Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Grusom hamstertisslukt

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-12, 07:54   #1
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Grusom hamstertisslukt

I påsken kom det en liten hamster i hus. Søt og fin og veldig tam og alt det der. Men i de siste ukene har det blitt mer frustrasjon enn glede over den. Det stinker hamstertiss! Jeg er veldig,veldig sensitiv for lukter og får migrene av mindre.
Buret blir skiftet på ofte, men lukta kommer tilbake med en gang. Jeg forsøker å sette hamsterdoet i hjørnet hvor hun tisser, men hun dytter det bort og tisser bak.
Hva i alle dager gjør jeg? Jeg bruker miljøstrø i bunnen, men jeg ser at dette blir sparket bort så hun tisser rett på bunnen.
Er det noen som har noen tips for å få bort lukta?

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 08:53   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grusom hamstertisslukt

Min korte erfaring med hamster er at det stinker veldig fort og må vaskes ekstremt ofte for å ikke lukte. Aldri mer.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 08:57   #3
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Grusom hamstertisslukt

Men jeg kan jo ikke bytte på buret flere ganger om dagen vel?

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 09:20   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grusom hamstertisslukt

Det er vel de færreste som har tid og energi til det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 09:30   #5
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grusom hamstertisslukt

Hjelper det kanskje å ha aviser i bunnen under strøet, slik at det er noe som suger opp tisset når strøet sparkes vekk?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 10:01   #6
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grusom hamstertisslukt

Hamsteren vår har to doer i buret sitt og jeg skifter i doene bare en gang i uka når den tisser i luktsanden. Kanskje du kan legge sand rett i hjørnet på buret om den nekter å bruke doen? Da kan du bare ta ut sandklumpene med en sånn skillegaffel som følger med til hamsterdoene. Eller så setter du fast doen så den ikke får dyttet den vekk. Vi bruker sagsflis i buret, men det skifter jeg jo bare maks en gang i måneden, for den tisser aldri i sagflisa.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 11:09   #7
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Grusom hamstertisslukt

Vi har også hamster og skifter ikke så ofte på selve buret, men tar tissehjørnet en gang i uka, kanskje. Vi har buret i stua og kjenner ikke mye lukt. I starten før hamsteren hadde funnet ut hvor tissehjørnet skulle være så tisset den overalt og da var det et problem. Det var så ille at jeg vurderte faktisk å gi bort hele vesenet. Heldigvis så ordnet det seg og tissehjørnet er vel etablert.

Jeg ville prøvd å ha på litt sand, jeg. Vi bruker spon i bunnen her og han er fæl til å plukke det med seg inn i bolet sitt slik at det ikke blir noe igjen i bunnen av buret og da blir det lukt med engang. Da etterfyller vi. Sand er ikke så enkelt å bære med seg.

Hamsteren er høyt elsket her i huset og frøkna har virkelig lært mye om dyreomsorg siden vi fikk ham. I starten ble han behandlet som et leketøy, stakar. Han ble kjørt rundt i dukkevogna osv. Nå lager hun ganger til ham og gir ham frukt og grønt og er mindre brå med han. Stor forskjell etter mye veiledning.

Hvis du reagerer på hamsterlukt så må du aldri finne på å kjøpe dansemus. De stinker!

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no