Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Et lite hageproblem med leieboerene

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-07, 10:44   #1
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Et lite hageproblem med leieboerene

Jeg har enda en ting jeg trenger andres syn på i dag jeg

Vi leier ut andre etasjen av huset vårt til 4 studenter. I kontrakten står det at de ikke kan bruke hagen. De har terrasse og veldig god plass selv, samt at vi bor i utkanten av Oslo med masse grøntarealer rundt oss.

Så fikk vi en sms her forrige uke med spørsmål om det var greit for oss at hun ene oppe ble dagmamma. Hun studerer tydligvis ikke mer, og vil bli dagmamma istedenfor.
Vi sa at det var greit så lenge vognene til barna ble tatt med hjem hver kveld så vi slapp å ha vogner stående forran huset alltid.

Så får vi en ny sms i går der hun spør om hun kan få bruke hagen på dagtid siden hun nå skal være dagmamma.
I hagen vår er det trampoline, et store sjørøverskip i tre bygget av gemalen (ikke EU-godkjent), epletrær, sandkasse i skipet (med trelokk oppå for å unngå kattebæsj) og om sommeren har vi stort basseng der.

I utgangspunktet er jeg negativ til at hun skal få bruke hagen til dagbarna. Først og fremst fordi jeg regner med at det blir vårt ansvar hvis det skulle kje noe med noen av barna mens de bruker trampolinen, detter ned fra skipet eller faller oppi bassenget. I tillegg har vi hageredskaper liggende, et ferskentre (jepp, med masse fersken hvert år) som jeg er redd for og generelt blomster, jordbær og alt mulig annet.

Så er vi jo hjemme avogtil vi også, og jeg vet ikke om jeg har så lyst på 3-4 barn løpende rundt da.

Er vi veldig sære hvis vi sier nei?

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 10:49   #2
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Et lite hageproblem med leieboerene

Nei det synnes jeg ikke du er.


Har dere ikke lekeplass\er i nærheten da?



og jeg er glad vi ikke leier ut så jeg slipper å tenke på å dele min 2 mål tomt med noen*ler*

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 10:50   #3
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Et lite hageproblem med leieboerene

Nei, jeg synes ikke dere er sære. Hun skal nå gå over fra å leie bolig til å drive næringsvirksomhet. Egentlig skulle dere ha skrevet ny husleieavtale for at dette skulle være kurant. Står det i kontrakten at de ikke kan bruke hagen, så kan de ikke det. Jeg ville i hvert fall ikke sagt ja (mulig jeg er sær jeg også).

  Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 10:53   #4
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et lite hageproblem med leieboerene

Nei, jeg synes ikke det er sært. Der har fra før gitt beskjed om at hagen ikke er tilgjengelig for leieboere, og jeg forstår godt argumentene dine både når det gjelder sikkerheten, og slitasjen på hagen.

Hadde neppe godtatt at vår leieboer hadde gjort dette jeg heller.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 10:53   #5
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et lite hageproblem med leieboerene

Jeg hadde sagt nei.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 11:07   #6
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.455
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Et lite hageproblem med leieboerene

Jeg syns dere er utrolig romslige når dere tillater henne å være dagmamma i huset deres, jeg!

Og jeg ville absolutt sjekket finjussen i forhold til ansvar for eventuelle hageulykker.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 11:09   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et lite hageproblem med leieboerene

Jeg hadde sikkert sagt ja, på den betingelsen at hun måtte fikse og ordne hagen min. :lur:
Jeg liker absolutt ikke hager og hagearbeid, så for meg hadde det vært genialt.

Men jeg anbefaler deg å si nei til dette forslaget. Du vil ganske sikkert føle at du mister en del av eiendommen din. Og om noe skulle skje med barna, hagen eller utstyret deres så blir det mye styr og problemer.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 11:30   #8
Iriam
litt skummelt
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 53
Iriam har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Et lite hageproblem med leieboerene

Jeg hadde sagt nei, uten dårlig samvittighet! Det står i kontrakten, så de er jo klar over det! Du er absolutt ikke vanskelig!

Iriam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 11:32   #9
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Et lite hageproblem med leieboerene

Takk for svar alle sammen!
Da sier vi nei med rimelig god samvittighet.

Men burde leiekontrakten skrives om siden hun skal drive næringsvirksomhet der oppe?

Er det noen som vet noe om det?

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 11:51   #10
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.476
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et lite hageproblem med leieboerene

Har ikke lest tråden, men jeg synes du burde si definitivt nei. Du har ikke noen som helst plikt til å understøtte leieborerne sin jobb.

For å stille spørsmålet på en annen måte: Hadde du syntes det var greit om leieboerne våre forventet at vi skulle hjelpe dem med leksene fordi de tilfeldigvis bodde hos oss? Eller at de skulle få sette opp butikk i hagen

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 11:53   #11
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Et lite hageproblem med leieboerene

Jeg synes ikke du er sær i det hele tatt. De har avtale på at de ikke har tilgang til hagen, og det er ikke ditt problem at hun skal være dagmamma. Hun får oppsøke lekeplasser etc. og blir det et stort problem, så får hun leie seg noe annet MED hage.

  Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 13:00   #12
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Et lite hageproblem med leieboerene

Jeg hadde sagt nei, uten tvil!

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 13:03   #13
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et lite hageproblem med leieboerene

Jeg ville definitivt sagt nei

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 13:04   #14
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Et lite hageproblem med leieboerene

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Men jeg anbefaler deg å si nei til dette forslaget. Du vil ganske sikkert føle at du mister en del av eiendommen din. Og om noe skulle skje med barna, hagen eller utstyret deres så blir det mye styr og problemer.

  Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 13:04   #15
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et lite hageproblem med leieboerene

Jeg hadde sagt nei. Hun har ikke leid noen hage, og kan ikke forvente å drive dagmammavirksomhet i deres.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 13:06   #16
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.636
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Et lite hageproblem med leieboerene

Hun har vel også bare leid en leilighet til å bo i, ikke til å drive dagmammavirksomhet i, dette vil jo føre til en større slitasje på leiligheten, har de spurt om det er OK å drive som dagmamma der?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 13:41   #17
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.087
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et lite hageproblem med leieboerene

Jeg ville sagt nei, og så kjip som jeg er ville jeg sagt nei til dagmammadrift også.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 13:44   #18
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Et lite hageproblem med leieboerene

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Hun har vel også bare leid en leilighet til å bo i, ikke til å drive dagmammavirksomhet i, dette vil jo føre til en større slitasje på leiligheten, har de spurt om det er OK å drive som dagmamma der?

Ja, det har hun spurt om og vi svarte at hun kunne få lov til det.
De er greie leieboere alle sammen og vi synes det er greit å være litt greie tilbake

Men ikke med hagen

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 13:48   #19
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Et lite hageproblem med leieboerene

Nei det syns jeg ikke. Så lenge det var den opprinnelige avtalen, så hold deg til den.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 13:49   #20
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Et lite hageproblem med leieboerene

Jeg ville sagt nei! En annen ting er jo om du eller mannen er hjemme en dag og f.eks er syk, så skal dere høre på alle ungene som herjer på oppe. Nei, takk!

Vi leier også ut, og jeg hadde ikke gått med på det!

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no