Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ha på lue inne på restaurant?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-09, 22:56   #21
Solblomst
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ha på lue inne på restaurant?

Hadde ikke brydd meg.

  Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 22:57   #22
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ha på lue inne på restaurant?

Haha, jeg tenkte også på den samme sangen som MinaX. Utover det hadde jeg nok knapt registrert det.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 23:04   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ha på lue inne på restaurant?

Det hadde jeg ikke reagert det minste på. Lue inne er vel veldig vanlig blant unge gutter nå til dags (føler meg ekstremt gammel når jeg formulerer meg sånn).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 23:09   #24
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ha på lue inne på restaurant?

Jeg har forlengst skjønt at jeg ikke orker ta den kampen i klasserommet. Motargumentene mine er elendige, hva er forskjellen på hårbånd, skaut og lue, liksom.

Min yngste har også tendensene, har sniker på hetta på hettegenseren hele tiden. Også når vi spiser. Er det nøye?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 23:11   #25
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ha på lue inne på restaurant?

Vet du, det har jeg aldri tenkt på. Min datter satt på kebabsjappa tidligere i dag med lue på, og jeg kan aldri tenke meg at det provoserte noen. Jeg så en liten jente på et par år som også gikk med luen på. Alle de uoppdragne foreldrene samlet på ett sted.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 23:24   #26
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ha på lue inne på restaurant?

For meg så er det en "regel" helt uten mål og mening.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 23:31   #27
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv
 
Barbarella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.561
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ha på lue inne på restaurant?

Det hadde jeg nok ikke tenkt over en gang. Det er ikke en regel som vi praktiserer her hjemme.

__________________
2001 - 2005 - 2007 - 2016
Barbarella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 23:34   #28
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ha på lue inne på restaurant?

Må være jeg som er gammeldags da.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 23:35   #29
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ha på lue inne på restaurant?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 23:40   #30
Pong
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Figgjo
Innlegg: 99
Pong har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ha på lue inne på restaurant?

Skal pugge det Minax skrev - genialt
Pleier å si at de som går med lue mister håret i 30-årene og at jeg kan se underbokse som de har på. Men har nå satt som mål å deklamere

(men det lukter litt jantelov av den siste setningen)

Pong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 01:07   #31
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ha på lue inne på restaurant?

Hadde ikke tenkt over det en gang. Det kan jo være mange grunner til at noen går med lue.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 06:59   #32
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ha på lue inne på restaurant?

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Må være jeg som er gammeldags da.

Meget mulig.

Men hvorfor reagerer du? Er det kun fordi det er "normal folkeskikk" å ta av lua? Eller er det noen praktiske hensyn her som jeg ikke ser?

Jeg er motstander av regler som ikke har noen praktisk betydning. Regler vi bare setter for barna fordi "det har jo alltid vært sånn".

Jeg skjønner at barna ikke får ha på cap i barnehagen/klasserommet, fordi det da er vanskeligere å få øyekontakt med dem. Men med lue så ser jeg virkelig ikke grunnen til at regelen er der.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 07:33   #33
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ha på lue inne på restaurant?

Dette er en av de mer idiotiske "reglene" synes jeg. Er det noen grunn til at dere reagerer på det? Utenom at det "bare er sånn"? Lue er ofte en del av antrekket til disse tenåringene og meg innimellom. Det blir som om dere skulle ha tatt av dere smykker inne, fordi "det bare er sånn". Det var dette med kamper og omhu ja.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 07:35   #34
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ha på lue inne på restaurant?

Jeg hadde heller ikke brydd meg om dette. Og jeg bryr meg ikke om det i jobben min som lærer heller - jeg har viktigere kamper å ta.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 08:48   #35
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ha på lue inne på restaurant?

Jeg hadde aldri tillatt at ungene mine satt på restaurant med lue på.
Mækkern og kebabsjappe er en ting, og der ville jeg kanskje ikke vært så streng.
Men på ordentlig restaurant; nei!

Så Estrella, det er ikke bare du som er gammeldags når det gjelder dette.

Hva andre gjør, gir jeg beng i.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 08:55   #36
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ha på lue inne på restaurant?

Fjortisgutter går vel med lue inne fordi det er en imagegreie, og derfor ville jeg nok ikke brydd meg i utgangspunktet. Men det spørs litt på settingen. Dersom de andre ved bordet ikke er casual kledd ville jeg nok krevd at sønnen min tok av seg luen. Dersom vi derimot satt på TGIF eller noe slikt ville det vært helt ok.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 08:56   #37
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ha på lue inne på restaurant?

Jeg har for mange fjortiser i familie til å reagere. *satt og spiste middag 1.juledag med 2 luekledde fjortiser* - Det er jo mote, må vite.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 09:07   #38
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ha på lue inne på restaurant?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Kanskje han hadde en hårsykdom, eller kreft eller noe.

jupp, eller lus. Var i juleselskap med en fjortis som hadde caps hele dagn, beordret av mor, fordi håret var inngnidd med lusekur.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 09:34   #39
oh hvite lakenrumpe
Fullverdig medlem
 
oh hvite lakenrumpe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 51
oh hvite lakenrumpe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ha på lue inne på restaurant?

Moten i dag er jo så ymse, så lue på hue når man spiser er det minste jeg reagerer på
Da må vi jo be saggerne om å dra opp buksa, for det er jo enda mer uapetittelig å se på!
Eller miniskjørtfjortissene uten truse om å legge jakken over fanget så vi slipper å se det aller helligste.
Tidene har nok forandret seg.

__________________
Noen som har en gode ide til signatur??
oh hvite lakenrumpe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 09:46   #40
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ha på lue inne på restaurant?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg hadde aldri tillatt at ungene mine satt på restaurant med lue på.
Mækkern og kebabsjappe er en ting, og der ville jeg kanskje ikke vært så streng.
Men på ordentlig restaurant; nei!

Så Estrella, det er ikke bare du som er gammeldags når det gjelder dette.

Jeg er helt enig.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no