Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan vi slå et slag for refleksbruk? Bruker du/dine refleks?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-06, 21:34   #1
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Kan vi slå et slag for refleksbruk? Bruker du/dine refleks?

Jeg er et relativt rolig og sindig menneske. Jeg er en observant og forsiktig sjåfør, spesielt i denne perioden hvor alt er så mye mørkere, fordi våt asfalt stjeler alt av lys....

Men hva i all verden hjelper det, når fotgjengere som åpenbart tror seg usårbare, rusler rundt på høstmørke veier, nesten usynlige i sine mørke klær, og helt uten antydning til refleks?

I det jeg setter meg inn i bilen, er lille meg prisgitt en enorm maskin på 1,5 tonn, og min egen evne til å myse stivt mot veien foran meg i håp om å oppdage mørkemenner og mørkedamer - om til og med mørkebarn - tidlig nok til å unngå skumle situasjoner...

Har du funnet frem refleksen?

Her om dagen fant jeg forresten noen aldeles nusselige smily-reflekser, ganske store sådan, som kunne limes på glatt stoff....Og etter 12 timer ville de tåle forsiktig vask. Slike burde være mulig å få på Ihne tenker jeg...Og mammaen og, for den sags skyld. Og vogna som vi av og til bruker til barnehagen. Ellers er selvsagt refleksvestene for lengst funnet frem.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 21:35   #2
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.984
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi slå et slag for refleksbruk? Bruker du/dine refleks?

Takk for påminnelse. Nå begynner det å mørkne tidlig, og jeg skal leite i skuffene etter reflekser og feste dem på ytterklær allerede i kveld.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 21:38   #3
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan vi slå et slag for refleksbruk? Bruker du/dine refleks?

Ups, det har jeg ikke tenkt på selv. Men jeg kommenterte for dattra mi at hun måtte være forsiktig da hun skulle rygge ut av innkjørselen. Fordi det var så mange refleksløse barn som lekte rett bak bilen.

Takk for påminnelsen.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 21:42   #4
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan vi slå et slag for refleksbruk? Bruker du/dine refleks?

*slår et slag*

Her er refleksene funnet fram, så vi er klare for høsten Bruker både refleksvester + sånne bånd man "smeller" rundt armen...

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 21:46   #5
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan vi slå et slag for refleksbruk? Bruker du/dine refleks?

Her bruker vi refleks alle mann, eller gjør egentlig mannen det? Vi andre går med refleks, har en hel haug. Takk for påminnelsen, for de ligger fortsatt i hylla.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 21:48   #6
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan vi slå et slag for refleksbruk? Bruker du/dine refleks?

Oppfordring tatt til følge. Refleksvester skal finnes frem pronte!

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 21:57   #7
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan vi slå et slag for refleksbruk? Bruker du/dine refleks?

Jeg og resten av familien er refleks-freaker ! Unga har vester og jeg har brikker + jakke med refleks påsydd.

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 21:59   #8
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan vi slå et slag for refleksbruk? Bruker du/dine refleks?

Godt poeng! Jeg har kjøpt klistremerkereflekser til guttungen selv om mesteparten av yttertøyet hans har reflekser allerede, men meg selv har jeg ikke tenkt på, da.

Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 22:19   #9
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.814
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi slå et slag for refleksbruk? Bruker du/dine refleks?

Ungene har refleksvester alle tre, i tillegg har vi slike refleksbånd som kan snos omkring armen tilgjengelig for alle.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 22:34   #10
LilleVims
Aktiv
 
LilleVims sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 187
LilleVims er litt kul
Standard

Sv: Kan vi slå et slag for refleksbruk? Bruker du/dine refleks?

Her henger refleksvestene klare for turer i det mørke høstværet.

Ellers har jeg også en skuff med små reflekser og refleksbånd.

LilleVims er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 22:36   #11
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.314
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi slå et slag for refleksbruk? Bruker du/dine refleks?

Vi har refleks hele gjengen, men jeg må få mannen må bruke sin...

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 22:36   #12
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan vi slå et slag for refleksbruk? Bruker du/dine refleks?

Reflekser er notert ned,
har vest men den er sjeldent i bruk.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 22:40   #13
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan vi slå et slag for refleksbruk? Bruker du/dine refleks?

Vi fikk refleks med i smokkepakken i dag. Lurer på hvor eg kan feste den. Alle snuppas klær har refleks. (hvertfall regntøyet og dressen og det er det hun bruker nå)

Tror ikke vognen har da. *skaffe*

Verken jeg eller mannen har refleks *skaffe det også*

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 22:41   #14
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi slå et slag for refleksbruk? Bruker du/dine refleks?

Refleksvestene ligger i skuffen i gangen. Alle har hver sin.
Øverste skuffen er fyllt opp med refleksbånd, kule reflekser og de kjedelige fra banken og HK.
Vi prøver å være flinke!

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 23:01   #15
Sita
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: På et jorde
Innlegg: 44
Sita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kan vi slå et slag for refleksbruk? Bruker du/dine refleks?

Vi har refleksvester hele gjengen.

Kjøpte en gang et sånt fint lys til å henge på halsen til bikkja også, men glemte jo helt at jeg har svart, langhåra hund. Pelsen er jo så tett at lyset ikke syns før du setter hodet helt bortpå.. Liten vits.

Ikke så langt unna meg er det et eldre ektepar som går tur med hunden sin. Er et under at de ikke er påkjørt, for de går i mørke klær, har minihund og går til nød med en bitteliten refleks.. Det funker veldig dårlig. Holdt på å bråstoppe og kjefte dem ut en dag da jeg skvatt skikkelig.. Mangler bare motet til å stoppe å si fra at de kanskje burde merke seg selv litt bedre.

Sita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 23:09   #16
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan vi slå et slag for refleksbruk? Bruker du/dine refleks?

[quote=amylin;45595]Her bruker vi refleks alle mann, eller gjør egentlig mannen det? quote]

Ikke sant? Noen mannfolk oppfatter seg kanskje som selvllysende? (Iallefall min...)

....og lys på syklene til alle er også viktig å huske.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 23:10   #17
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi slå et slag for refleksbruk? Bruker du/dine refleks?

Refleksvestene er funnet frem, brikkene også. Og ikke glem å legge en vest i hanskerommet på bilen i tilfelle du må ut i veien i mørket!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 23:25   #18
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan vi slå et slag for refleksbruk? Bruker du/dine refleks?

Her har vi også refleksvester hele gjengen.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 07:23   #19
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan vi slå et slag for refleksbruk? Bruker du/dine refleks?

Bruker refleksbånd på begge armer når jeg er ute og går i mørket. Skal få lagt refleks i lommene på alle jakker til de gangene jeg har glemt båndene.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 08:18   #20
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan vi slå et slag for refleksbruk? Bruker du/dine refleks?

Slår et kjempeslag!!!!

Jeg bruker refleksbånd, og jentene har såvidt begynt med vestene - gubben derimot, mener han klarer å passe seg for bilene, så han gidder ikke (og jada, jeg har prata, masa, argumentert og hissa meg opp så det holder).

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no