Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Spørsmål om formulering i dåpstakkekort!! :desperat:

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-12, 12:27   #1
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Spørsmål om formulering i dåpstakkekort!! :desperat:

Jah...
Så har jeg levd lenge nok med ikke-mestringsfølelsen over takkekortproblematikk. Jeg har satt meg en frist, en ettårsfrist, for å sende ut takkekort etter dåpen til yngste her i huset. Men jeg er ei kløne på formuleringer!!!


:help:
Skal jeg, eller skal jeg ikke skrive noe om bedre seint enn aldri-situasjonen??

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 12:32   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål om formulering i dåpstakkekort!! :desperat:

Hvis du skal sende ut takkekort så lenge etter dåpen ville jeg hatt med en festlig setning om tiden som har gått ja.

Et eller annet om at alle vet vel at tiden går fort med småbarn i hus, eller at du egentlig tenkte å kombinere det med takkekort etter konfirmasjonen, eller noe slikt.

Må du sende takkekort? Kan du ikke sende God Sommer-kort og nevne at de er en erstatning for takkekortene som aldri ble sendt, eller noe slikt?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 12:41   #3
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spørsmål om formulering i dåpstakkekort!! :desperat:

Har du kopiert opp bilder? Hvis ikke, kan du jo legge til et bilde av sneipen "et år etter", feks?

Jeg tenker litt at alle jo vet at kortet er forsinket, så det er ikke nødvendig å gjøre noe poeng av det.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 12:45   #4
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spørsmål om formulering i dåpstakkekort!! :desperat:

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hvis du skal sende ut takkekort så lenge etter dåpen ville jeg hatt med en festlig setning om tiden som har gått ja.

Et eller annet om at alle vet vel at tiden går fort med småbarn i hus, eller at du egentlig tenkte å kombinere det med takkekort etter konfirmasjonen, eller noe slikt.

Må du sende takkekort? Kan du ikke sende God Sommer-kort og nevne at de er en erstatning for takkekortene som aldri ble sendt, eller noe slikt?

Tiden går, takkekortjobben består (eller gjenstår?)



Jeg tenkte jeg skulle hive meg inn på en eller annen nettside NÅ, og bare bestille, med ferdigtrykket tekst.
Kan jeg sette inn 2 bilder; da og nå??
Men jeg trenger en enkel formulering!!

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 12:46   #5
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spørsmål om formulering i dåpstakkekort!! :desperat:

Det gjør du som du vil med, tenker jeg. Det er helt greit om man synes det passer, sjøl hadde jeg droppet det. De får være fornøyd om de får kort i det hele tatt, jeg unnskylder ingenting. Jeg har ikke sendt ut noen etter Småttens dåp for en måned siden, men har tenkt å gjøre det. Jeg har heller ikke sendt ut kort etter storebrors dåp for ett og et halvt år siden, det tenker jeg kanskje vi dropper nå.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 12:47   #6
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spørsmål om formulering i dåpstakkekort!! :desperat:

Jepp, da og nå-bilde - og feks:

"Tusen takk for hyggelig oppmerksomhet til min dåp 01.06.2011 (eller noe slikt).
Med vennlig hilsen
søt babygutt"

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 15:41   #7
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spørsmål om formulering i dåpstakkekort!! :desperat:

Svett svett svett...
Nærmer meg et resuoltat, men nå vingler jeg altså i teksten...
Skriver man hyggelig oppmerksomhet, eller gaven??

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 15:52   #8
Plipp
Getting in tune
 
Plipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.267
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spørsmål om formulering i dåpstakkekort!! :desperat:

Gaven! Hvis det var en gave, da.

__________________
"There is a crack in everything, that's how the light gets in."
- Leonard Cohen
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 16:50   #9
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.122
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål om formulering i dåpstakkekort!! :desperat:

"Tusen takk for den fine sparegrisen/speiderkniven/støvsugeren", hvis du har tid og ork til å personalisere hvert enkelt kort. "Tusen takk for gaven", hvis du vil skrive det samme til alle som sendte gave. "Tusen takk for oppmerksomheten", hvis du vil skrive det samme til alle som sendte gave eller blomster eller kort eller bare en SMS.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 11:03   #10
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spørsmål om formulering i dåpstakkekort!! :desperat:

Ok.
Takker og bukker, for innspill og tanker!
Takkekort er bestilt; det ble to tekster, Den gang jeg ble født, og nå....
Og Tusen takk for den fine gaven til min dåp . Vennlig hilsen....
Og 2 bilder, et i hvert hjørne; dåpsbilde, og et vårbilde...
Da gjenstår det barae å FÅ de , skrive på konvolutter og sende, men sånt er liksom litt enklere... Det er mer rutinepreg over sånne oppgaver, kontra finne bilder, sette seg ned, dørstokkmila herfra og til evigheten osv...

Og så noterer jeg flittig for meg selv, at sånt skal ikek utsettes i det lengste ved senere anledninger. :streng:

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 11:05   #11
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spørsmål om formulering i dåpstakkekort!! :desperat:

Og de stakkarene som faktisk burde hatt teksten takk for oppmerksomheter, ja, de får ikke egendefiner tekst, nei. Det får da være grenser, for ei dame somf riker av julekort, takkekort, og sånne fine ting...

Og så trøster jeg meg med at de som kjenner meg faktisk vet at jeg er ei sjuske på sånt, og jeg har presisert at det handler ikke om utakknemlighet at ikke sån er på stell innen utgangen av uka etter eventene....

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 11:41   #12
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.597
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spørsmål om formulering i dåpstakkekort!! :desperat:

Vi hadde navnefest i mai, og takket bakpå julekortet til de som hadde gitt gaver.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no