Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: La oss si at du ikke har barn, er single og i den alderen at du bør du få barn.
Jeg skulle akseptere at jeg ikke fikk noen barn 23 23,71%
Jeg skulle kontakte en veldig god mannlig venn og høre om vi skulle ha barn sammen. 12 12,37%
Jeg skulle ordne saken med ONS. 5 5,15%
Jeg skulle dra til utlandet og se etter lempelig mann. 1 1,03%
Jeg skulle dra til utlandet og ordne med sæddonasjon 33 34,02%
Jeg skulle adoptere 18 18,56%
Annet 5 5,15%
Deltakere: 97. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-07, 22:31   #81
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

I tillegg er vi kvinner heldige sammenlignet med en mann som vil ha barn, men som ikke finner riktig kvinne. Han kan ikke like lett ordne det like lett med en tur til utlandet.

Nah, tror det sitter mange kvinner i f.eks. Thailand som ønsker seg barn og gjerne får et med en nordmann.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg tror det er mer enn bare det å ha eller ikke ha barn. Jeg tror også det spiller inn om man hele livet har forestilt seg barn eller ikke.

Jepp, enig. Jeg ønsket meg aldri barn som ung jente, kunne ikke se for meg det i det hele tatt, i motsetning til mange jevnaldrende. Nå fikk jeg likevel et barn da jeg var i begynnelsen av tyveårene, og når han først var her, så var han slett ikke uønsket, det må jeg presisere. Men likevel tenkte jeg alltid at det skulle bli med den ene. Og jeg var voksen og singel lenge etterpå. Singel som i "sex og singelliv" mer enn som "single mom", siden det var far som hadde daglig omsorg etter skilsmissen.
Så da jeg en dag i slutten av tredveårene, i et anfall av "tenk om jeg er gravid med han jeg traff i helga", plutselig fikk inn den tanken at det hadde kanskje ikke vært så galt likevel, da ble jeg helt satt ut. Så satt ut at jeg måtte kjøre til sides og stoppe bilen, for det var bare en helt ny og fremmed tanke for meg.
Ikke lenge etterpå traff jeg Ekallen, og ble ganske fort gravid, uplanlagt men ikke uønsket - og det var ganske greit.
Men om jeg ikke hadde fått et barn til, så hadde det også vært helt greit.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 22:53   #82
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

For meg er det ufattelig at noen faktisk ØNSKER seg en aleneforeldretilværelse. Barn for enhver pris liksom..

Så rart. Det har jeg ikke problemer med å se i det hele tatt.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 23:34   #83
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Nei, man må være gift for å adoptere sammen. Enslige kan søke om forhåndsgodkjenning i Norge, og så er det opp til giverlandene om de godkjenner enslige som adoptanter.

Det stemmer. Det er vel bare Kina og Etiopia som har tatt imot enslige adoptanter, og da bare veldig få. Kina stengte helt for enslige i mai pga altfor mange søkere. Derfor er det i praksis stopp nå sjøl om det i teorien lar seg gjøre å adoptere fra Etiopia fortsatt, siden de tar imot så få enslige søkere.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 12:04   #84
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?

Måtte spørre mannen hva han ville gjort som singel barnløs med et ønske om barn. Han ville gått for venninnealternativet, særlig hvis han kunne ha en venninne som meg Da er jo saken grei da

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 15:06   #85
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Så rart. Det har jeg ikke problemer med å se i det hele tatt.

Kanskje fordi du ikke har prøvd det?
Jeg er alene og vet med meg selv at selv om jeg ikke angrer så ville jeg ikke valgt det.
Det krever ganske mye mer enn når man bor sammen med noen.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Jeg synes i grunn ikke at det er noe mindre egoistisk å få barn når man er i et forhold.

Jeg snakker overhodet ikke om egoisme. Hvorfor tror du det?


Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Noen syns det er langt mer positivt med barn enn med en mann og sådan er ikke en aleneforeldretilværelse noe som er hentet fra en dårlig skrekkfilm.

Dette er nok veldig individuelt. Jeg vet jo hva jeg snakker om her jeg og....
Hadde jeg skulle hatt barn 100% alene så hadde det vært skrekkfilm for min del. Blir rett og slett deprimert av å ikke kunne komme meg ut og å ha sosialt liv på kveldene i ny og ne osv.


