Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hvilken hunderase vil du anbefale?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-12, 08:25   #61
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil du anbefale?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Cavalier King Charles Spaniel. Svigerinnen min har en, verdens nydeligste og roligste hund. Den har ikke hatt noen sykdommer heller.

Svigersøsteren min har hatt tre tisper av rasen, og til tross for at hun grundig sjekket stamtavler og oppdretter, så endte hun opp med to hunder med hjertefeil, en med kneleddsfeil, og i tillegg alle de andre plagene som er vanlige, spesielt med øynene. Selv om hun har hatt hundene forsikret, så har de likevel vært dyre i drift pga av alle veterinærregningene, og medisinene.
Hun har nå anskaffet seg Toller, en utrolig fin hund med godt gemytt. Den cavalieren som fremdeles lever bruker hun som besøkshund på sykehjem, og til det formålet er rasen helt perfekt. De elsker klapp og kos, og liker alle. Tolleren er også fin, men hun er som hunder flest, og ikke så sosialt rettet mot mennesker som cavalieren.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 08:44   #62
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil du anbefale?

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Jeg beklager jeg gikk ut i fra de to jeg kjenner til! Stamtavle har den kanskje ikke (har ikke spurt) men både helseattest og registreringer var i orden. Og hvis man googler så finner jeg f,eks denne infoen på www.cockapooklubb.com Så selvsagt burde jeg tatt forbehold om at ikke alle er like ang røyting, men jeg hadde ikke forutsetningen for å vite det.

Det er da virkelig ikke noe å beklage for . Jeg blir bare litt engasjert når det gis slike lovnader som doodle "oppdrettere" bestandig gjør. Det er ikke slik at det kun kommer frem de beste egenskapene når man krysser to raser. Det kan like godt komme frem de dårligste egenskapene av hver rase også. I Cockapooens tilfelle kan det like godt komme ut en hund som hyper som tusen (som mange pudler er) som røyter og lukter vondt (slik mange Cockere gjør). Men det skrives liksom ikke om.

Jeg er litt over veldig engasjert i hunder og hundehold, og ser at doodleoppdrett begynner å bli et problem, og føler litt for å advare. For all del, mange av doodlene er herlige og flotte hunder, men man vet i veldig liten grad hva man får- i motsetning til hvis man velger en rasehund. Dette resulterer i mange frustrerte eiere og omplassering, for ikke å snakke om mye helseproblemer ettersom alle ønsker å kaste seg på doodletoget og ikke helsesjekker bikkjene sine, eller til nød bare foreldredyrene. Og det holder ikke.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 08:53   #63
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.487
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil du anbefale?

Jeg stemmer for Bichon Frise, som allerede er nevnt. Min farmor hadde en slik, den var kvikk og sosial og passe liten og håndterlig for eldre folk. Var ingen problemer med den, hvis man ser bort fra litt pelsstell.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 09:12   #64
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil du anbefale?

Opprinnelig lagt inn av Stjerneskuddet, her.

Vi hadde Lhasa apso tidligere, men pelsstellet der var ille...iallefall om du skal ha rasestandaren. Vi valgte å barbere ned....

Vi klipper vår Lhasa Apso hver 4.måned. Den røyter virkelig ikke og når valpepelsen skulle av da han var 11 måneder så røytet den heller ikke.
Jeg røyter mer enn voffsen.
Pelsen satt seg fast som tovete baller. Jeg er ikke noe ekstrem til å gre han men det gikk veldig fint. Ble litt tjafs rundt bena, ellers fikk jeg veldig skryt for å ha klart å holde han så fin i pelsen. Den gangen ble han klippet helt inn til huden. Ellers klippes han kort, uten at det blir helt ribbet.
Han dusjes omtrent hver 14dag og jeg grer han omtrent annenhver dag. Tar ikke lang tid.
Pelsen har nå vokst ut, han er nå 1 år og 2måneder, og han har fortsatt veldig myk og deilig pels. Nå når han har fått voksenpelsen så virker det som at pelsen floker seg mindre.. absolutt en rase å anbefale. Jeg ville iallefall ikke latt meg skremme av pelsstellet.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 19:15   #65
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil du anbefale?

