Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan vi slå et slag for refleksbruk? Bruker du/dine refleks?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-06, 08:21   #21
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi slå et slag for refleksbruk? Bruker du/dine refleks?

Vi bruker alltid refleks hvis vi er ute når det er mørkt. Jeg syns det er fint at det oftest er masse isydde reflekser i barneklærne.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 08:50   #22
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi slå et slag for refleksbruk? Bruker du/dine refleks?

Jeg skal hente en haug med reklame-reflekser på kontoret en dag, og dele ut på min vei til barnehagen. I morges holdt jeg på å rulle ned vinduet og brøle til en fotgjenger som ikke så seg for men bare svirret rett ut i veien, uten refleks på en relativt mørk strekning.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 08:57   #23
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 976
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan vi slå et slag for refleksbruk? Bruker du/dine refleks?

Flott oppfordring, Høst! Refleks er kjempeviktig nå som det begynner å bli ganske mørkt ute. Knøtta har refleks på nesten alle uteklær, men en liten vest, det skal jeg jammen skaffe henne. Jeg pleier ikke å være så flink selv, men så ferdes jeg heller ikke så ofte ute. Når jeg lufter hunden har jeg selvsagt på meg vest, og bisken har også en flott oransje refleksvest.

Jeg liker veldig godt de klistrerefleksene, for da trenger jeg ikke tenke på å ta dem på. De gamle som festes med sikkerhetsnål setter seg fast over alt, og de remsene som smekkes på armen detter jo av hele tiden.

Nei, må skjerpe meg, ja.

Og takk til Safran for konstruktivt tips om refleksvest i hanskerommet!

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 09:12   #24
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan vi slå et slag for refleksbruk? Bruker du/dine refleks?

Høst, jeg har moddet signaturen min til ære for deg.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 12:05   #25
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan vi slå et slag for refleksbruk? Bruker du/dine refleks?

Takk for påminnelsen!

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 12:30   #26
ebba
Nybegynner
 
ebba sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 21
ebba har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kan vi slå et slag for refleksbruk? Bruker du/dine refleks?

Refleksvester og refleksbånd ligger klar til bruk.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Refleksvestene er funnet frem, brikkene også. Og ikke glem å legge en vest i hanskerommet på bilen i tilfelle du må ut i veien i mørket!

Du er klok safran, det hadde jeg ikke tenkt på. Har som regel varmekjeldress og spade liggende i bilen vinterstid, men det hjelper vel lite dersom jeg ligger avsvimet i en grøftekant.

ebba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 13:30   #27
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan vi slå et slag for refleksbruk? Bruker du/dine refleks?

Jepp, refleksvestene og båndene og brikkene er funnet frem! Det er jeg kjempestreng på. Men, vi mangler en i bilen - så det må jeg skaffe.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 17:41   #28
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan vi slå et slag for refleksbruk? Bruker du/dine refleks?

Christian har refleksvest og vi voksne har sånne som kan feste rundt armen. Vi har også en sånn fin en som man henger over skulderen så den går skrått over magen og ryggen. Ja nå er det virkelig skummelt mørkt ute uten refleks.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 19:55   #29
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan vi slå et slag for refleksbruk? Bruker du/dine refleks?

Refleksvester til ungene er funnet fram og i bruk.

Jeg er et bilmenneske så det er sjeldent jeg er ute og går når det er mørkt, men jeg har refleks i lommen sånn i tilfelle.

carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 08:26   #30
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi slå et slag for refleksbruk? Bruker du/dine refleks?

Klart vi bruker refleks! - På begge sider til og med! Har venninne som har jobbet i trygg trafikk, så her er det godt med reflekser kan man trygt si...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 09:28   #31
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi slå et slag for refleksbruk? Bruker du/dine refleks?

Klart vi bruker refleks om vi skal ut når det er mørkt. Noe annet ville vært idiotisk.

Det var lite som fikk meg mer hissig i fjor enn da jeg kjørte poden til og fra barnehage i mørke, og alle de foreldrene som trodde de var selvlysende. Ungene var så fulle av reflekser at de lignet på juletrær, men foreldrene som gikk på utsiden av dem, de hadde ikke en refleks og var jo omtrent umulige å se. Og så gikk de jo helst litt uti veien, bare for å være sikker på at de kanskje kom til å bli kjørt ned.

Jeg stoppet faktisk bilen en gang, og kjeftet på en mann som gikk midt i veien, uten refleks, og det var stup mørkt og regn. Han ble litt flau, men jeg vet ikke om det hadde noen virkning.

Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 14:37   #32
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.396
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan vi slå et slag for refleksbruk? Bruker du/dine refleks?

Brukte vest for første gang på den ukentlige lufteturen tirsdag denne uka. Har ikke spasert så mye ute i mørket de siste årene, så brikker er ikke lagt inn i de nye vinterjakkene mine.

Noterer ned og skal huske å kjøre kampanje i kveld for sangklubben min.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no