Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Laptopen min ...

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-08, 14:01   #1
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Ulykkelig

Laptopen min ...

I går låste den seg og jeg måtte bare slå av maskina ved å holde inn knappen. Nå får jeg ikke startet de igjen...søren altså... Noen som har noe peiling på hva som er galt? Det er en HP som er ca. 2 år gammel...

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 14:03   #2
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Laptopen min...

Plukk ut batteriet og strømforsyningen, smekk batteriet på plass, plugg inn strømforsyningen og start maskinen.

(har også HP - drittmaskin, forøvrig)

  Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 14:16   #3
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Laptopen min...

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Plukk ut batteriet og strømforsyningen, smekk batteriet på plass, plugg inn strømforsyningen og start maskinen.

(har også HP - drittmaskin, forøvrig)

Det fungerte dessverre ikke

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 14:18   #4
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laptopen min...

Hva mener du med at du ikke får startet den? Ingen lys, ingenting på skjermen?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 14:23   #5
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Laptopen min...

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Hva mener du med at du ikke får startet den? Ingen lys, ingenting på skjermen?

Det lyser på de blå lysene over tastene, der hvor jeg har kontrollen for lyd og diverse annet. Slik som den skal når maskina skal slå seg på, men det bare stopper opp der...slår seg av og begynner og lyse igjen...men skjermen er svart og ingenting skjer..

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 14:36   #6
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Laptopen min...

Da kan jeg garantere at den må på service. Det kan være mange grunner til dette, harddiskkrasj, hovedkort som er gåent, prosessor som er kokt, defekt minne etc. Den må sjekkes av en proff. Jeg tror mest på hovedkortet eller prosessoren siden den bare hang seg mens du brukte den. Det vil nok koste noen kroner.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 14:41   #7
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Laptopen min...

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Da kan jeg garantere at den må på service. Det kan være mange grunner til dette, harddiskkrasj, hovedkort som er gåent, prosessor som er kokt, defekt minne etc. Den må sjekkes av en proff. Jeg tror mest på hovedkortet eller prosessoren siden den bare hang seg mens du brukte den. Det vil nok koste noen kroner.

Regnet egentlig med det ja

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 14:57   #8
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Laptopen min...

Huff, så kjipt. Datatrøbbel er ikke noe gøy.

Håper du får sendt den på service og at det ikke blir altfor dyrt.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 15:35   #9
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Laptopen min ...

Har hørt fra en som jobber på reparasjonssenteret til HP at det er et vanlig problem at hovedkortet går om det er en 6-serien?

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 15:47   #10
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Laptopen min...

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Da kan jeg garantere at den må på service. Det kan være mange grunner til dette, harddiskkrasj, hovedkort som er gåent, prosessor som er kokt, defekt minne etc. Den må sjekkes av en proff. Jeg tror mest på hovedkortet eller prosessoren siden den bare hang seg mens du brukte den. Det vil nok koste noen kroner.

Er nok noe sånt ja.

Jeg har opplevd det 2 ganger siste halvåret. 1 gang måtte mannen bare reinstallere hele maskinen andre gangen måtte han bytte ut harddisken fordi den var så gåen at han ikke engang fikk reddet det som var på den.

Får håpe du slipper å miste alt sånn som jeg.

Heldig vis hadde jeg backupen fra første kresj når den gikk helt.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 23:54   #11
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Laptopen min ...

Bare et tips: dersom det er Hovedkort/prosesser så klag som bare det dersom garantien er utgått. De skal holde lenger enn 2 år, så her er det mulighet til å få fikset det gratis. Er det minne/harddisk skal det nok litt mer til, men det er lov og prøve her og. Legg vekt på at problemene har vart en stund.

Er den mindre enn 2 år gammel går det selvfølgelig på garanti.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 10:30   #12
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Laptopen min ...

Trykket du på power-knappen mens batteriet var ute? Avogtil er dette det som skal til for at PC'en nullstiller seg helt.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 10:50   #13
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Laptopen min ...

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Bare et tips: dersom det er Hovedkort/prosesser så klag som bare det dersom garantien er utgått. De skal holde lenger enn 2 år, så her er det mulighet til å få fikset det gratis. Er det minne/harddisk skal det nok litt mer til, men det er lov og prøve her og. Legg vekt på at problemene har vart en stund.

Er den mindre enn 2 år gammel går det selvfølgelig på garanti.

Jeg kjøpte min pc på Siba, og kjøpte den forsikringen som skal dekke det meste. Den varer i 3 år og var rimelig dyr, syntes jeg når jeg kjøpte den, men kanskje den kommer til nytte nå En egenandel på rundt 400 kroner. Krysser fingrene for at dette er noe som gjelder nå

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Trykket du på power-knappen mens batteriet var ute? Avogtil er dette det som skal til for at PC'en nullstiller seg helt.

Det har jeg ikke prøvd....kan jo gjøre et forsøk

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-08, 10:50   #14
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Laptopen min ...

Opprinnelig lagt inn av Cascaye, her.

Har hørt fra en som jobber på reparasjonssenteret til HP at det er et vanlig problem at hovedkortet går om det er en 6-serien?

Det er denne serien ja.

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 20:12   #15
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Laptopen min ...

Har pc-en fått en diagnose nå?

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 13:41   #16
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Laptopen min ...

Opprinnelig lagt inn av Cascaye, her.

Har pc-en fått en diagnose nå?

Ja, den er inne til reparasjon nå, og jeg er så glad jeg kjøpte ekstra forsikring på den. Jeg vet ikke enda hva de har gjort, men den skal visst sendes tilbake i morgen

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no