Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ipod og kamera til 10-åringen

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-11, 12:17   #1
lilium3
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Asker
Innlegg: 137
lilium3 er litt kul
Standard

Ipod og kamera til 10-åringen

Jeg er helt grønn når det gjelder Ipod - men dette er altså 10-åringens høyeste ønske til bursdagen på mandag. Hva bør jeg satse på av GB og modell? Tenkte en Ipod touch må være tingen? Hvor mye bruker barna på å laste ned musikk og spill og sånt? Enlight me please

Når det gjelder kamera er det vel greit å holde seg til et ganske enkelt kompaktkamera av en grei kvalitet? Har sett noen billige til rundt 8-900. Duger de??

__________________
*********************************
Lilium3 og turbotrollene 01-04-04


"Never run faster than your guardian angel can fly..."
lilium3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 12:57   #2
guttemamma
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 549
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Sv: Ipod og kamera til 10-åringen

her burde jeg vel fått 9 åringen min til å skrive et svar til deg. Jeg har ikke greie på dette men prøver likevel.

7 og 9 åringen min fikk ipod toch 8GH til jul i fjor. Dette er noe av det som blir aller mest brukt i huset, både hjemme og på tur!

De kan ta bilder og video med den. redigerer og lager til kule startsider osv. faren har ordnet det slik at de enkelt kan koble seg på det trådløse nettverket i huset og bruker spotify for å høre på musikk.

Vi har også lastet inn endel cder vi alt hadde (feks Michael jackson) via pcen og over på ipoden slik at de har disse sangene tilgjengelige når vi er ute i bilen osv. Det går visst også an å laste inn filmer og diverse men det har vi ikke prøvd ennå. Men jeg vet de ofte er innom youtube og finner kule videoer på nettet som de ser på.

Vi kjøper mp3 lydbøder på feks cdon og laster inn disse på ipoden via pcen. Vi betalte under 200 kroner for ALLE de 6 første Harry Potter lydbøkene i en samlepakke på cdon!!!! 9 åringen hører ofte på lydbøker enten når han spiser frokost, i bilen, i senga osv.

Anbefaler deg til å kjøpe en "dockingstasjon" til ipoden. Våre gutter har en som ser ut som en svart gris. Når ipoden settes i denne blir lyden spilt høgt. Grisen har absolutt mer enn nok volum i høytalerene for får gutter. I tillegg blir ipoden ladet opp når han står i denne.

Anbefaler også å kjøpe øreklokker slik at han kan høre på ipoden hvor han vil.

Vi lar ikke gutta ta ipoden med rundt over alt, feks til kompiser osv. Men er vi på reise er den alltid med! (ofte med en ny lydbok).

Glemte også å si at det går an å laste inn spill på ipoden. Her har de kun angybird som de spiller på!

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 13:02   #3
lilium3
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Asker
Innlegg: 137
lilium3 er litt kul
Standard

Sv: Ipod og kamera til 10-åringen

Opprinnelig lagt inn av guttemamma, her.

her burde jeg vel fått 9 åringen min til å skrive et svar til deg. Jeg har ikke greie på dette men prøver likevel.

7 og 9 åringen min fikk ipod toch 8GH til jul i fjor. Dette er noe av det som blir aller mest brukt i huset, både hjemme og på tur!

De kan ta bilder og video med den. redigerer og lager til kule startsider osv. faren har ordnet det slik at de enkelt kan koble seg på det trådløse nettverket i huset og bruker spotify for å høre på musikk.

Vi har også lastet inn endel cder vi alt hadde (feks Michael jackson) via pcen og over på ipoden slik at de har disse sangene tilgjengelige når vi er ute i bilen osv. Det går visst også an å laste inn filmer og diverse men det har vi ikke prøvd ennå. Men jeg vet de ofte er innom youtube og finner kule videoer på nettet som de ser på.

Vi kjøper mp3 lydbøder på feks cdon og laster inn disse på ipoden via pcen. Vi betalte under 200 kroner for ALLE de 6 første Harry Potter lydbøkene i en samlepakke på cdon!!!! 9 åringen hører ofte på lydbøker enten når han spiser frokost, i bilen, i senga osv.

Anbefaler deg til å kjøpe en "dockingstasjon" til ipoden. Våre gutter har en som ser ut som en svart gris. Når ipoden settes i denne blir lyden spilt høgt. Grisen har absolutt mer enn nok volum i høytalerene for får gutter. I tillegg blir ipoden ladet opp når han står i denne.

