Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Sender dere sms og ringer?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Se resultatene: Sender du sms og ringer?
Sender sms 59 95,16%
Ringer 49 79,03%
Annet, beskriver i tråden 8 12,90%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 62. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-22, 14:58   #21
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sender dere sms og ringer?

Jeg liker ikke å ringe, ei heller å bli ringt.

Privat går det mest i messenger.

På jobb har jeg sagt at dersom det er spørsmål rundt tall/kundekontoer/ferieavvikling/"hva er reglene rundt slik og sånn" ønsker jeg det skriftlig. Det fungerer sånn passelig. Det er mulig jeg er dårlig på å multitaske, men jeg mister helt tråden da jeg står midt oppi noe og må logge inn på andre sider/søke opp/ finne fram permer mens noen venter i andre enden av linja. Og ofte må de likevel sende over noe info.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-22, 15:07   #22
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sender dere sms og ringer?

Jeg gjør begge deler, men ringer helst ikke, og svarer ikke alltid når noen ringer. Bruker også WhatsApp, Snapchat og Messenger.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-22, 15:26   #23
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sender dere sms og ringer?

Jeg hater å ringe ut! Til alle. Sender sms og messenger. Ringer kun når jeg absolutt må, som typ lege eller når noe(n) tvinger meg på jobb.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-22, 15:40   #24
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sender dere sms og ringer?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg liker ikke å ringe, ei heller å bli ringt.

Privat går det mest i messenger.

På jobb har jeg sagt at dersom det er spørsmål rundt tall/kundekontoer/ferieavvikling/"hva er reglene rundt slik og sånn" ønsker jeg det skriftlig. Det fungerer sånn passelig. Det er mulig jeg er dårlig på å multitaske, men jeg mister helt tråden da jeg står midt oppi noe og må logge inn på andre sider/søke opp/ finne fram permer mens noen venter i andre enden av linja. Og ofte må de likevel sende over noe info.

Jeg ber alltid folk som ringer meg på jobb om å sende e-post, slik at de kan få skriftlig svar. Både fordi jeg trenger tid på å sjekke ting, som det er vanskelig å svare ut på stående fot, og fordi jeg må kunne arkivere både henvendelsen og svaret mitt i systemet, for evt senere bruk.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-22, 16:38   #25
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 956
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Sender dere sms og ringer?

Ringer kun fra bilen. Skriver helst på PC, og brukar mest messenger.

Telefonen er mest til for lese/sjekke mail og meldingar, nyheter og SoMe. Og litt spill.

Kommuniserer i hovudsak kun via sms med mamma og gubben.

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-22, 17:32   #26
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sender dere sms og ringer?

Bruker også alle tilgjengelige. Misliker at folk svarer på mail ved å ringe.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-22, 18:45   #27
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sender dere sms og ringer?

Tråden hittil viser i hvert fall at kanalene er blitt hinsides mange etter hvert.

Jobb: Teams (både ringing, møter og meldinger, inkl. spørsmål og svar, diskusjoner og løsprat), mail og fysisk møting.
Styret jeg er i: Messenger, ringing og mail. Av og til teamsmøter. Fysisk møting i fm årsmøtet i juli.
Slekt og venner: Telefon, sms, messenger, fysiske møter.

Så ja, jeg sender SMSer og ringer, avhengig av når, hvem, hva og hvor.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-22, 18:49   #28
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sender dere sms og ringer?

Jeg er storforbruker av messenger. Er styreledere i diverse greier og bruker messenger til all kommunikasjon. Sender sms med 5-10 folk hver dag stort sett. Det samme med messenger. Bruker snap til fjasekommunikasjon. Og har to venninner som er flinke til å ringe meg for p skravle
Jeg er ikke så begeistra for å bli ringt. Sjelden jeg har det såpass rolig rundt meg at det funker. Jeg er heller ikke noen storfan av Mail jeg synes Mail er rotete og unngår det som kommunikasjonskanal så langt jeg kan.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-22, 19:54   #29
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sender dere sms og ringer?

Både ringer og sender sms. Mest til unger og familie (mor, søstre, kjæreste). Har ei venninne og en kompis jeg kan skravle med på telefonen i en time om gangen, men er ellers lite glad i å jabbe på telefon.

Andre venner har jeg kontakt med på messenger og snapp.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-22, 19:57   #30
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sender dere sms og ringer?

Bruker både sms, messenger, snap og Instagram til å tekste med folk, og ringer også innimellom, iallfall flere ganger i uken.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-09-22, 20:02   #31
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sender dere sms og ringer?

Jeg ringer kun til pappa. Bruker sms masse, men også Messenger, Instagram og Snap til å sende meldinger.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-22, 23:03   #32
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sender dere sms og ringer?

Ringer støtt og stadig både på jobb og privat. SMS er også mye i bruk, spesielt til ungene

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-22, 08:02   #33
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sender dere sms og ringer?

Jeg misliker å prate i telefonen, men ringer mine nærmeste daglig (mamma, kjæresten, barna). Sender sms til de jeg vet foretrekker det, ellers er det Messenger eller Snap.

På jobb må jeg gjerne ringe, men jeg foretrekker e-post.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-22, 08:09   #34
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sender dere sms og ringer?

Teams, mail og telefonsamtaler på jobb, telefoner er særlig om ømfintlige ting som ikke kan diskuteres skriftlig og digitalt.

På privaten går det mest i Signal og snap, noen veldig få på Messenger (som jeg helst ikke bruker), men fortsatt noen smser og telefonsamtaler.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-22, 10:38   #35
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sender dere sms og ringer?

På jobb er det mest teams og mail, men også mobilen og hvis folk ikke svarer foretrekker jeg å sende sms fremfor å legge igjen beskjed.

Privat så ringer jeg eller tekster med familien. Eller sender snap. Bruker Messenger til de som bor i andre land, for videosamtaler. Har en venninne som bare er på insta så vi chatter der eller sender sms.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-22, 10:52   #36
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sender dere sms og ringer?

Bruker sms og Messenger like mye, ringer en del til mann og barn for kjappe beskjeder og avklaringer. Snakker lenge i telefonen med bestevenninna og et par tanter. Bruker snap minst mulig (skjønner ikke poenget rett og slett) og er ikke på instagram eller noen andre fancy apper.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-22, 11:32   #37
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sender dere sms og ringer?

På jobb går det i Mail, teams og Skype. Telefon om jeg er utenfor kontoret.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-22, 12:25   #38
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.339
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Sender dere sms og ringer?

Jeg ringer kjæresten, vi skravler omtrent daglig (avstandsforhold). Og så ringer jeg eksen om det er noe som må diskuteres angående det felles barnet, som blir for tungvindt å ta skriftlig. Sms sender jeg kun til kontaktlærer.
Ellers går det i snap og messenger.

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-22, 12:51   #39
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sender dere sms og ringer?

Jeg blir mye ringt til, og ringer også en del, på jobb. Sender lite sms i jobbsammenheng, men noe. Jeg har gått fra å ikke like ringing til å oppleve det som veldig effektivt. Mer effektivt enn e-post i en del sammenhenger. Får ofte løst ting med en gang i stedet for å holde på med meldinger frem og tilbake. Jeg er også en som kan finne på å svare på e-post med personlig oppmøte hvis det er noen jeg jobber i umiddelbar fysisk nærhet av.

Privat sender jeg meldinger til mann og barn, og det er stort sett også de jeg ringer til.

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-09-22, 14:36   #40
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sender dere sms og ringer?

Det er effektivt å ringe ja, men jeg liker det fortsatt ikke. Gjør det likevel da.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no