Sist redigert av Pastill : 13-09-07 kl 15:11.
Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 16:25   #86
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?

Som du ser sa jeg noen.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 16:41   #87
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Som du ser sa jeg noen.

Du skrev og at det "sådan ikke var hentet fra en skrekkfilm". Hehe.
Jeg er alenemor selv liksom. Vet en del om hvordan det er.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 16:42   #88
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?

Ja, det fulgte jo etter "noen", ikke ny setning, ergo hører det sammen med "noen" og gjelder jo ikke alle.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 16:50   #89
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?

Jeg har vært i situasjonen, og krysset av på ONS (som jeg nå skjønner de fleste av dere ikke synes noe om :stålesetter meg for å forsvare min dårlige moral: ). Jeg har alltid ønsket meg barn, og hadde vært sammen med en kar i åresvis uten å overbevise ham om at vi burde får barn. Da jeg var godt over tredve ble det slutt, og uten noen ny mann i sikte, begynte jeg å lure på hva jeg skulle gjøre. Da var det ikke mulig å adoptere som enslig, og sæddonasjon forekom meg fjernt. Ikke hadde jeg noen venner jeg tror ville stilt opp heller, så da var ONS det jeg anså som det eneste alternativet. Men før jeg fikk satt planen ut i livet, kom mannen i mitt liv tilbake og hadde ombestemt seg mht barn. (Og så tok det 5 år før ungen endelig kom...)

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 16:58   #90
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?

Det er en veldig hypotetisk situasjon å tenke seg at jeg skulle ønske meg barn uten mann, ikke fordi jeg ser for meg alenemammatilværelsen som en dårlig skrekkfilm, men fordi jeg aldri ønsket meg barn i utgangspunktet.

Hadde jeg villet hatt barn uten mann, hadde jeg nok prøvd adopsjon.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 18:33   #91
Vesla
Nybegynner
 
Vesla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8
Vesla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?

Da hadde det blitt en danmarkstur tror jeg.

Vesla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 18:34   #92
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?

Jeg vet at jeg ville gjort nærmest hva som helst for å bli mor, men jeg hadde ikke lurt en mann opp i stry (ONS).
Jeg hadde nok heller gått for adopsjon eller hjelp via en sædbank i Danmark. Dette er ikke så fjernt for meg, siden vi faktisk har vært på en klinikk for samtale om eggdonasjon tidligere.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 11:16   #93
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?

Lurer litt på om jeg kanskje hadde kontaktet en god venn.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 11:34   #94
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg gikk noen runder på det før jeg møtte mannen min og jeg var i grunnen klar for både adopsjon og Danmarkstur. Jeg var helt sikker på at barn skulle jeg ha, mann eller ikke.


Samme her. Danmark var nok det som var førstevalget, ettersom det er et "raskere" alternativ.

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 12:53   #95
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?

En mannlig venn som også ville stilt opp, tror jeg.

Jeg er ikke så begeistret for tanken på å ikke vite sitt genetiske opphav, kjenner jeg.

Å ikke få barn i det hele tatt er et veldig dramatisk valg, fra mitt ståsted. Men jeg ville nok nøyd meg med ett eller to.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 22:32   #96
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?

Ville nok ikke blandet inn en kjent far nei, som i å få med en venn på det.

Kunne man ikke bare hatt noen ONS og ikke rapportert hvem som er pappan?

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 22:35   #97
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?

Jeg hadde nok fint akseptert at jeg ikke fikk barn.

Jeg hadde overhodet ikke lyst på barn, ei heller planer om å noensinne bli gift, før jeg traff min kjære.
Så feil kan man ta ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 22:42   #98
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?

Da jeg var single ga jeg meg selv en frist til jeg var 35. Før den tid skulle jeg ikke ta stilling til spørsmålet barn/ikke barn.
Jeg traff min mann før fristen gikk ut, slik at barnespørsmålet ikke ble mitt alene. Men jeg hadde nok hatt mine tanker før den tid allikevel, og da var Danmarkstur det som var mest forlokkende (type Stork-besøk)

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no