Anbefaler også å kjøpe øreklokker slik at han kan høre på ipoden hvor han vil.

Vi lar ikke gutta ta ipoden med rundt over alt, feks til kompiser osv. Men er vi på reise er den alltid med! (ofte med en ny lydbok).

Glemte også å si at det går an å laste inn spill på ipoden. Her har de kun angybird som de spiller på!

Tusen hjertelig for tips

Dockingstasjon, enten nå eller så er det jo et supert julegavetips

Lydbøker hadde jeg ikke tenkt på. CD'er har vi jo. Spotify har jeg ikke - burde jeg det??? Er skikkelig "blond" på akkurat det...

Flere tips og råd mottas med takk!

__________________
*********************************
Lilium3 og turbotrollene 01-04-04


"Never run faster than your guardian angel can fly..."
lilium3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 13:06   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ipod og kamera til 10-åringen

Poden har iPod Touch. Den er genial, for den dekker mange bruksområder. Det går an å ønske seg gavekort som kan brukes i App Store, men de fleste spillene/appene koster jo ikke så mange kroner, og mye er gratis.

Trenger han kompaktkamera om han kan knipse med iPoden? Poden tar både bilder og filmer, flittig.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 13:15   #5
lilium3
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Asker
Innlegg: 137
lilium3 er litt kul
Standard

Sv: Ipod og kamera til 10-åringen

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Poden har iPod Touch. Den er genial, for den dekker mange bruksområder. Det går an å ønske seg gavekort som kan brukes i App Store, men de fleste spillene/appene koster jo ikke så mange kroner, og mye er gratis.

Trenger han kompaktkamera om han kan knipse med iPoden? Poden tar både bilder og filmer, flittig.

Det har du jo veldig rett i.... Kanskje bedre å kjøpe en dockingstasjon for de pengene

__________________
*********************************
Lilium3 og turbotrollene 01-04-04


"Never run faster than your guardian angel can fly..."
lilium3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 08:59   #6
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.846
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ipod og kamera til 10-åringen

Jeg drar opp denne igjen..
Niobe, er det 6åringen din som har iPod? Skjønner han å bruke den? Høre på musikk og ta bilder, men skjønner han noe mer av å bruke den?

Jeg har spurt lillebror flere ganger om hva han ønsker seg til jul og de to tingene han sier er Bey Blade-ting og Kamera. Ingenting annet, sier han.

Så tenkte jeg på at sånn iPod har vel kamera og musikkspiller og at det kan være litt gøy å gjøre litt forskjellig med den. Han er en råtass til å skjønne min SE Neo telefon og finner lett frem på den, både musikkspilleren og han tar masse bilder (som jeg sletter etterpå) og lager sånne gøye ansikter utifra ulike apper. Så han skjønner nok mer enn vi tror....

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 09:06   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ipod og kamera til 10-åringen

Han spiller spill (Angry Birds, Plants vs Zombies, Cut The Rope, og mange fler.), han bruker den til videosamtaler med bl. a bestekompisen og besteforeldrene, og han sender meldinger med iMessage (foreløpig bare til oss foreldre, men det er jo god skrivetrening). Han bruker den til "alt", men han var vant til å bruke våre iPhoner og iPad fra før.

Særlig videosamtalene var populært da vi var borte i tre uker. Han pratet med kompisen via trådløst nett, fra USA til hjem til Norge. Helt genialt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 10:16   #8
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.846
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ipod og kamera til 10-åringen

Takk for svar, Niobe. Nå leste jeg tråden litt bedre og ser at sånn spiller også kan brukes til å høre på lydbøker. Vi har trådløst nett hjemme så da kan han hente opp gratisspill og bla. titte på Legosidene og andre spillsider med den så dette blir nok GAVEN i år.
Tror han blir superfornøyd.

Den koster jo litt men bedre med en ting som blir brukt enn masse leke-træl som bare lager rot.
Storebror skal få touch-mobil til jul så da føles det ikke helt feil ift lillebror heller. Han henger jo også veldig med i denne tekniske duppeditt-verdenen.
Vi har en ladestasjon hvor alle telefoner kan lades og når storedatteren sin iPhone kan lades her så kan vel en sånn iPod også lades der, de har vel samme ladeåpning, håper jeg...

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no