Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pannekaker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-11, 08:41   #801
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Veritas, her.

Jeg oppfattet det som at hun prøvde å være morsom, ikke spydig.

Tangerine er ikke aktiv  
Gammel 04-05-11, 09:16   #802
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker

Hampfrø er jo supergodt, og inneholder mange gode fettsyrer. Jeg spiser det mye i salat og eggerøre.

Sønnen min hadde nok elsket den middagen der, til tross for at han også foretrekker torosuppe. Med så mye godt å velge i, så blir jo alle mette, selv om det er noe de ikke liker.

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 04-05-11, 09:40   #803
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.177
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Takk for at du gjør tråden ukoselig. Nå har jeg jo "vært flink" å prøvd å servere barnemat, selvom jeg ikke serverer posesuppe, trenger vel ikke komme med spydige kommentarer da.


Ehh, denne tråden sklir stadig ut i morsomheter, også fra deg selv. Dette var et forsøk på å videreføre morsomheten i Mavericks innlegg.

Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 04-05-11, 10:52   #804
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Så flink du var som fikk laget et sunt alternativ som falt i smak også.

Tomatsuppen som ungene liker best er etter min mening den som lages av tomatpuré. Og det er jo ikke så skrekkelig mye bedre enn Toro sin da. Men om man lager av hermetiske tomater og buljong også har i litt sukker (jada, jeg vet ...) og litt melk også sørger for at det ikke er skyggen av en klump i den så går den ned den også. Hvis fargen ikke blir intens nok kan du ha i både tomatpuré og tomater.


Er tomatpure noe usunt da?
Det er vel bare konsentrert tomat. Ikke at jeg har noen posesuppe for å se hva som er i den, men liker ikke pulvermat (men sannsynligvis sukker, salt, e-stoffer og hvetemel?)

Jeg måtte lage ganske mye i går, usikker på hvor mye/lite det gikk når vi plutselig ble 8 stykker - så brukte mest hermetiske tomater, buljong, krydder, tomatpure, hvitløk, løk, gulrøtter. Moste alt med blender da, og den ble tjukk og fin, hadde oppi litt fløte også på slutten.

Den ble ikke knallgod da, så skjønner at det ikke ble noen stor favoritt, men 4 av gutta spiste fint av den.

Nip er ikke aktiv  
Gammel 04-05-11, 10:53   #805
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hampfrø er jo supergodt, og inneholder mange gode fettsyrer. Jeg spiser det mye i salat og eggerøre.

Sønnen min hadde nok elsket den middagen der, til tross for at han også foretrekker torosuppe. Med så mye godt å velge i, så blir jo alle mette, selv om det er noe de ikke liker.

Det var hamp-protein i denne.

men jeg har kjøpt meg hampfrø også, så bruker det litt også. Det er veldig fint å spise

Nip er ikke aktiv  
Gammel 04-05-11, 11:14   #806
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Er tomatpure noe usunt da?
Det er vel bare konsentrert tomat. Ikke at jeg har noen posesuppe for å se hva som er i den, men liker ikke pulvermat (men sannsynligvis sukker, salt, e-stoffer og hvetemel?)

Jeg måtte lage ganske mye i går, usikker på hvor mye/lite det gikk når vi plutselig ble 8 stykker - så brukte mest hermetiske tomater, buljong, krydder, tomatpure, hvitløk, løk, gulrøtter. Moste alt med blender da, og den ble tjukk og fin, hadde oppi litt fløte også på slutten.

Den ble ikke knallgod da, så skjønner at det ikke ble noen stor favoritt, men 4 av gutta spiste fint av den.


De som er vant til Toro sin er vant til mye mer søtsmak enn det blir hjemme. Du kan enten slenge i litt sukker - eller så kan du la den stå og koke kjempelenge sånn at søtsmaken i tomatene kommer skikkelig frem. Da blir den helt fantastisk god hvis du har tid til det da.

 
Gammel 04-05-11, 11:15   #807
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.177
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

De som er vant til Toro sin er vant til mye mer søtsmak enn det blir hjemme. Du kan enten slenge i litt sukker - eller så kan du la den stå og koke kjempelenge sånn at søtsmaken i tomatene kommer skikkelig frem. Da blir den helt fantastisk god hvis du har tid til det da.

Og ha i litt gulrot som får koke med, lenge. Det gir en god, avrundet søtsmak.

Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 04-05-11, 11:17   #808
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pannekaker

Folk som har fløte eller melk i tomatsuppe er sinnssyke. Seriøst. Ødelegge god suppe på den måten.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv  
Gammel 04-05-11, 11:20   #809
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Folk som har fløte eller melk i tomatsuppe er sinnssyke. Seriøst. Ødelegge god suppe på den måten.

Ja, det ødelegger kanskje bare. Jeg hadde i en liten skvett i en skikkelig svær gryte i går, pleier ikke å ha i melk i tomatsuppa egentlig, men prøvde å være litt snill - egentlig mest sinnsyk til vanlig.
mange unger pleier jo å ha masse melk på toro suppa si, gjør de ikke?

Toro får forresten ufortjent mye reklameplass i denne tråden, all PR er god PR er det ikke sånn?

Nip er ikke aktiv  
Gammel 04-05-11, 11:21   #810
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

De som er vant til Toro sin er vant til mye mer søtsmak enn det blir hjemme. Du kan enten slenge i litt sukker - eller så kan du la den stå og koke kjempelenge sånn at søtsmaken i tomatene kommer skikkelig frem. Da blir den helt fantastisk god hvis du har tid til det da.

