Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-15, 09:58   #41
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?

Det er jo litt styr med alt som skal gjøres i forkant. Men det er jo strengt tatt vår egen feil, ettersom vi selv har innført tradisjonen med 17.mai-brunch.

Vi har aldri hatt tradisjon for å dra til sentrum og se på hovedprosesjonen der, og det er med på å senke stressnivået betraktelig.
Vi går i tog med skole og barnehage, og med oppmøte kl 15 og 15.30 (de går fra hvert sitt sted og møtes på midten), er det helt håndterbart.
I år var jeg lur og stappet lammeskinn, dyne og teppe i sykkelvognen og plasserte bunadskledd Knøtteliten oppi. Med god plass til kornettbager, regncape, paraply og solbriller samt ekstra jakke til musikant var det gull verdt!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 09:58   #42
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.458
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?

Liker:
- lokaltoget, elsker at det er så mange som går, en ungdomsskole, to barneskoler, 6 barnehager og korp og speidere!
- at toget ikke starter før kl. 13!!
- stemningen gjennom sentrum
- pyntet sentrum
- at alle feirer, at vi gjør noe sammen og er enige om at det skal feires og pyntes
- kjenner hvordan jeg liker lokalsamfunnet og alle jeg kjenner, samtidig som jeg ikke kjenner alle.
-i år var jeg med og jobbet på arrangementet og det var en udelt positiv opplevelse, for alle dro sammen, ingen sure miner, bare framsnakking og hygge. Arrangementet så ut til å gå bra også!
- alle barna er nå store nok til å være frittgående i folkemengden
- å være sammen med storfamilien etter arrangementet

Liker ikke:
- kan bli stresset av at det er så mange mennesker på arrangementet, ikke finne roen, føle at barna maser etc.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 10:18   #43
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?

I år ble det veldig bra! Forberedelsene ble tatt ned til et minimum. Mannen strøk alle 5 skjorter. Jeg bakte kake fordi jeg hadde lyst og vi koste oss. Jeg rakk liketil å flette både mitt og mellomste frøkens hår. Det har ikke skjedd før, jeg pleier kun å rekke og dra hårbørsten gjennom. Det ble litt klabb og babb med ungene innimellom (minste er en løs kanon), men vi kom oss veldig helskinnet gjennom dagen vil jeg si.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 10:18   #44
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.386
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?

17-mai er den mest intensive festdagen vi har. Men jeg liker den godt, stort sett hele dagen.

Liker:
- At det er et lokalt og passelig stort barnetog med oppmøte kl. 10.30. Da rekker vi å spise en god frokost før vi pynter oss og kommer oss av gårde.
- Farmor og farfar, og innimellom flere i familien bruker å komme for å se på toget, før vi trekker hjem til oss for å spise litt god mat (rømmegrøt eller spekemat eller noe liknende) mellom tog og aktiviteter på skoleplassen.
- Aktiviteter på skolen, i år sjekket vi ut en ny skole ettersom lillebror går på en annen skole enn storebror. Fiskedam og hjemmebakte kaker slår aldri feil.
- Liker godt å se alle festfine mennesker i kjoler, dress, bunad og andre folkedrakter.
- Liker at vi klarer å samle krefter til å rydde og vaske litt ekstra i huset.
- Likte godt den nye tradisjonen med at vi tar festmåltidet etter skoleaktivitetene, selv om jeg var litt skeptisk. Naboen kom innom på kurvfest!
- Liker at kjøleskapet er fullt av deilig restemat.
- Liker godt å lage til festmaten til denne dagen.


Liker ikke:
- at det ofte regner (men sånn er det nå en gang i Bergen)
- trafikkkaoset som oppstår når alle får den samme gode idéen om hvor vi bare skal stikke innom med bil for å plukke opp de slitne tog-gåerne.
- stressleting etter de mansjettknappene vi mangler og det generelle kaoset som oppstår når alle skal ut døra i siste liten, men sånn har vi det hver dag unntatt mansjettknappene.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 10:20   #45
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?

Kom på en ting til jeg liker: at jeg kan transporteres til fots eller (som vanlig) på sykkel. Ingen bil, ingen kollektivtrafikk. Ah.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 10:41   #46
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?

Vi har 17. Mai under kontroll, det går lettere og lettere for hele familien å stille hos naboen kl 08. Vi har fin feiring med skole og naboer i parken.

Jeg liker selvsagt ikke regn og kulde, men ble glad når det viste seg at gjestene våre som gikk hjem før oss hadde fyrt opp peisen.

Liker ikke å lage mat i bunad, utsatte all vask til gjestene hadde reist, og byttet til vanlige klær. Når barna er i 5. klasse skal vi arrangere skolens salg og leker, det blir ikke i bunad.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 10:43   #47
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?

Med ett hus under oppussing og et annet i fraflyttingsmodus var det vanskelig å få til vanlig feiring med middag og kake hos oss, så jeg sendte hele hurven ut og satte meg ned med rettebunkene mine. Var ikke utenfor huset i det hele tatt, og det passet meg egentlig ganske så utmerket.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 10:47   #48
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?

Jeg synes 17. mai er litt stress, men helt ok. Jeg legger som vanlig listen ganske lavt, og er fornøyd med lettstrøkne bomullsbunadsskjorter og å se barna i toget i en sidegate i stedet for på Karl Johan. Vi har også lært at vi ikke prøver oss på t-bane hjem igjen, men bare praier en taxi.

Vi hadde også i år en hyggelig middag hos et vennepar, med innkjøpt sushi fra Nodee. Man MÅ ikke grille indrefilet, liksom. Og champis fikk jeg også, selv om det er arbeidsdag i dag.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 10:53   #49
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?

