Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-15, 19:30   #41
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?

Jeg har opplevd på jobb (flere ganger) at når vi snakker om likestilling at noen kolleger sier ting som: "Ho, ho, ho. Nå mangler det bare at du sier at du er feminist også?" og regner med at jeg skal begynne å ro meg unna. Og det er ganske tydelig at disse kollegene legger noe annet i begrepet enn jeg gjør. De ser for seg kvinnegruppa Ottar og jeg mener likestilling.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-15, 19:31   #42
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?

Jeg er definitivt ikke redd for å kalle meg feminist. Men det har bare aldri falt seg naturlig for meg å kalle meg det. Ingen i min omgangskrets bruker det ordet som jeg har fått med meg i alle fall. Det gjelder både venner og familie.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-15, 19:33   #43
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg er definitivt ikke redd for å kalle meg feminist. Men det har bare aldri falt seg naturlig for meg å kalle meg det. Ingen i min omgangskrets bruker det ordet som jeg har fått med meg i alle fall. Det gjelder både venner og familie.

Håper du har fått mange gode grunner til å tenke annerledes om dette ordet i denne tråden!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-15, 19:34   #44
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?

Veldig enig med Harriet. Jeg tenker at nettopp på grunn av de negative assosiasjonene er det viktig å kalle seg feminist. Ved å la være skjer jo nettopp det de som framlegger slike fordommer ønsker; splittelse, fremmedgjøring og latterliggjøring.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-15, 19:37   #45
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?

Men hvorfor er det så viktig at alle skal KALLE SEG feminist? Jeg tror ikke jeg har andre holdninger til likestilling og kvinners rettigheter enn mange av dem som kaller seg feminister i disse trådene, så jeg ser ikke helt hva som er så provoserende med å ikke føle tilhørighet til selve ordet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-15, 19:45   #46
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Men hvorfor er det så viktig at alle skal KALLE SEG feminist? Jeg tror ikke jeg har andre holdninger til likestilling og kvinners rettigheter enn mange av dem som kaller seg feminister i disse trådene, så jeg ser ikke helt hva som er så provoserende med å ikke føle tilhørighet til selve ordet.

Det som er viktig er ikke at alle skal kalle seg feminist. Men siden feminsme er den ideologien at kvinner er like mye verdt som menn, så er det et problem at det å kalle seg feminist oppleves vanskelig. Det burde vært samme assosiasjoner til feministbetegnelsen som antirasist. Og så er det et problem de gangene kvinner sier "jeg er ikke feminist" for dersom man _ikke_ er feminist så er man jo imot likestilling.

En del har begynt å kalle seg ekvilist og det kanskje favner videre på at det gjelder da også likhet og frihet uavhengig av kjønn, rase, alder og seksuell legning.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-15, 19:46   #47
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?

Fordi om fler tør å kalle seg feminist blir det mindre vanskelig å latterliggjøre det. Om feminisme blir normen kommer vi nærmere likestilling. Hvorfor skal det være så vanskelig å kalle seg feminist?

__________________


Sist redigert av Tallulah : 08-03-15 kl 20:20.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-15, 19:48   #48
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?

Men hvorfor mener du at man er mot likestilling dersom man ikke definerer seg som feminist? Jeg er ikke mot likestilling på noen som helst måte.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-15, 19:50   #49
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?

Fordi feminisme betyr at man er for likestilling. Bytt det ut med antirasist, da. Du ser at det er problematisk å si "jeg vil ikke kalle meg selv anti-rasist, men jeg er i mot rasediskriminering altså"?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-15, 19:52   #50
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?

For meg blir det mer det samme som å si: Jeg går ikke i tog med SOS rasisme, men selvfølgelig er jeg mot rasisme.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-15, 19:55   #51
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?

Jeg har "alltid" vært feminist, og det er en naturlig del av hvem jeg er. Jeg var jo ganske ung under "Fittstim- perioden" og var veldig politisk i ungdomstida. Da ble det også veldig viktig for meg å bruke betegnelsen nettopp fordi flere har et negativt forhold til ordet.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-15, 19:55   #52
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

For meg blir det mer det samme som å si: Jeg går ikke i tog med SOS rasisme, men selvfølgelig er jeg mot rasisme.

Nei, SOS Rasime er en organisasjon. Det kan ikke sammenliknes. Om du skal sammenlikne noe da så må det bli Ottar. "Jeg går ikke i tog med Ottar, men selvfølgelig er jeg i mot kjønnsdiskriminering".

