Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-15, 13:49   #161
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?

Nei, jeg vil ha lettstelt leilighet med diger solfylt terrasse en eller annen gang etter at ungene har flyttet ut. Ikke fordi jeg tror jeg blir så skrøpelig, men fordi jeg ikke gidder hage, snømåking, beising osv lenger enn jeg må. Mine foreldre har flyttet i leilighet, men jeg bor i barndomshjemmet, så jeg er ikke så lei meg for det.

Jeg tenker at en fireroms er perfekt størrelse. Da kan ungene komme på besøk. Foreldrene mine har det, da har de ett rom hver i tillegg til stue/soverom, hvor de kan ha sovesofaer og alt rotet sitt. Eller mamma har sovestol på sitt rom, pappa har sovesofa. Plass nok til barnebarna.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 15:07   #162
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.342
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?

Vi bor her til ungene flytter ut, og så blir det lettstelt leilighet med hyppige champagnefrokoster, drueranker og eksotiske vekster på balkongen.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 21:10   #163
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?

Nei. Vi kompromisset og havnet i rekkehus siden jeg ville ha leilighet og mannen ville ha enebolig når yngste var på vei.
Nå er han enig med meg (og vi har dessuten kjøpt hytte i mellomtiden), så vi skal kjøpe oss leilighet om få år. Kriteriet er at jeg må ha veranda med plass til hjørnesofaen.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 14:28   #164
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det KAN jo hende, men mine foreldre flyttet fra enebolig og hage lenge før de var 60. Ikke fordi de er makelig anlagt, men fordi de reiser så mye at de ikke vil ha forpliktelsene. De er på hytta (med hage), hos oss, på lange ferier, på helgeturer.

Og det er sånn jeg ser for meg pensjonsalderen også; vinteren på reise, sommeren på Øen, med barnebarn og alene. Da har jeg ikke noe behov for å plukke epler og russetamponger fra egen hage i tillegg.

Foreldrene mine flyttet også i leilighet før de fylte 60, tror faktisk at mamma var yngre enn det jeg er nå, da de flyttet.
De flyttet fra en stor enebolig til en stor leilighet med to stuer, tre soverom og tre balkonger, i 3.etasje uten heis. Alt utvendig vedlikehold er satt bort, det kommer noen og vasker trappene hver uke og det er vaktmester( pappa er vaktmester ). De bor i blokk med et tun, hvor det er blomsterbed og busker og en flott utepaviljong der alle naboer samles til kaffe i sommerhalvåret. Det er helt greit at noen luker og steller i blomsterbed og utearealer. Pappa jobber fremdeles litt, men regulerer det selv, han er 75 år i år.
De flyttet fordi min mor fikk et alvorlig hjerneslag som 42-åring og pappa jobbet i Nordsjøen og var mye borte. Hus og hage ble vanskelig å holde i orden(i tillegg bodde de så langt unna at vi måtte overnatte, så det ble vanskelig med hjelp). De har blomstret begge to. Pappa har kunnet jobbe uten dårlig samvittighet for alle "må-gjøre-tingene" og mamma som har brukt mange år på å trene seg opp og fungerere godt i hverdagen, gjør de tingene hun har ork og lyst til.
I tillegg har de alltid reist mye og langt, og nå henger de plastblomster i blomsterkassene(for blomster må det være på balkongene) og reiser til USA i en måned eller to.

Så det er både og med lettstelt og hus og hage. Jeg tenker at man holder seg sprek om man har aktiviteter man trives med, og får beholde helsa sånn noenlunde. De har plass til barn og barnebarn, men bor heldigvis ikke så langt unna at det er helt greit å reise hjem.
Dessuten er de så aktive at de gjerne kommer på besøk opptil flere ganger i uka.


Jeg vil gjerne ha det sånn, men vi har fått barn mye senere og har et annet utgangspunkt.
Men kanskje en av ungene vil ta over huset her og vi kan kjøpe leilighet med utsikt over fotballbanen?

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-15, 13:11   #165
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.776
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?

Når ungene flytter ut, flytter jeg også ut. Hagen og alt det der er for barnas skyld. Jeg klarer meg med en litt snasen balkong eller terrasse, måle- og klippefritt.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-15, 19:42   #166
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?

Vi bor i rekkehus over 3 plan, egentlig hadde jeg håpet vi kome oss over i et hus før barna ble for store. Men tviler på at det skjer. Så vi bor vel her til vi ikke orker å gå i trapper mer...

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-15, 06:48   #167
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?

Jeg elsket (og fremdeles elsker for såvidt) vår fantastiske leilighet på Frogner i Oslo med stor balkong (til den type bygårdsleilighet å være that is) og nok plass til både oss og overnattingsgjestene våre. Perfekt beliggenhet med lite støy til tross for at det var parallellgata til Bygdøy Allé, buss- og trikkestopp rett ved, cafeer og butikker nært og i det hele tatt. Jeg hadde sett for meg at vi skulle bo der mye lengre enn vi gjorde egentlig.

Men så ble svigers veldig klar for å flytte over i den berømmelige mer lettstelte leiligheten,*og vi måtte ta stilling til hvorvidt vi ønsket å ta over huset deres eller ikke. Min drøm har IKKE vært å ha hus med hage for å si det sånn, men mannen min sitt barndomshjem er virkelig fint. Så etter at han lovet meg på tro og ære at vi skulle fortsette avtalen mine svigerforeldre hadde med en gartner som kom og tok vare på alle frukttrærne og slikt, så lot jeg meg overtale. Det er mye å gjøre her, men jeg angrer virkelig ikke. Og siden dette er det huset det er (altså min manns barndomshjem), så har vi en langtidshorisont på å bo her uten tvil. Men ikke til vi blir båret ut, da dette huset overhodet ikke er livstidsvennlig kan man si. Det er knappast barnevognvennlig, så hvis en av oss havner i rullestol sliter vi nok litt uten å måtte gjøre noen seriøse grep (og slik jeg ser det; overgrep på det fine huset).

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-15, 09:32   #168
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.273
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?

Jeg kan strengt tatt bo her til jeg må bæres ut, død. Jeg har alt i 1 etg, men vaskerom etc i kjelleren, og den trappa kommer jeg meg ikke ned hvis jeg blir skrøpelig.

Men jeg tror at når ungene har flyttet ut, vil jeg ha noe mindre, enda nærmere sentrum. Men kjenner jeg meg selv blir jeg nok boende her i mange, mange år enda. Kommer iallefall ikke til å flytte så lenge ungene bor hjemme.

Mamma og pappa solgte barndomshjemmet vårt da jeg var rundt 20. De har flyttet innad i tre leiligheter, bygd ut og bygd inn de siste 15 årene, og nå har de en leilighet med 2 soverom. Og det funker greit, vi bor alle sammen i 15 minutters radius. De har også hytta hvor de er fra april til oktober, og den er bare 10 minutter fra hvor jeg bor nå, rundt 1 time og gå. Og huset i Spania, der er det også 3 soverom, og vi har greid å være mamma og pappa + meg og ungene + broren min og kona der i 14 dager, og det går veldig fint det.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no