Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva finne på i Stavanger?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-09, 14:35   #1
Aiza
Går videre
 
Aiza sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 664
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Hva finne på i Stavanger?

Jeg lurer på hva som er verdt å se/oppleve i Stavanger.
Jeg reiser i morgen på 3 dagers tur for å besøke noen venninner. Disse jobber på dagtid så jeg tenker meg å kikke litt i butikker, men salgsinnkjøp er jeg ferdig med. Så hva burde jeg finne på?

Jeg har vært på oljemuseet. Jeg liker godt museer og utstillinger, men da helst med guide eller der man kan låne audioutstyr eller lese og lære av utstillingen, å kun se på bilder synes jeg er kjedelig. Jeg liker også å gå tur og se på gammel trehusbebyggelse, men jeg liker IKKE å gå tur alene feks. rundt ett vann. Jeg har med meg lillebror på 10 måneder, men avveksler gjerne med bæresele/vogn.

__________________
Jente 01, Gutt 08 og jente nov 09
Aiza er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 14:44   #2
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva finne på i Stavanger?

Arkeologisk museum er verdt å få med seg (det er bak det store røde bygget ved siden av teateret). God kafe og babyvennlig er det også.

Gamle Stavanger er jo i sentrum, mange fine trehus der med diverse gallerier/brukskunst.

Det er ikke noe som er så vanskelig å foreslå aktivitetere i egen by.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 14:53   #3
AUM
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 6
AUM er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Hva finne på i Stavanger?

Mate duer.

De er litt mer nærgående enn de i Oslo.

AUM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 15:02   #4
Aiza
Går videre
 
Aiza sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 664
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Sv: Hva finne på i Stavanger?

Opprinnelig lagt inn av Peaches, her.

Arkeologisk museum er verdt å få med seg

Takk for tips, det skal jeg sjekke ut, virker som om de hadde en interessant utstilling der akkurat nå også.

__________________
Jente 01, Gutt 08 og jente nov 09
Aiza er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 15:04   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva finne på i Stavanger?

Drikk øl på Bøker og Børst.


:svært hjelpsom:

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 15:10   #6
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva finne på i Stavanger?

Arkeologisk museum var mitt forslag og.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 15:13   #7
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva finne på i Stavanger?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Drikk øl på Bøker og Børst.


:svært hjelpsom:

Ahh, Bøker og Børst. Bare gata den ligger i er verdt å få med seg.
Var det Øvre eller Nedre Holmegate? Uansett, den gata ser du på lang avstand.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 15:15   #8
Aiza
Går videre
 
Aiza sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 664
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Sv: Hva finne på i Stavanger?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Drikk øl på Bøker og Børst.

Drikke øl er noe jeg gjerne gjør, men på dagtid alene med lillebror?

__________________
Jente 01, Gutt 08 og jente nov 09
Aiza er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 15:18   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva finne på i Stavanger?

Du kan sjekke min tidligere Jeg er forelsket-tråd. Heldiggris som skal til fine Stavanger!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 15:33   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva finne på i Stavanger?

Besøke meg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 15:51   #11
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva finne på i Stavanger?

Arkeologisk museum er ok, jeg likte utstillingen som er nå, "Solens reise". Den er best med guide, tror jeg. Det er også fint med en "økologisk" kafe. Veldig gode skoleboller.

Jeg ville også tatt med lillebror på Barnemuseet. Der er det mulighet for ham til å krype litt rundt, og antakelig morsomt for deg også. Gode vafler. (Aner du et mønster her?)

Dersom du kjøper billett på feks Barnemuseet gjelder den hele dagen på andre museumer også, jeg er ikke helt sikert på hvilke men du kan lese her.

I samme bygg, Sølvberget, er det også en god og aktuell utstilling nå.

Bøker og børst er fin, men til din setting ville jeg heller valgt noe annet, feks en av spisestedene på Magasin Blaa. Litt mer tilrettelagt for barseldamer.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 15:54   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva finne på i Stavanger?

Barnemuseet er helt knall! Nå har jeg ikke vurdert å ha med min knert på 10 mndr enda, for jeg synes han er for liten til å ha noe særlig utbytte av det. Men det spørs jo hva man gjør det til, jeg er bare vant med å ha med en fire-femåring som utnytter hele lokalet hver gang.

