Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Touran og 2 x bakovervendt + beltestol. Hva får jeg plass til?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-11, 13:12   #1
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Touran og 2 x bakovervendt + beltestol. Hva får jeg plass til?

Vi har en Touran fra 2006 (eller var det 2007).
I baksetet er det nå ønskelig å få inn en Britax kidfix (har) + en Britax hiway (har) + et bakovervendt sete til (har ikke).
Jeg tror beltestolen bør stå bak fører, pga en lang sjåfør.

Hvilke seter får jeg plass til når jeg snart bytter ut babysetet?

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 13:17   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Touran og 2 x bakovervendt + beltestol. Hva får jeg plass til?

Hi-Way eller Duologic?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 13:18   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Touran og 2 x bakovervendt + beltestol. Hva får jeg plass til?

Opprinnelig lagt inn av Malus, her.

Vi har en Touran fra 2006 (eller var det 2007).
I baksetet er det nå ønskelig å få inn en Britax kidfix (har) + en Britax hiway (har) + et bakovervendt sete til (har ikke).
Jeg tror beltestolen bør stå bak fører, pga en lang sjåfør.

Hvilke seter får jeg plass til når jeg snart bytter ut babysetet?

Jeg vet ikke hvor langt kidfixen må stå fra døra for å havne riktig i isofixfestene, men sannsynligvis går det greit å bruke isofixen. Hvis ikke får du bruke den uten, og da kan du få inn nesten hva du vil. Dvs, det er ikke alle stoler som er så greie å montere pga beltefester og forankringsseler, men så lenge det går bra, vil jeg også tro at det går fint for plassen i bredden. Du setter hiway i midten i hvertfall. Jeg har en kid plus eller hva den heter +en izi combi isofix og får fint en hiway mellom der om jeg vil. Jeg vil tro det også går fint med duologic eller en hiway til om du vil. Det eneste spørsmålet er om du må oppgi isofixen på beltestolen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 13:56   #4
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Touran og 2 x bakovervendt + beltestol. Hva får jeg plass til?

Vi hadde kidfix (festet med isofix) bak fører, hiway i midten og what ever på andre siden. Duo logic, be safe, multi-tech, brio zento osv. Vi har hatt det meste inn i bilen uten problemer. Forankringsselene festet jeg rundt og under samme stol som barnesetet står i. Altså på samme måte som om setet skulle vært festet i fremsetet. (Fått dette klarert med Britax)

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 15:16   #5
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Touran og 2 x bakovervendt + beltestol. Hva får jeg plass til?

Takk for svar!
Så godt å høre at vi har mange muligheter. Jeg trodde 2 bakovervendt + beltestol skulle bli en vanskelig og alt for trang kombinasjon. Det blir kanksje verre når vi går over til 2 beltestoler og bare en bakovervendt?

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 15:52   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Touran og 2 x bakovervendt + beltestol. Hva får jeg plass til?

Beltestoler er litt verre, ja. De er ofte bredere, og så må man kunne komme til på siden for å få festet bilbeltet.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 16:08   #7
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Touran og 2 x bakovervendt + beltestol. Hva får jeg plass til?

Opprinnelig lagt inn av Malus, her.

Takk for svar!
Så godt å høre at vi har mange muligheter. Jeg trodde 2 bakovervendt + beltestol skulle bli en vanskelig og alt for trang kombinasjon. Det blir kanksje verre når vi går over til 2 beltestoler og bare en bakovervendt?

Neida, det er ikke noe problem. Vi hadde 2x Kidfix med isofix og hiway i midten. Ja, det var til tider litt kronglete å feste selene, men ikke værre enn at vi gjorde det flere ganger daglig. Vi byttet dog til Ford S-max for å få en litt større bil enn touranen.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 16:36   #8
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Touran og 2 x bakovervendt + beltestol. Hva får jeg plass til?

uster lettet ut:

Da blir det ommøblering av bilstoler snart

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 16:50   #9
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Touran og 2 x bakovervendt + beltestol. Hva får jeg plass til?

Britax TWE er smal og står bra bakovevendt i midten. I vår Touran kan vi få plass til Besafe og TWE bakovervendt + Britax Kidfix ved siden av.

Lykke til!

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 17:30   #10
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Touran og 2 x bakovervendt + beltestol. Hva får jeg plass til?

Opprinnelig lagt inn av Malus, her.

Takk for svar!
Så godt å høre at vi har mange muligheter. Jeg trodde 2 bakovervendt + beltestol skulle bli en vanskelig og alt for trang kombinasjon. Det blir kanksje verre når vi går over til 2 beltestoler og bare en bakovervendt?

Det går fint det også. Sett det største barnet som kan feste seg selv i midten.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 19:31   #11
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Touran og 2 x bakovervendt + beltestol. Hva får jeg plass til?

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Britax TWE er smal og står bra bakovevendt i midten. I vår Touran kan vi få plass til Besafe og TWE bakovervendt + Britax Kidfix ved siden av.

Lykke til!

Vi har en Besafe izi combi hos besteforeldre i nord-norge. Kanskje jeg skulle ta den hit, siden vi mest sannsynlig ikke skal dit på en god stund. Så slipper jeg å kjøpe flere seter. Hmm.

For den får jeg plass til håper jeg?

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 00:22   #12
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Touran og 2 x bakovervendt + beltestol. Hva får jeg plass til?

Ja, skulle da tro det.

Vi hadde Britax KidFix festet med isofix, Britax TWE og Besafe IZI Kid festet med isofix i vår Ford S-max og det er vel ikke såååå stor forskjell i bredden på den og Touran. Eller, mulig Størsta sluttet med KidFix før vi byttet ut Duologic med IZI Kid, men uansett så passet alt like bra, siden Duologicen også var festet med isofix.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no