Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-15, 20:44   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Dere har sikkert lest denne, men jeg er interessert i argumenter.

http://www.aftenposten.no/meninger/d...e-7997250.html

Nå når både Starbucks og Kaffebrenneriet skal åpne i byen vår nesten samtidig, har jeg hentet denne fram og vist til mannen. Jeg synes artikkelforfatteren har mange gode poeng, veldig subjektiv, riktignok, men jeg har brukt artikkelen for alt den er verdt i diskusjonene om Starbucks i byen vår, som 90% av byens befolkning ser ut til å omfavne. Mannen min er enig i enkelte poeng, men det virker som han synes dette er et synsefølete og subjektivt makkverk, og han sier at det som står dessuten er fullt av faktafeil.

Dere?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-15, 21:02   #2
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Her er det mange ulike kaffebarer. I fjor åpna Starbucks, og det ganske nærme den lokale kaffebaren Dromedar. Nå vet jeg ikke hvordan det har gått, sånn kundemesig. Men mitt subjektive innrykk er at det ser ut til å være plass til begge deler.

Og så er kaffe individuelt, veldig! Og vane også.
Jeg liker kaffen på Starbucks jeg. Dromedar også. Men jeg liker ikke "all" kaffe. Jeg er kaffe latte dame, jeg må ha melk. Og selv om mange tror man ikke smaker forskjell på den type kaffe, så gjør iallefall jeg det.

Kaffe har jo blitt jålete dyrt, uten tvil. Men jeg er uansett typen som elsker kaffebarer, og synes det er en del av det "urbane liv" for meg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-15, 21:11   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Jeg er ikke motstander av verken urbant liv eller kaffebarer, altså, men det er denne kjeden jeg sliter med. Jeg vil løfte opp kvalitetskaffe og støtte lokalt næringsliv. Det er mange kaffebarer i Stavanger også. Mannen mener konkurranse er sunt, at det er en smakssak hva som er god kaffe og at det er plass til alle, og at waynes ikke er det spor bedre. Jeg ønsker ikke å støtte aktører som Starbucks. Mannen mener at jeg i tilfelle må boikotte enormt mange andre selskaper også.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-15, 21:16   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Jeg syns formatfranchise er dødskjedelig, og jeg syns det er dødsprovinsielt å omfavne alt som kommer fra AMERIKA! slik nordmenn gjør. Starbucks har enorme markedskrefter, og selvfølgelig kan de skvise ut mindre aktører. Jeg syns det er problematisk at man satser på store, utenlandske kjeder, i stedet for å støtte opp om lokal særegenhet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-15, 21:19   #5
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg er ikke motstander av verken urbant liv eller kaffebarer, altså, men det er denne kjeden jeg sliter med. Jeg vil løfte opp kvalitetskaffe og støtte lokalt næringsliv. Det er mange kaffebarer i Stavanger også. Mannen mener konkurranse er sunt, at det er en smakssak hva som er god kaffe og at det er plass til alle, og at waynes ikke er det spor bedre. Jeg ønsker ikke å støtte aktører som Starbucks. Mannen mener at jeg i tilfelle må boikotte enormt mange andre selskaper også.

Det er jo en vanlig boikottdiskusjon.
Men man kan jo velge å boikotte det som er viktig for deg, uten at du må ta alt andre i slengen og

Det var mye lokal motstand mot Starbucks her og, men jeg har ikke hørt noe (fått med meg noe) i etterkant Så jeg vet ikke helt hva det betyr, men det virker som det er «liv laga» for alle iallefall.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-15, 21:24   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns formatfranchise er dødskjedelig, og jeg syns det er dødsprovinsielt å omfavne alt som kommer fra AMERIKA! slik nordmenn gjør. Starbucks har enorme markedskrefter, og selvfølgelig kan de skvise ut mindre aktører. Jeg syns det er problematisk at man satser på store, utenlandske kjeder, i stedet for å støtte opp om lokal særegenhet.

Word.

Mannen min: "Prisverdig tankegang, men i Stavanger finnes det knapt lokale aktører."

Bullshit.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-15, 21:26   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

De skal ha en giga-åpningsfest i morgen, og jeg synes det er pinlig og harry. Mannen synes antakelig jeg er snobbete.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-15, 21:50   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Jeg er jo ingen boikotter, men jeg elsker god kaffe. Det får jeg ikke på Starbucks, og problemet mitt er at de har en aktiv strategi om å åpne mange lokasjoner, og har råd til å gå med underskudd LENGE. Mye lenger enn dem som ligger på motsatt hjørne.

Jeg velger altså aldri Starbucks (i Norge - i NY kjenner jeg ikke hvem som gir meg bedre kaffe).

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-15, 21:54   #9
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Den lokale kaffebaren her er i klassen prisvinnende. Det kan på ingen måte sammenlignes med starbucks. Jeg er sær og holder meg til drommis. Jeg har jo vært på starbucks, men ser jo at det er slik det er med nesten alt amerikansk. Det er ikke stas når det er lett tilgjengelig

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-15, 22:12   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg velger altså aldri Starbucks (i Norge - i NY kjenner jeg ikke hvem som gir meg bedre kaffe).