Bagelbuddy på Magasin Blaa har en nyydelig Oreo-milkshake, hvis du liker sånt. Og hvitløksbrød med ost og bacon. :sikle:

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 16:05   #13
Aiza
Går videre
 
Aiza sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 664
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Sv: Hva finne på i Stavanger?

Takk for gode tips. Gleder meg veldig til å dra, det er 2 av mine nærmeste venninner jeg skal besøke og i tillegg så synes jeg Stavanger er en utrolig fin og hyggelig by.

Jeg er svært glad i Bergen, men byen kan virke litt sidrumpa i blant, Stavanger derimot virker mer spretten. Noen enige?

Iset, du bor jo i Sandnes jo, eller tar jeg feil?!

__________________
Jente 01, Gutt 08 og jente nov 09
Aiza er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 16:06   #14
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva finne på i Stavanger?

Du tar ikke feil, Iset bor i sandnes, men det er jo ikke langt fra stavanger.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 16:09   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva finne på i Stavanger?

Jeg er født og oppvokst i Stavanger, klarer liksom ikke helt å gi slipp på den byen, hehe. Men jeg bor nesten rett ved grensa da, tar 10-15 minutter med buss til Stavanger sentrum fra meg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 12:09   #16
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva finne på i Stavanger?

Rapport?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 12:23   #17
Aiza
Går videre
 
Aiza sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 664
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Sv: Hva finne på i Stavanger?

Ja det hadde jeg glemt. Det ble ikke den helt store spennende turen denne gang, men med to av mine aller bestevenninner i Stavanger så regner jeg med mange mange flere turer i årene som kommer. Jeg kom på tirsdag, ble servert en fantastisk god og "enkelt å lage" rett med curry paste, kylling og koriander. Skal legge ut oppskriften. På onsdag dro jeg til sentrum, klarte ikke å holde meg unna babysalget og trålte alle barnebutikkene. Det var mye 70 %, men veldig utplukket, gikk så tur i gatene og vindusshoppet og kikket på hus og mennesker. Dette i øs pøs regnvær. Heldigvis og takk og pris for at jeg hadde tatt med meg ett telt av en regnkåpe, veldig lite sexy, litt sånn burka aktig, men fantastisk til å holde seg tørr i. Anbefales alle! Så dro jeg til min andre venninne og var der om kvelden. Torsdag var heller ikke været så bra, vi gikk da til arkeologisk museum. Så utstillingen "Solens rike" og den faste utstillingen. Likte veldig godt at de omhandler samme tema i flere forskjellige perioder, slik at det ble enkelt å se utviklingen av feks. klesdrakter. Spiste så nydelig økologisk solbolle og sjokoladekake. Lillebror oppførte seg eksemplarisk i vogn og i bæresele og krabbende rundt omkring. Kunne tenkt meg ett museum til, men måtte se min begrensning med en liten gutt som begynte å bli litt lei. Gikk så en tur til og så tok vi flybussen. Fin tur, kanskje litt kort og kunne tenkt meg penere vær. Ble invitert av Iset, men pga. fotografering i forbindelse med salget av huset så ble dette ikke noe av. Stavanger kan like vell alltid anbefales.

__________________
Jente 01, Gutt 08 og jente nov 09
Aiza er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 15:00   #18
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva finne på i Stavanger?

Høres ut som en fin tur, og så får du tid til mer neste gang! Hovedformålet var vel venninnetreffene.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 15:11   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva finne på i Stavanger?

Høres ut som en fin tur alt i alt. Søren at det ikke ble noe av besøket, det hadde vært kjekt. Guttene våre er jo like gamle, er de ikke? Min er 10 mndr (i dag faktisk).

Håper du kommer tilbake snart.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 15:28   #20
Aiza
Går videre
 
Aiza sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 664
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Sv: Hva finne på i Stavanger?

Iset, min var 10 måneder den 17.mars. Jeg har tenkt å (må nok) komme tilbake mange mange ganger.

__________________
Jente 01, Gutt 08 og jente nov 09
Aiza er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no