Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-07, 09:06   #41
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Se der, ja. Men dersom de aktuelle mennene skulle velge å gå til søksmål (selv om ingenting tyder på det så langt), så må man vel også begynne å grave i den gamle saken, og det ønsker de mest sannsynlig å unngå. Dermed mister kanskje denne paragrafen (og de "fornærmete) litt av "piffen" her.

Paragrafen mister vel ikke akkurat piffen selv om de aktuelle mennene velger å ikke anmelde henne - like lite som den paragrafen som forbyr voldtekt mister "piffen" fordi Marianne Aulie har valgt å ikke anmelde.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 09:26   #42
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Det gjør det da ikke noe bedre? Det er en ekstremt vanskelig sak; den er 14 år gammel, i fylla, på nachspiel, ingen tekniske bevis siden ingenting ble gjennomført, ord mot ord. Hvis de skaffer seg advokat, vil noen ta det som bevis på at de er skyldige; hvis de ikke forsvarer seg og prøver å tie det ihjel, vil andre se det som åpenbart at de har svin på skogen.

De har vel han Elden som advokat har de ikke? Det var vel han som gikk ut i media og sa at man ikke skulle videreformidle navnene?

Men jeg synes ikke det er rart at de har valgt å tie stille. Har de egentlig noe annet valg, så lenge det er ord mot ord? De kan jo forklare seg ihjel uten at det hjelper saken deres, heller tvert i mot.

Jeg regner med at de er blitt rådet av advokaten til å ikke si noe om saken.

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 09:28   #43
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?

Jeg bifaller ikke måten hun gjorde det på, dersom noen har kommet i skade for å tro det. Men på generelt grunnlag, hvis det er slik hun hevder, så kan jeg forstå behovet for å få en slik hendelse ut av systemet - på en eller annen måte.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 09:31   #44
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?

Opprinnelig lagt inn av Pope, her.

De har vel han Elden som advokat har de ikke? Det var vel han som gikk ut i media og sa at man ikke skulle videreformidle navnene? .

De (eller muligens bare den ene) har Elden som advokat, ja (bombe). Han popper jo opp som troll i eske i de fleste sensasjonelle saker.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 10:00   #45
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Jeg bifaller ikke måten hun gjorde det på, dersom noen har kommet i skade for å tro det. Men på generelt grunnlag, hvis det er slik hun hevder, så kan jeg forstå behovet for å få en slik hendelse ut av systemet - på en eller annen måte.

Jezz, der sa du det! Vi bifaller ikke men vi forstår .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 22:37   #46
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?

Jeg har stor forståelse for at kvinner som har opplevd overgrep har et behov for å rope høyt ut om uretten de har vært utsatt for.

Men med én gang det blir ropt høyt om noe slikt, vil det hefte ved den antatte gjerningsmannen i årevis, kanskje hele resten av livet. Og om det da skulle vær usanne påstander, så er det en tragedie for den uskyldige anklagede.

Det som kanskje heller bør komme ut av denne saken, er et økt fokus på den latterlig dårlige rettsikkerheten voldtatte kvinner har.
En mann som voldtar en kvinne har over 90% sjanse for å komme unna med det hele.
Det er et gedigent samfunnsproblem og det er en skam i vår moderne, såkalt likestilte nasjon.

Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 08:35   #47
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg tror rettsstaten er på gyngende grunn når borgervernet får fritt spillerom, jeg...

Helt enig med Inagh!

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 09:18   #48
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

En mann som voldtar en kvinne har over 90% sjanse for å komme unna med det hele.

Har de disse tallene fra ett sted, eller er de tatt ut fra løse luften?
Ellers er jeg veldig enig med det andre du skrev

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 15:07   #49
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?

Opprinnelig lagt inn av Pope, her.

Har de disse tallene fra ett sted, eller er de tatt ut fra løse luften?
Ellers er jeg veldig enig med det andre du skrev

Ja, disse tallene har jeg fra et sted... Skulle tatt seg ut om jeg bare fant det på.. ; )

Det er ikke lenge siden jeg leste om dette i en avis - husker ikke hvilken, og selvfølgelig ikke dato.
Saken er den at kun en brøkdel av alle voldtekter blir anmeldt, og brorparten av de som faktisk blir anmeldt blir henlagt.

Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no