For første gang på 12 år hadde jeg ingen forpliktelser utenfor huset. Ungene er ferdige med å gå i tog, Frøkna spiller ikke lengre i korps, dugnadsvakter på skolen er vi ferdige med. Årets 17. mai var utrolig koselig, lite stressende og veldig familiær. Jeg likte den veldig godt, tiltross for dårlig vær. Vi lå i senga å så God Morgen Norge, laget god frokost til kl 10, så togene fra Oslo på TV, hentet noe familie og serverte wienerpølser, marspiankake og kroneis. Skravlet med naboene, tok masse bilder av familien, dro til vårt faste bord og spiste nydelig buffet på hotellet i nærheten sammen med gode venner og familie. Dro hjem, av med bunad og så film med familie.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 11:01   #50
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Kom på en ting til jeg liker: at jeg kan transporteres til fots eller (som vanlig) på sykkel. Ingen bil, ingen kollektivtrafikk. Ah.

Det liker jeg også. Så lenge man kommer seg ut av huset i tide, er det bare å ta beina fatt.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 11:04   #51
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Det liker jeg også. Så lenge man kommer seg ut av huset i tide, er det bare å ta beina fatt.

Ja det liker jeg også - vi er heldige der og kan ta bena fatt uten bil og parkeringsutfordringer i tillegg.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 11:05   #52
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.320
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?

Jeg synes det er fint å se at barna gleder seg så veldig til denne dagen, og dermed blir det en positiv greie for hele familien. Været kan man ikke gjøre noe med, er glad jeg har bunad og ønsker meg cape!

Jeg liker ikke:
- at vi har et "skoletog" som skal gå fra skolen til kirken, og alle barna er i kirken før hovedtoget. Dette skaper unødvendig stress.


Jeg liker:
- korpsmusikk på morgenen
- samling i gata med 3-4 andre familier etter toget (vi rydder ut en av garasjene og ordner med pølser, kaker og potetløp).
- Enkel middag utpå dagen, sodd!

I år deltok vi også i borgertoget utpå ettermiddagen sammen med turngruppa, og det var en stor opptur!

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 11:06   #53
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?

Neste år er skolen ferdig for min del.

Jeg tror at det blir sentrum og Hovedprosesjonen om formiddagen. Selv om jeg sutrer over venting og menneskemengder så liker jeg det jo. Og så åpent hus til lunsj fra og med ca 13.30 og langt utover ettermiddagen. Da begynner det å bli sånn som det skal være for meg.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 11:10   #54
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.531
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

tog banen til byen, ventet 10 minutter før de passerte oss

Går det faktisk an altså? Stesnuppa vil gjerne feire 17. mai i Oslo et år, men jeg har trodd at vi måtte ned i byen og stå der i timesvis før toget går, for å i det hele tatt få plassert oss slik at vi ser noe. Tar jeg helt feil?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 11:12   #55
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Går det faktisk an altså? Stesnuppa vil gjerne feire 17. mai i Oslo et år, men jeg har trodd at vi måtte ned i byen og stå der i timesvis før toget går, for å i det hele tatt få plassert oss slik at vi ser noe. Tar jeg helt feil?

Du tar heldigvis feil – vi har tatt banen til Nationaltheatret og stilt oss opp ved Karl Johan rett overfor Universitetets aula hvert år i årevis nå, til forskjellige tider alt etter når vår skole går i toget. Det er så mange som kommer og går at det sjelden tar mer enn fem minutters tid før man har en tålelig bra plass med OK utsikt.

Det er stort sett å komme seg ut og inn av t-banestasjonen som er bøygen. I år hadde de delt opp tunnelen i filer og sto og dirigerte, det var nok lurt.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 11:19   #56
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?

Jeg liker 17 mai.

I år ble det litt logistikkutfordringer siden vi hadde dugnadsoppgaver, korpsunger, jobb og to unger som skulle møte i tog et annet sted enn vi andre skulle være på samme tid. Det gikk bra. Ungene var fornøyde.
Korpsbarnet vårt koste seg. De har fått mer overkommelige marsjeringsruter og det har gjort mye mer innstillingen hans.

En fin dag hvor vi treffer mye folk som vi ellers ikke ser så ofte. Rett og slett litt stas.
Vi spiste ute og da slapp vi styr med matoganisering hjemme.

Jeg er ikke vant til høy sjampisføring og eksklusiv mat på 17 mai. Når vi er hjemme etter fellesarrangementer og spising flater vi ut på sofaen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 11:40   #57
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?

Det er veldig greit å se Oslotoget fra Henrik Ibsensgate, f.eks. Veldig rolig og greit rundt UD sånn cirka.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 11:47   #58
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.531
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Du tar heldigvis feil – vi har tatt banen til Nationaltheatret og stilt oss opp ved Karl Johan rett overfor Universitetets aula hvert år i årevis nå, til forskjellige tider alt etter når vår skole går i toget. Det er så mange som kommer og går at det sjelden tar mer enn fem minutters tid før man har en tålelig bra plass med OK utsikt.

Det er stort sett å komme seg ut og inn av t-banestasjonen som er bøygen. I år hadde de delt opp tunnelen i filer og sto og dirigerte, det var nok lurt.

Åh, er det sant? Da skal vi jammen prøve det, og så skal jeg slutte å grue meg til poden skal gå i 17. mai-tog i Oslo om 2 år.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 11:55   #59
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.301
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?

Jeg liker ikke 17. mai hvis jeg må ut av leiligheten. I går måtte jeg ikke ut av leiligheten, og hadde en fortreffelig 17. mai.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 11:58   #60
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Noe av det som gjør at jeg har gode minner fra 17. mai som barn var at jeg gikk på skole i Oslo, og gikk i toget der.

Veldig enig.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no