Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Avslutningsgave til lærer?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-14, 16:27   #1
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Avslutningsgave til lærer?

Hva kjøper man i avslutningsgave til kvinnelig lærer gjennom sju år? Gaven er fra alle elevene og skal koste ca. 2500.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 16:37   #2
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Avslutningsgave til lærer?

Et fint smykke, lysestaker, flott fat eller gavekort?
Jeg ville gitt noe som skal være et minne fra klassen, gavekort er ikke akkurat det.
Eldste gutten vår sin klasse kjøpte et pent sølvkjede med et fint hjerteanheng.
De hadde hatt læreren i to år, hun skulle flytte og de skulle splittes til nye klasser.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 16:41   #3
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.358
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Avslutningsgave til lærer?

Jeg tenker at det skal være til glede for læreren, og hvis det gleder ham/henne mer å bruke 2500 kr som delbetaling på en sykkel f.eks., enn å få en tinnvase med inngravert minnehilsen, så gå for gavekort!

(Det med tinnvasen er fra min salige far lektoren. Det står flere av dem i skapet hjemme enda, fra diverse klasser han hadde..)

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 17:10   #4
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avslutningsgave til lærer?

2500 kroner syns jeg er alt for mye. Vi har egentlig ikke lov til å ta i mot gaver av en slik størrelse. Hva med å redusere til f.eks. 500 kroner? Fortsatt mye, men innenfor det som er innarbeidet som akseptabelt.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 17:11   #5
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Avslutningsgave til lærer?

Jeg husker at mamma heller ville ha nyttige ting, og ikke f.eks graverte tinnfat. Tanken er god, og fatet er varig, men en bruksgjenstand må være mye bedre.

Smykkesett, salatbolle, vinglass eller et glassfat til å ha på veggen (hvis man kjenner lærerens stil) tenker jeg burde være fint. Eventuelt kunst, siden summen er såpass stor.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 17:12   #6
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Avslutningsgave til lærer?

Jeg synes summen er altfor stor. Jeg ville kjøpt en rosebusk hvis læreren har hage.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 17:13   #7
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avslutningsgave til lærer?

Gave for 2500? Det tror jeg er mer enn jeg har fått alle årene jeg har vært lærer til sammen. Men, for all del, hvis det er lov, er det jo bare å kjøre på!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 17:13   #8
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avslutningsgave til lærer?

Gavekort eller noe som kan byttes.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 17:23   #9
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avslutningsgave til lærer?

I vår kommune får offentlig ansatte ikke lov til å ta imot så store gaver. Jeg ville ha sjekket opp det der var jeg deg, HI. Det ville jo være synd om gaven kom i retur.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 17:25   #10
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avslutningsgave til lærer?

Rektor på skolen poden går på, gikk av med pensjon etter jul, hun fikk et smykke til 5000 laget av en lokal gullsmed.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 17:40   #11
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avslutningsgave til lærer?

Den dyreste gaven jeg har fått er et gullsmykke med et anheng av kommunens "maskot" eller hva jeg skal kalle det. Jeg har ikke brukt det for å si det sånn. Jeg har fått vase, som er greit nok. I fjor fikk jeg et "Hjertesmykke", og det ble jeg faktisk veldig glad i.

Jeg vet jammen ikke hva jeg kunne tenkt meg å få. En blomst er vel så hyggelig synes jeg. Forresten så fikk jeg også en bok der alle elevene hadde skrevet en hilsen til meg i fjor. Men bilder av de og sånt. Det er helt klart den fineste gaven jeg har fått av elever.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 17:48   #12
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avslutningsgave til lærer?

Kostet ikke så mye som det, men vi kjøpte en fin hagebenk fra klassen til læreren de hadde hatt på hele barneskolen. Den ble veldig godt mottatt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 17:50   #13
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avslutningsgave til lærer?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Kostet ikke så mye som det, men vi kjøpte en fin hagebenk fra klassen til læreren de hadde hatt på hele barneskolen. Den ble veldig godt mottatt.

Det hørtes ut som en fantastisk gave! Vel og merke hvis man vet at vedkommende har mulighet til å ha den et sted.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 17:53   #14
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avslutningsgave til lærer?

Hvis hun har hage så er jo hagebenk og et frukt tre en fin gave.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 18:03   #15
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Avslutningsgave til lærer?

I kommunen min er 300,- den høyeste gaveverdien lærere kan ta mot, så 2500 er nok kanskje i drøyeste laget.

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 18:14   #16
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Avslutningsgave til lærer?

Jeg ønsket ikke tilbakemeldinger på beløp vi har samlet inn og skal bruke på gave. Men tusen takk til alle dere andre for gode forslag! :-)

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 18:14   #17
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avslutningsgave til lærer?

Ja, vi visste at hun hadde hage.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 19:23   #18
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avslutningsgave til lærer?

Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.

Jeg ønsket ikke tilbakemeldinger på beløp vi har samlet inn og skal bruke på gave. Men tusen takk til alle dere andre for gode forslag! :-)

Nei, men har du sjekket at det er lov å ta imot da? Det er jo ikke greit om hun får trøbbel heller hvis altså arbeidsgiveren hennes finner ut at hun har tatt imot noe hun ikke har lov til.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 19:28   #19
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Avslutningsgave til lærer?

Jeg har kjøpt gave til yngste sin lærer (fra oss), Finn schøll vase og gavekort på blomster.
Tenker at hun sikkert reiser på ferie når skolen slutter, så da kan hun kjøpe noen blomster
som hun liker, når det passer for henne.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-14, 10:31   #20
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avslutningsgave til lærer?

Jeg blir svært, svært overrasket hvis en kommunalt ansatt har lov til å ta imot dette. De fleste kommuner har reglement som forbyr gaver av mer enn symbolsk karakter.

Det er ikke noe hyggelig å være i en posisjon hvor man blir tilbud en gave som man vet man ikke har lov til å motta, det har jeg prøvd selv.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no