Da kan jeg lage den dagen i forveien istedet da, så kan den koke mye lenger Sukker dropper jeg, blir nok på ungenes pannekaker fant jeg ut i går, neste gang håper jeg vi er tilfeldigvis tom for sukker

Nip er ikke aktiv  
Gammel 04-05-11, 19:20   #811
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pannekaker

Jeg mente ikke at du skulle bruke Toro, jeg påpekte bare at de fleste barn (etter min erfaring da, det må sies) liker Torosuppe bedre enn hjemmelaget tomatsuppe. Det føles jo ganske kjipt når man står der og strever - og så vil de heller ha pose, liksom. Min erfaring er også at veldig mange barn liker melk (eller fløte) i suppen.

Mitt hemmelige triks er masse frisk basilikum (men det er klart, hvis det er barn som ikke liker grønne prikker vil det jo ikke funke noe særlig).

Turban Smukk er ikke aktiv  
Gammel 04-05-11, 19:44   #812
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Da kan jeg lage den dagen i forveien istedet da, så kan den koke mye lenger Sukker dropper jeg, blir nok på ungenes pannekaker fant jeg ut i går, neste gang håper jeg vi er tilfeldigvis tom for sukker

Hvis du synes de virkelig pøser på med sukker så går det jo an å si at nok er nok, på en hyggelig måte selvfølgelig. Jeg korrigerer jo mine egne barn når jeg ser de har på alt for mye av noe, enten det er sukker eller kanel eller leverpostei og gjør det med små gjester også. "Sånn, nå er det nok, du trenger ikke mer av den nå."

Cuyahoga er ikke aktiv  
Gammel 04-05-11, 20:18   #813
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Hvis du synes de virkelig pøser på med sukker så går det jo an å si at nok er nok, på en hyggelig måte selvfølgelig. Jeg korrigerer jo mine egne barn når jeg ser de har på alt for mye av noe, enten det er sukker eller kanel eller leverpostei og gjør det med små gjester også. "Sånn, nå er det nok, du trenger ikke mer av den nå."

Ja, jeg hadde helt klart korrigert dem på en grei måte, bare at de var 6 stykker som ventet på pannekakene, så jeg hadde mer enn nok med det, Vetle fikk jeg stoppet en gang da. Men når det ble tomt i sukkerkoppen, så fikk de ikke mer heller :P

Nip er ikke aktiv  
Gammel 04-05-11, 20:19   #814
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Jeg mente ikke at du skulle bruke Toro, jeg påpekte bare at de fleste barn (etter min erfaring da, det må sies) liker Torosuppe bedre enn hjemmelaget tomatsuppe. Det føles jo ganske kjipt når man står der og strever - og så vil de heller ha pose, liksom. Min erfaring er også at veldig mange barn liker melk (eller fløte) i suppen.

Mitt hemmelige triks er masse frisk basilikum (men det er klart, hvis det er barn som ikke liker grønne prikker vil det jo ikke funke noe særlig).

Ja, frisk basilikum er sikkert godt i, hadde bare tørket denne gangen.

Ja, det er noe med denne posematen og junkfooden som ofte fenger, desverre.

Nip er ikke aktiv  
Gammel 04-05-11, 20:30   #815
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Pannekaker

Hverken fastboende eller gjester får ta mer enn én teskje sukker på pannekakene her. Jeg sier det fra som en generell regel før de får værsågod. :erfaren:

 
Gammel 04-05-11, 20:51   #816
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pannekaker

Nip - å kutte sukker i tomatsuppa blir litt som ei pølse i slaktetida. Jeg bruker bittelitt sukker, kanskje omtrent en teskje som får koke med sammen med tomatene. Det er i alle fall ikke der vårt sukkerproblem ligger.

Har nå laget tomatsuppe klart til morgendagens middag. Har prøvd Mim sin variant med kjøttboller og kraft, hadde i tillegg bokstomater, en paprika, løk, hvitløk og en liten gulrot som kokte og ble purert med stavmikseren.

Kjenner en innebygget skepsis mot de kjøttbollene, men jeg skal kjøpe et godt grovbrød så håper jeg det går ned.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv  
Gammel 04-05-11, 21:51   #817
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.140
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker

Det er faktisk veldig lite sukker som skal til i tomatsuppa for å runde av smaken. Alle supper og sauser må ha en miks av surt, søtt, fett og smak, ellers blir den helt ubalansert. (søtt må ikke være sukker i alle tilfeller, men for tomater så passer det bra)

Og tomatsuppe må ha melk eller fløte.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 04-05-11, 21:52   #818
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker

Sukker må det være. Og ikke for lite heller. Jeg kan ta opp til en ss til ei gryte, jeg. Og vel så det.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 04-05-11, 21:54   #819
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.140
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker

Ja, jeg liker også å ha i litt. En liten teskje per boks med tomater, kanskje? Men den stor forskjellen er mellom ikke sukker og litt sukker. Bare en klype utgjør en stor forskjell.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 04-05-11, 22:32   #820
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Nextlife, har du sett hvor fint avatarene våre passer sammen?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Nei, det har jeg ikke sett, men de var jo perfekt sammen

Jeg har sett det. Jeg blander dere hele tiden.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
ugler


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no