Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Madeira i oktober

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-14, 17:19   #1
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.097
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Madeira i oktober

Mannen og jeg vurderer en barnefri tur til Madeira i oktober. Vil gjerne høre erfaringer! !

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-06-14, 17:31   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeira i oktober

Vi har vært på Madeira i starten av oktober. Vi hadde med baby på fire måneder, så vi var mest i ro og gjorde ikke de helt store utfluktene. Været var deilig: stort sett rett over 20 grader og varmt om kvelden. Reisefølget vårt var på fottur oppe i fjellene og sa det var fantastisk natur og utsikt.

Det virket som vi var der ganske mot slutten av den perioden man kan regne med pent vær hele tiden. Jeg ville sjekket nøye før jeg bestilte noe senere hvis målet er solferie, men vi hadde i alle fall sol og badevær stort sett hver dag. (Mener å huske at vi hadde et par dager med regn, men ikke noe som ødela oppholdet.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-14, 18:04   #3
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeira i oktober

Madeira ligger så langt sør at det ikke akkurat blir vinter der. HVis du googler står det litt om klimaet der - det er typisk subtropisk og lite forskjell på sommer og vinter. Det er sesong der hele året - det ligger jo bare ca. 50 mil nord for Kanariøyene og har samme type klima.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-14, 23:11   #4
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.097
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Madeira i oktober

Noen som vet hva som er praktisk mht fotturer? Går det greit å komme seg rundt med buss og følge skilt selv, eller bør man i så fall ha leiebil? Bør man melde seg på tur med guide?

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-07-14, 00:26   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.849
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeira i oktober

Det er veldig lenge siden jeg var der, så mine erfaringer teller nok ikke lenger. Men det er en fantastisk øy!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-14, 11:15   #6
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeira i oktober

Nydelig øy! Til forskjell fra Kanariøyene opplevde vi litt mer spenn i været der. Men det var alltid veldig godt og varmt. Kunne plutselig komme en skikkelig regnskur som vasket alt rent og friskt i løpet av fem minutter, for så å bli helt nydelig solvær igjen. Vi tok flere turer, både med buss og til fots. Det anbefales, jeg fikk dog utfordret høydeskrekken min enkelte ganger, bussen klatret på smale veier opp i fjellene.

Vi reiste rundt påsketider på våren, og overhodet ikke tidspunktet du spurte om, så der vet jeg dessverre lite.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-14, 14:42   #7
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeira i oktober

Se her, Pelle: http://www.tripadvisor.com/ShowTopic...a_Islands.html

På den øya søsteren min og jeg er blitt så glad i som ligger litt lenger syd, er det masse turer man kan gå på egenhånd og masse turer med guide man kan melde seg på.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no