Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvilken Mac vil jeg ha?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-18, 12:13   #1
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Hvilken Mac vil jeg ha?

jeg har en Mac Air fra 2012 som synger på siste verset, batteriet er elendig og den er ikke som den var. Jeg trenger muligens ny, jeg må ha en Mac jeg stoler på når jeg skal skrive oppgaver.

Men hva trenger jeg? Jeg har sett både på denne og denne. Den ene har mer lagring (?) og den andre er sterkere/kjappere/bedre? Eller ikke.

Hva vil jeg ha?

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-18, 13:03   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken Mac vil jeg ha?

Bare til informasjon, så fikk jeg nettopp byttet batteri i min MacBook Air fra 2012. Om ikke helt så god som ny, så er den hvertfall gjenoppstått på mange vis. Det kostet meg under 400 kr, siden en kompis satte inn (og bestilte) batteriet for meg.

Jeg er på tynn is her, men om det er oppgaveskriving du gjør på Mac’en, så trenger du vel neppe den bedre grafikk- og prosessorytelsen til Pro? Jeg hadde trengt lagringsplassen mer, og skjerm og grafikk på Pro gjør vel at batteriet i praksis varer kortere selv om det er kraftigere.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-18, 13:04   #3
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken Mac vil jeg ha?

Jeg spiller faktisk en del. Det burde stått i første innlegget. Derav behov for noe litt mer.. øhh.. bedre.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-18, 13:07   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken Mac vil jeg ha?

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Jeg spiller faktisk en del. Det burde stått i første innlegget. Derav behov for noe litt mer.. øhh.. bedre.

Da ville jeg hatt Pro.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-18, 14:03   #5
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken Mac vil jeg ha?

Jeg liker ikke tastaturet på de nye (de med lystende strimmel i stedet for F-tastene og USB-C porter), så jeg ville valgt forrige versjon av MacBook Pro (2015). Apple selger fortsatt 15" som ny, noen nettbutikker har kanskje 13" på lager.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-18, 19:55   #6
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken Mac vil jeg ha?

Takk for råd, det ble en slik. https://www.komplett.no/product/9250...ETT-310-925009 Håper jeg blir fornøyd, for prisen var stiv.

Min forrige skal renskes opp og selges til for en billig penge. Hvor mye kan man få for en Mac som er treg, har dårlig batteri og generelt er svært godt brukt?

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no