Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Strikkehjelp

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-18, 15:01   #1
paolakp
Nybegynner
 
Medlem siden: Jul 2017
Innlegg: 7
paolakp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Strikkehjelp

Hei!

Jeg holder på å strikke en herrejakke fra heftet "Mr." av Sandnes Garn, men jeg sliter litt med å forsto oppskriften på slutten. Her er hva som står i heftet:

"På neste pinne strikkes kraven høyre bak slik: Strikk opp langs høyre forstykke og til 3 masker forbi der v-halsen begynner på venstre forstykke, vend, 1 kast og strikk til 3 masker forbi der v-halsen begynner på høyre forstykke, vend, 1 kast og strikk til 3 masker før siste vending. Fortsett slik, men med 2 masker mindre før hver vending i alt (8) (8) (9) (9) (10) (10) ganger i hver side samtidig som det økes 4 masker langs nakken på 4. pinne.

Det som er med fet skrift og i kursiv er det jeg ikke helt forstår. Noen som har mulighet til å forklare?

Takk

paolakp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-18, 15:37   #2
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikkehjelp

Du skal strikke en forhøyning i nakken, slik mang gjerne strikker på bukser. Flere og flere jakke og genseroppskrifter kommer med det nå. Plagget sitter penere i nakken og ryggen.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-18, 15:38   #3
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikkehjelp

Her er video: https://vimeo.com/152545217

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-18, 20:07   #4
paolakp
Nybegynner
 
Medlem siden: Jul 2017
Innlegg: 7
paolakp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Strikkehjelp

Takk! Det var det jeg trodde, men jeg skjønner fortsatt ikke hva som menes med 2 masker mindre før hver vending. Skal jeg da strikke 1 maske og vende. Det høres ikke helt riktig, jeg har sikkert misforstått. Og jeg forstår ikke den økningen. Kan du forklare dette med teskje for meg? Det er min 2. genser, så jeg forstsatt ganske grønn til dette her.

paolakp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
garn, hjelp, sandnes garn, strikking

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no