Jeg har nok bestemt meg tror jeg. Hunden skal uansett ikke anskaffes før etter nyttår, da vi må bo oss inn litt, jeg må bli ferdig med studier osv. Og jeg vil ha tid til den. Det får jeg da.
Og valget har falt på Lagotto Romagnolo. Passe stor, menneskekjær, veldig lettdressert, den trenger ikke børstes mer enn et par ganger i uka, og den klippes nesten helt ned. I tillegg blir den gjerne med på tur, men man m å ikke gå 4 timer hver dag. Perfekt med andre ord.
Og en oppdretter jeg har snakket med om rasen, driver besøksgård, hvor det er mye forskjellige mennesker på besøk, med mange ulike både mentale og fysiske funksjonshemminger, og hundene er superomgjengelige. Jepp - perfekt.

  Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 19:20   #66
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil du anbefale?

Høres ut som et flott valg Gleder meg til å hilse på den når du får den

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 19:26   #67
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil du anbefale?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Høres ut som et flott valg Gleder meg til å hilse på den når du får den

Da får du ta med Hårek, så må vi går tur sammen igjen - jeg har sikkert klart å sondere terrenget såpass at jeg vet hvor det er fint å gå da

  Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 20:35   #68
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil du anbefale?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.



Denne da?

Men hva slags skjønnhet er dette?

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 09:05   #69
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.829
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil du anbefale?

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Men hva slags skjønnhet er dette?

Det er min helt egne lille mopp av en bichon havanais-tispe - også kjent som pøbelhunden.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 09:17   #70
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil du anbefale?

Kan det friste med en Fransk Bulldog?
De elsker mennesker (finnes ikke reserverte ovenfor oss tobeinte, heller det stikk motsatte. ), rolige og avbalanserte, bjeffer ikke, forholdsvis lette å dressere, korthårete (røyter lite). De har et oppsyn, fakter og lyder som får meg til le flere ganger i løpet av en dag. Men det skal nevnes at rasen sliter med helseproblemer, jeg har hatt både syke og superfriske individer av rasen, min nåværende bullis ser ut til å ha god helse heldigvis.

__________________
Eventyrblanding juli 13
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 10:33   #71
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil du anbefale?

Fransk bulldog kan helt klart friste, men jeg ønsker meg en litt større hund. De er utrolig morsomme

  Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 10:59   #72
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil du anbefale?

Helt enig med Olympia - ikke doodle. De blander hunder som verken likner i lynne eller fysikk og selger dem som om en vet det er de beste egenskapene fra begge rasene som blir fremtredende. I dag vil jeg gå så langt som til å avbefale hund i det hele tatt, da vår tømte bleiebøtten til jr. i går.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 11:10   #73
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil du anbefale?

Det blir en Lagotto Romagnolo

  Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 11:50   #74
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.829
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil du anbefale?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Det blir en Lagotto Romagnolo

Det ser ut som et utrolig bra valg. Jeg håper du deler litt fra skaffe-seg-hund-prosessen her inne, det er gøy å følge med på slik. Også er jeg veldig interessert i terapihund-arbeid, kjenner jeg.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 15:06   #75
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil du anbefale?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Det ser ut som et utrolig bra valg. Jeg håper du deler litt fra skaffe-seg-hund-prosessen her inne, det er gøy å følge med på slik. Også er jeg veldig interessert i terapihund-arbeid, kjenner jeg.

Det skal jeg gjøre. Prosessen starter ikke riktig enda, for vi må bo oss inn litt først. Etter nyttår tenker jeg.

  Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 17:06   #76
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken hunderase vil du anbefale?

Gratulerer med valget, du kommer helt sikkert ikke til å angre

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no