Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvordan sikrer du 6-8-åringen din i bilen?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-09, 14:52   #21
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.385
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan sikrer du 6-8-åringen din i bilen?

Beltestol. Han ble sju år i oktober.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 14:52   #22
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.385
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan sikrer du 6-8-åringen din i bilen?

Opprinnelig lagt inn av Barbarella, her.

Acta Graco Rally Sport

Denne bruker vi også - den nyeste typen.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 14:56   #23
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan sikrer du 6-8-åringen din i bilen?

Jentungen på åtte sitter i beltestol (til store protester. De andre på hennes alder bruker verken beltestol eller pute lenger, visstnok.)

__________________
*
Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 14:57   #24
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan sikrer du 6-8-åringen din i bilen?

Mine to 7-åringer sitter i beltestol.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 14:58   #25
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan sikrer du 6-8-åringen din i bilen?

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Nei det er ikke farlig å la henne bruke det selv om hun skulle være litt for stor, så lenge hun passer i setet.

Takk takk. Det holder fortsatt i lengden, såvidt. Hun får bruke det til det ikke går mer.

Opprinnelig lagt inn av Agurke, her.

Jentungen på åtte sitter i beltestol (til store protester. De andre på hennes alder bruker verken beltestol eller pute lenger, visstnok.)

Mine protesterer ikke egentlig, men de kommenterer ganske ofte at de og to til er de eneste i klassen som bruker beltestol, av 19 elever til sammen. Og da er mine to lengst av hhv alle (Frøkna) og guttene (Herremannen).

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 14:59   #26
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan sikrer du 6-8-åringen din i bilen?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Mine protesterer ikke egentlig, men de kommenterer ganske ofte at de og to til er de eneste i klassen som bruker beltestol, av 19 elever til sammen. Og da er mine to lengst av hhv alle (Frøkna) og guttene (Herremannen).

Vi får også høre at de andre i klassen ("alle de andre") sitter på pute eller uten noen ting, gjerne også i framsetet, men her skal de sitte i stol så lenge jeg får bestemme, gitt.

  Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 15:01   #27
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan sikrer du 6-8-åringen din i bilen?

Her blir mange av ungene sjokkerte når jeg tvinger alle under 150 og 36 til å sitte på pute. Det trenger jeg ikke hjemme sier de. Nei, men i min bil må de! nskapsfull: Det er faktisk de færreste som sitter på pute eller bilstol.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 15:06   #28
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan sikrer du 6-8-åringen din i bilen?

Alle mine barn sitter i Recaro Young Sport.

Poden, som er 8 år, 125 og 22 kg, sitter forovervendt og har trepunktssele.

Lillebror, som er 6 år, 107 cm og 17 kg, sitter bakovervendt og har fempunktssele.

Bonus, som er 3 år, og av ukjent vekt og lengde, men bruker str 98 og normalvektig (barn nr 3...), sitter bakovervendt i fempunktssele.

I tillegg til barnas alder, er jo lengde og vekt et poeng hvis man skal diskutere hvordan man sikrer barna i bilen.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 15:09   #29
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan sikrer du 6-8-åringen din i bilen?

Beltestol, HTS ett eller annet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 15:14   #30
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan sikrer du 6-8-åringen din i bilen?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Vi får også høre at de andre i klassen ("alle de andre") sitter på pute eller uten noen ting, gjerne også i framsetet, men her skal de sitte i stol så lenge jeg får bestemme, gitt.

Jeg husker godt fra egen barndom at EN annen holdt lenge for å bruke utsagnet "alle de andre"...

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 15:15   #31
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan sikrer du 6-8-åringen din i bilen?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Vi får også høre at de andre i klassen ("alle de andre") sitter på pute eller uten noen ting, gjerne også i framsetet, men her skal de sitte i stol så lenge jeg får bestemme, gitt.



Men hvordan var reglene igjen?

__________________
*
Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 15:15   #32
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan sikrer du 6-8-åringen din i bilen?

Snart 5-åringen og 7-åringen sitter i Cybex solution beltestoler, nyeste modell.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 15:16   #33
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan sikrer du 6-8-åringen din i bilen?

Min 7,5 åring sitter på Maxi Cosi Rodi XP. Slipper ikke det så lenge det passer. Ikke klager han på det heller igrunn.

Minsten på 3,5 år har også et slikt nå og dersom kompiser av eldste skal sitte på fra skolen etc må de sitte i det(regulerer det da til rett høyde).
Da er det MANGE av dem som ser rart på meg skal jeg si dere. De sier de ikke bruker sete.
Er det ikke påbudt til ca 12 år eller en viss høyde??

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 15:25   #34
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan sikrer du 6-8-åringen din i bilen?

Trygg trafikk har en grei "faq" her:
http://www.tryggtrafikk.no/?module=A...icShow;ID=2182

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 15:37   #35
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan sikrer du 6-8-åringen din i bilen?

Jeg får ikke prikket deg, tiddelibom. Takk for god link!

__________________
*
Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 15:39   #36
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan sikrer du 6-8-åringen din i bilen?

Min 7,5-åring sitter i beltestol. Selvsagt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 15:46   #37
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan sikrer du 6-8-åringen din i bilen?

Min 8-åring sitter i beltestol (Römer Kid).

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 15:51   #38
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan sikrer du 6-8-åringen din i bilen?

Nesten-syvåringen sitter i beltestol, Cybex Solution. Brun.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 16:01   #39
valborg
Superaktiv
 
valborg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 345
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Sv: Hvordan sikrer du 6-8-åringen din i bilen?

7,5-åringen her har nylig gått fra beltestol til bare pute. Hun er 142 cm og veier nok ca. 35 kg. Vi hadde både Maxi Cosi Rodi XP og Römer Kid, men hun fikk ikke skuldrene ordentlig inni og satt vondt. Det er vel ok og iht regler, men føles alikevel ikke helt bra. Nå har vi fått ny bil, Ford S-max, med god plass til tre seter, så hvis noen har tips om en beltestol som er "bred over skuldrene", så tar jeg gjerne imot det.

__________________
02, 04, 08
valborg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 16:03   #40
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan sikrer du 6-8-åringen din i bilen?

6,5 åringen sitter i beltestol.

Noen som har tips til beltestol som er lett å komme til for å få satt på belte selv? Han sliter med det i recarosete.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no