Som regel får man jo bedre kaffe på de små uavhengige stedene, der som her. Ikke alltid jeg finner altså, så jeg har drukket mye Starbucks i USA. Jeg har også drukket det på flytoget inn til Oslo. :innrømmer:

Men tenk så mye bedre det hadde vært med en Kaffebrenneriet på Gardermoen, og en Dromeda på Værnes! Og tenk så mye kulere det hadde vært for turister!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-15, 22:33   #11
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men tenk så mye bedre det hadde vært med en Kaffebrenneriet på Gardermoen, og en Dromeda på Værnes! Og tenk så mye kulere det hadde vært for turister!

Det er lenge siden jeg har vært på Kastrup, men de skal ha gjort akkurat det, tatt inn Lagekagemannen og andre særdanske bedrifter. Her er det norske bedrifter som ikke vil inn på flyplassene med de kravene de stiller til inventar, husleie, åpningstider og sikkert mer.

Jeg tror Starbucks får innpass fordi de har høy omsettning pr enhet og kan betale høye husleier. Voksne mennesker som liker svart kaffe, vil ikke ha Starbucks, jeg ser mange unge stå i kø der.

London er er kaffemareritt, bare tynn maskinkaffe, måtte langt ned i Kensington før jeg fant noen italienere som laget espresso. Og unike små restauranter og butikker blir erstattet med kaffebarer som lager kaffe til de som egentlig ikke liker kaffe.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-15, 22:37   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Jeg er så enig. Men mannen skjønner ikke forherligelsen av de norske kjedene. Han påstår at eierne bak (Norgesgruppen deleier i Kaffebrenneriet ) har like store kapitalkrefter som Starbucks.

Kan noen hjelpe meg med fakta som stopper ham?

Dessuten mener han at det med kaffe går på smak.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-15, 22:44   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Lavendel: høres bra ut. Sist jeg var på Kastrup så var det bare Starbucks, men det er kanskje bare inne i den internajsonale terminalen.

At Norgesgruppen (som er deleiere) skulle gi Kaffebrenneriet like store kapitalkrefter som en internasjonal gigant faller jo rett og slett på sin egen urimelighet. De har over 21 500 sjapper over hele verden. De har årlige inntekter på 15 milliarder USD.

At Kaffebrenneriet også er en kjede er jo så sin sak, og man kan godt si at de er med på en forflatning av lokal kultur også. Men de er i det minste ikke en formatfranchise, og jeg syns det er greit å betale penger til et norsk firma. Også syns jeg faktisk at de har innmari god kaffe. Jeg velger gjerne dem om jeg ikke har en liten, uavhengig sjappe i nærheten. :idealist:

__________________


Sist redigert av Tallulah : 26-05-15 kl 22:51.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-15, 22:46   #14
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Dromedar er best!

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-15, 22:50   #15
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Per i dag er vel Kaffebrenneriet den desidert største norske kjeden, er det ikke? Og jeg mener å huske at de og Espresso House, tror jeg det var, bruker samme kaffe?

Jeg syns han forfatteren der er en temmelig surmaga fyr og han har ikke noen voldsom troverdighet.

Når det er sagt, jeg vil også helst ha god kaffe, og jeg vil ha kaffebarer med personlighet og særpreg. Så da må jeg velge dem når jeg kan. Jeg er veldig glad i den lille sjappa ved jobben som er helt uavhengig, lager maten selv, med stor variasjon, og som bonus har en barista med de vakreste øynene.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-15, 22:50   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

At Norgesgruppen (som er deleiere) skulle gi kaffebrenneriet like store kapitalkrefter som en nternasjonal gigant faller jo rett og slett på sin egen urimelighet.

Han mener at de ikke gjør det, men at de har muligheten til det. Argumentet med at Starbucks har mye penger holder ikke, mener han, for Norgesgruppen hadde hatt muligheten hvis de hadde ønsket. At Starbucks kan, og at de erstore, kan ikke brukes mot dem og er ikke et argument i seg selv.

Ja, dette er IKKE mine ord!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-15, 22:53   #17
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

I forhold til markedet de håper å kunne få så har nok norgesgruppen like mye penger å blåse som det Starbucks har, så jeg er enig med mannen til Hyacinth.

Herkules (det er de som eier Espresso House, er det ikke?) har heller ikke sånn kjempelang horisont, maks 3-5 år tenker jeg, før de bør ha et solid salgscase. Så jeg syns mannen din har et par gode poenger, Hyacinth.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-15, 22:58   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Hmfr.

Men sånn ellers liker jeg at du alltid er nyansert og balansert i argumentene dine, Poly! Ikke bare nå, men du er alltid det, i alle tråder. Me like!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-15, 23:04   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Men at de ikke gjør det, syns jeg jo sier sitt, da. Starbucks er helt Darth Vader. Tenk så fryktelig det hadde vært å reise til New York og bare finne Kaffebrennerier. Selv om de har god kaffe.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-15, 23:08   #20
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Mener du at norgesgruppen er snillere, Tallulah? Eller er de bare sløvere?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no