Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hjelp, jeg må farge kjolen min!

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-11, 14:52   #1
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Hjelp, jeg må farge kjolen min!

Jeg var så iddiåtisk å ikke ta av den fine Noa Noa-kjolen min da jeg skulle vaske badet i stad, og nå har jeg altså klart å bleke en flekk midt på skjørtet foran. Den er i bomull, så jeg må jo bare ta sjansen på å farge den. Men spørsmålet er: bør jeg "farge" den hvite flekken med ett eller annet før jeg farger hele? Jeg mener, vil den blekede flekken bli en lysere nyanse enn resten av kjolen? Og hvilken farge bør jeg velge?
Kjolen er sandfarget fra før av. Bør jeg velge sand for å være på den sikre siden, eller skal jeg ta sjansen på noe mørkere?

http://www.herdins.no/UserFiles/TC_n...argkarta09.jpg

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 15:41   #2
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp, jeg må farge kjolen min!



Den blekede flekken vil bli lysere enn resten ja, det er jeg rimelig sikker på. Jeg har i alle fall ikke lykkes med å få jevn farge på plagg som ikke hadde det fra før ved farging.

Kan det funke og bleke hele før du så farger den?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 15:49   #3
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp, jeg må farge kjolen min!

Oi, nei det tør jeg ikke. Men kanskje det finnes noe slags tøymaling jeg kan bruke på flekken før fargingen? Ett eller annet som får jevnet det ut nogenlunde, i alle fall?
Jeg tror jeg går for grå.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 15:57   #4
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp, jeg må farge kjolen min!

Du kan gå over til å bruke den sammen med forkle

Jeg frykter det kan bli vanskelig å få det jevnt, men at det kan være enklere desto mørkere farge du bruker. Men du kan jo uansett begynne lyst og se om det funker. Jeg krysser gjerne fingre.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 19:03   #5
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp, jeg må farge kjolen min!

Nå går vaskemaskina med grå tekstilfarge! Nå er jeg spent!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 19:13   #6
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp, jeg må farge kjolen min!

Krysser fingre for at det blir jevnt og pent.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 19:56   #7
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp, jeg må farge kjolen min!

Det gikk jo både bra og dårlig. Bra fordi fargen dekket nesten helt jevnt, bare en litt lysere flekk der hvor flekken var helt hvit. Det kommer ikke til å synes noe særlig. Derimot gikk det litt dårlig på den måten at sømmene såklart ikke tok farge. Men jeg får vel rettet det opp ved å gå over alle sømmene med tekstilpenn. Fargen ble i alle fall som ønsket! Nå har jeg en helt "ny" kjole også.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 20:00   #8
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.907
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp, jeg må farge kjolen min!

Så bra at det ble vellykket (selv om du må gå over sømmene...)

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 20:03   #9
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp, jeg må farge kjolen min!

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Så bra at det ble vellykket (selv om du må gå over sømmene...)

Og det er ikke akkurat få sømmer det er snakk om. Hulk. Det er en masse pynteborder, empirliv med knappestolpe, og i det hele tatt.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 20:23   #10
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp, jeg må farge kjolen min!

Æsj, litt av et pirkearbeid, men dersom det er en kjole du er glad i vil jeg tro det er verdt det. Du får ta tida til hjelp.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no