Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ang. henting og levering i bhg o.l.

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-09, 10:40   #161
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg lurer fortsatt på hvilke situasjoner som kan oppstå på 100 meter i et slikt nabolag som beskrevet.

Ting kan jo skje overalt, på lyse dagen. Man har vel ingen garantier for det? :husker Theresesaken: Spørsmålet er vel om man står bedre rustet ved en slik eventuell situasjon når man er 4 enn når man er 8, og om frykten for dette skal styre om en moden fireåring skal få gjøre det samme som kameratene.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 11:00   #162
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Jeg er egentlig glad for at det ikke er lov til å sende barna alene i barnehagen vår. Selv om de fleste foreldre er oppegående så finnes det foreldre som i stor grad ville utnyttet dette systemet.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 11:11   #163
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Da påstår jeg at overbeskyttende foreldre kan føre til barn som er innesluttede og har dårlig selvtillit. Det kan jo tenkes at de som slipper ungene "fri" tidligere faktisk gjør dette gjennomtenkt, ikke bare på grunn av latskap.

Det er jeg enig i, men jeg er ikke enig i at man er overbeskyttende fordi man følger barnet i barnehage.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 11:13   #164
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Det er da flere trafikksituasjoner og situasjoner som involverer andre mennesker som kan oppstå som selvfølgelig en gjennomsnittlig åtteåring kan håndtere bedre enn en gjennomsnittlig fireåring. Hvis det ikke kan skje noe ute, så kan vi jo egentlig sende barna ut alene fra de kan gå, siden det ikke gjør noen forskjell?

Og som jeg allerede har sagt, selvfølgelig er det forskjell på boligområder. Når det kommer til levering i barnehagen var jeg ikke engang klar over at det var lov å sende ungene alene. Ellers er jeg enig med Skremmern.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 12:00   #165
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Jeg er litt lat, det er nok sant, men det er langt fra grunnen til at gutten min går til barnehagen alene innimellom. Han syns det er greit, barnehagen syns det er greit og jeg syns det er greit når minstemann sover eller er syk.
Han krysser veien med det samme han går ut av utkjørselen vår, går 50 meter på fortauet, 50 meter med gangvei og han er på barnehagen. De 4-åringene jeg kjenner, mestrer dette utmerket. Han går dessuten bare to dager i uka, så han gjør dette 2-3 ganger i måneden. No big deal.

Jeg er kanskje litt farget av å ha en overhysterisk mamma, og har lovt meg selv at jeg ikke skal bli slik.
Så, f.eks. når storesøster ikke kommer hjem fra skolen, så må jeg skyve bort alle katastrofetankene som kommer om ulykker, kidnappinger og slikt. Det mest naturlige er at hun leker på skoleområdet, er blitt med noen venner hjem, eller somler og leker på skoleveien.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 13:19   #166
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Jeg er litt lat, det er nok sant, men det er langt fra grunnen til at gutten min går til barnehagen alene innimellom. Han syns det er greit, barnehagen syns det er greit og jeg syns det er greit når minstemann sover eller er syk.
Han krysser veien med det samme han går ut av utkjørselen vår, går 50 meter på fortauet, 50 meter med gangvei og han er på barnehagen. De 4-åringene jeg kjenner, mestrer dette utmerket. Han går dessuten bare to dager i uka, så han gjør dette 2-3 ganger i måneden. No big deal.

Jeg er kanskje litt farget av å ha en overhysterisk mamma, og har lovt meg selv at jeg ikke skal bli slik.
Så, f.eks. når storesøster ikke kommer hjem fra skolen, så må jeg skyve bort alle katastrofetankene som kommer om ulykker, kidnappinger og slikt. Det mest naturlige er at hun leker på skoleområdet, er blitt med noen venner hjem, eller somler og leker på skoleveien.

Som barnehageansatt så syns jeg faktisk det er litt rart at barnehagen syns det er greit. I vår barnehage gjelder faktisk ikke forsikringen som barnehagen har(den gjelder også når barna er på tur til barnehage og hjem fra barnehage) dersom barna ikke blir fulgt inn. Vi har faktisk såpass strenge regler at barna SKAL bli fulgt helt inn i barnehagen og foreldrene skal sørge for at noen av personalet har fått med seg at barnet er kommet.
Det har ikke vært ok/lov å sende barna alene til barnehagen i noen av de barnehagene jeg har jobbet.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 14:03   #167
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

I vår barnehage må voksne hente og levere. Store søsken får ikke hente, hvis de ikke er veldig store som over 18 år.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 14:07   #168
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Jeg er jaggu glad jeg ikke må forholde meg til en slik barnehage.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 14:30   #169
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

I vår barnehage må voksne hente og levere. Store søsken får ikke hente, hvis de ikke er veldig store som over 18 år.

Dette syns jeg var i overkant strengt. Jeg kan ikke skjønne hvorfor vår voksne ansvarlige 13-åring ikke skulle få hente 4-åringen. Hun greier da ut med han helt fint både i garderoben og på den 500 meter lange veien hjem.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 14:38   #170
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Som barnehageansatt så syns jeg faktisk det er litt rart at barnehagen syns det er greit. I vår barnehage gjelder faktisk ikke forsikringen som barnehagen har(den gjelder også når barna er på tur til barnehage og hjem fra barnehage) dersom barna ikke blir fulgt inn. Vi har faktisk såpass strenge regler at barna SKAL bli fulgt helt inn i barnehagen og foreldrene skal sørge for at noen av personalet har fått med seg at barnet er kommet.
Det har ikke vært ok/lov å sende barna alene til barnehagen i noen av de barnehagene jeg har jobbet.

Ang. forsikring vet jeg ingenting om. Det er ikke noe jeg har tenkt over heller. Men det er jo et viktig poeng. Skal høre med de om det.
I vår barnehage har de som gått siste året ofte gått hjem alene etter avtale med foreldre/barnehage, for å øve seg til skolestart. Dette har vært vanlig i flere år. Men det er jo korte avstander det er snakk om. Men, det spiller jo ingen rolle i forhold til forsikringa. Nei, jeg får høre med de.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 16:10   #171
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Dette syns jeg var i overkant strengt. Jeg kan ikke skjønne hvorfor vår voksne ansvarlige 13-åring ikke skulle få hente 4-åringen. Hun greier da ut med han helt fint både i garderoben og på den 500 meter lange veien hjem.

8-åringen min har ved to anledninger etter avtale tatt med seg lillebror (6 år) fra barnehagen på vei hjem fra skolen. Da har jeg gått i mot dem og møtt dem på halvveien. Hadde lillebror vært født 11 dager tidligere hadde han vært halvveis i første klasse, og ingen hadde vel stusset på det om han da gikk sammen med storesøster hjem fra skolen?

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 16:26   #172
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

I vår barnehage må voksne hente og levere. Store søsken får ikke hente, hvis de ikke er veldig store som over 18 år.

Det var da veldig strengt. Hos oss får søsken hente sålenge vi har fått beskjed om det. (Det holder at vi får beskjed om at søsken har lov til å hente, vi trenger ikke beskjed hver gang, nei.)

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 16:29   #173
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ang henting og levering i bhg o.l

Akkurat nå har vi to biler, så da deler vi på det. En henter og en leverer.
Jeg har det veldig fritt mtp. arbeidstid, så om det kniper så er det jeg som går tidlig fra jobb.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no