Ved å si "jeg er ikke feminist, men jeg er for likestilling" antyder du at feminisme er noe annet, noe problematisk som man ikke vil assosieres med.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-15, 19:55   #53
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.568
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?

Det er et kjent faktum i min omgangskrets at jeg er sinna-feminist. Medlem av Ottar, men selvsagt ikke enig med dem i alt.

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

For meg blir det mer det samme som å si: Jeg går ikke i tog med SOS rasisme, men selvfølgelig er jeg mot rasisme.

Du trenger vel ikke gå i tog for å kalle deg feminist heller?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-15, 20:02   #54
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, SOS Rasime er en organisasjon. Det kan ikke sammenliknes. Om du skal sammenlikne noe da så må det bli Ottar. "Jeg går ikke i tog med Ottar, men selvfølgelig er jeg i mot kjønnsdiskriminering".

Ved å si "jeg er ikke feminist, men jeg er for likestilling" antyder du at feminisme er noe annet, noe problematisk som man ikke vil assosieres med.

Jeg pleier ikke si at jeg ikke er feminist. Jeg har sagt det her at jeg ikke syns det er nødvendig å være en -ist for å være mot diskriminering, enten det er på grunnlag av kjønn eller rase. Det er ikke noe jeg har så voldsomt sterke følelser eller meninger rundt, men jeg misliker den "hvis ikke du sier at du er feminist så er du det motsatte"-holdningen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-15, 20:06   #55
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?

Jeg har ingen slik holdning, og det er det vel heller ikke så mange som har, men jeg syns det er problematisk at man ikke ønsker å kalle seg selv feminist, ja. Eller kanskje heller trist.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-15, 20:08   #56
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.207
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?

Å være feminist betyr ikke at man er for alle radikale virkemiddel som finnes for å fremme likestilling. Det er vel der det skjærer seg for mange.

Ikke for jeg. JEG er for svært mange av de radikale virkemidlene, men så er jeg da også "ihuga feminist".

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-15, 20:09   #57
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Nå ville du bare ha ikke-feministene, men det er klart at jeg er feminist. Jeg mener at alle som er for likestilling og likeverd, er feminister, tar det som en selvfølge.

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg mener at alle som ikke er fundamentalister i Norge er feminister, for å sette det på spissen. Feminisme handler om å jobbe for likestilling, men siden kvinnekamp er den kampen som har vært lengst og hardest, kalles det jo feminisme. Det vilke dessuten vært helt kontekstløst å kalle det noe annet, all den tid kvinnekamp er den reelle likestillingskampen på verdensbasis.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Derfor så mener jeg at alle de som er for likestilling og som er helt greie, normale damer må ta ordet tilbake sånn at det blir mer stuerent å kalle seg feminist.

Jeg nikker ivrig til alt over, og er veldig enig med Harriet og Tallulah også. Også i Teflonas svar til nokon (som jeg burde quota). Tanken om at man må være organisert for å kalle seg sosialist eller feminist er veldig underlig og fremmed for meg.

For meg framstår det ganske snålt at folk som er for likestilling ikke vil kalle seg feminist fordi de ikke vil identifiseres med Ottar, liksom. Jeg trodde vi fikk greid opp i det der i 2002 da Bjarne Håkon Hansen kalte Liza Marklund en "vakker feminist" eller hva det var på Skavlan, men tydeligvis ikke.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-15, 20:11   #58
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?

Men hvis man ikke kan erklære seg som feminist, som om det var noe skittent, så er man jo på sett og vis det motsatte. Jeg VET jo at en del av dem som er nølende til å kalle seg feminister i tråden er helt enig i feminismens grunnidé, og dermed blir det enda rarere at de er så utrolig redde for å våge å kalle seg det.

Noen -ismer må man våge å ta i, faktisk, uten å være helt enig i alt med alle andre som mener noe lignende. Ellers blir man en manet.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-15, 20:12   #59
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?

Jeg har tatt mannens etternavn i voksen alder, men anser meg likevel som feminist - men ikke den typen Katta kjenner til. Men jeg tar det som en selvfølge å bli behandlet likt og respektert som andre individer.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-15, 20:13   #60
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?

Jeg er feminist, og jeg synes det er trist at mange ikke ønsker å kalle seg det.

I dag leste jeg en artikkel om kvinner i idrett. Det er til å gråte av, samtidig som det fortelles om en tøff kamp som flotte kvinner har kjempet. Idrett er ikke det viktigste her i livet, men hvordan kvinnene behandles forteller mye om samfunnets holdninger. Det er fremdeles en vei å gå. http://www.sporten.com/video/8-mars-...inner-i-idrett

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no