Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hvilke instrumenter er vanskelige å spille?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-11, 21:25   #21
Callisto
Bør lage seg en tittel selv
 
Callisto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.235
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: Hvilke instrumenter er vanskelige å spille?

Opprinnelig lagt inn av amanas, her.

Av instrumentene i korpset så er tverrfløyte det vanskeligste. I mine øyne, jeg hadde ikke sjans til å spille på den uten å nærmest gå i bakken

Ingen av de andre var problem. Jeg syns vell kansje klarinett var det letteste.

Nå snakker jeg jo bare av egen erfaring da

Jeg vil vel påstå at klarinett ikke er lettere enn fløyte.
I tillegg så har du jo maset med rør/fliser på klarinett/sax, men de kan jo være god å skylde på om man har en dårlig dag.
Det samme med obo.
Sax har enklere grep enn på klarinett og obo der det er mange krøkkete grep som ikke akkurat ligger så lett i fingrene.

__________________
Snuppa feb '05 og Minisnuppa aug '08
Callisto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 21:37   #22
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke instrumenter er vanskelige å spille?

Obo og fagott. Jeg synes også munnspill er rimelig utfordrende. Hardingfele skal vel være hakket verre enn fiolin igjen.

Og tubaen min, den er så vanskelig at jeg må leke trombone for å spille rent. Den funka myyyye bedre da jeg faktisk øvde og hadde lepper som kunne vrenge tonene både langt opp og ned. Profftuba til en nå amatørtubaist er ikke barebare gitt.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 22:57   #23
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke instrumenter er vanskelige å spille?

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

For å kunne spille fiolin så må man ha gehør.

Nei. Jeg har vært på nok musikkskolekonserter til å vite at det trenger man absolutt ikke å ha. Dessverre. (Få vekk den ralle-tunga inni der!)

Jeg kommer aldri til å la et menneske i min nærhet engang vurdere å skulle lære seg fiolinspilling. Det gjør for vondt. For meg. Jeg takker FSN for at det var et piano, og ikke en fiolin, mine foreldre arvet etter en granonkel!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 23:01   #24
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke instrumenter er vanskelige å spille?

Opprinnelig lagt inn av Jordbæret, her.

Cello er enklere enn fiolin.

Heeyh! En myte showoffene i mitten av orkesteret prøver å innbille verden. Fiolin er pinglete!

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 23:05   #25
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke instrumenter er vanskelige å spille?

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

For å kunne spille fiolin så må man ha gehør.

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Nei. Jeg har vært på nok musikkskolekonserter til å vite at det trenger man absolutt ikke å ha. Dessverre.

Nå når jeg tenker meg litt om, så slår det meg at det faktisk er motsatt. Man kan ikke ha gehør om man skal lære å spille fiolin. I alle fall ikke om man skal lære å spille sammen med andre. Det må gjøre noe så inn i granskauen vondt å nærmest kontinuerlig høre på at andre ikke treffer tonen, at man rett og slett gir opp og finner seg et annet instrument.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 23:10   #26
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.215
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke instrumenter er vanskelige å spille?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Nå når jeg tenker meg litt om, så slår det meg at det faktisk er motsatt. Man kan ikke ha gehør om man skal lære å spille fiolin. I alle fall ikke om man skal lære å spille sammen med andre. Det må gjøre noe så inn i granskauen vondt å nærmest kontinuerlig høre på at andre ikke treffer tonen, at man rett og slett gir opp og finner seg et annet instrument.

Jeg la fiolinen på hylla til fordel for tverrfløyte.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 23:10   #27
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke instrumenter er vanskelige å spille?

Trombone kan være litt trøblete å spille skikkelig på om man ikke er lang nok i armene. Har jeg hørt. Da er det faktisk umulig å få den ut i syvende posisjon. Og da må man hoppe over de tonene. Da blir det litt rart. Har jeg hørt.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 23:16   #28
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke instrumenter er vanskelige å spille?

Når datteren valgte Valthorn fikk hun beskjed om at da hadde hun valgt ett av de vanskeligste messinginstrumentene. Men det var det eneste instrumentet hun fikk lyd i, så jeg vet ikke. Har spilt klarinett selv i mange år, syntes ikke det var spes vanskelig nei.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 23:19   #29
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke instrumenter er vanskelige å spille?

Bare spar meg for el-orgel. Det var det jeg måtte begynne på. De ga ikke etter og kjøpte fløyte til meg før jeg var 12. Spill el-orgel i 5 år og det vil fremdeles ta 5 år å lære piano på det nivået. Spill piano i 5 år og det tar deg 5 dager å oppnå samme nivå på el-orgel. Snakk om bortkastet øving.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 23:21   #30
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke instrumenter er vanskelige å spille?

Med mine lepper klarer jeg ikke å få lyd i hverken treblåser eller messingblåser. Cello er enkelt, for der får en i alle fall lyd uten videre. Nå spilte jeg cello i mange år og syntes ikke det var så vanskelig å lære. Jeg øvde aldri hjemme, og da mener jeg aldri. Men med bare øvinger med orkester og privattime 1 gang i uka så havnet jeg så langt til slutt at jeg måtte velge om jeg ville satse mere enn å bare spill i et symfoniorkester. Da gikk det ikke ann å sluntre unna med øving lenger, så da sluttet jeg.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 23:42   #31
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke instrumenter er vanskelige å spille?

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Ellers forestiller jeg meg at fiolin er vanskelig fordi man må ha gehør. Og om man har gehør og rytmesans så kan man vel spille det meste bare man setter igang tidlig nok.

Man kan spille selv om man ikke starter tidlig også. Bare man er ivrig nok.

Fiolin er vanskelig forresten. Det vanskeligste instrumentet jeg har prøvd meg på.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no