Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Billig-ferie i Europa

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-18, 12:30   #41
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig-ferie i Europa

Polen var ca halve prisen av Tyskland, på det meste. Det har jo litt å si når budsjettet er mat og overnatting. Ikke vært i Baltikum, men vil gjerne.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-18, 12:30   #42
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig-ferie i Europa

Og tog er ikke spesielt billig, men hvis man tenker på det som en del av ferien, er det jo veldig hyggelig - særlig sammenlignet med flyplassreising, som jo virkelig ikke er noe stas.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-18, 12:54   #43
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig-ferie i Europa

Vi var i Estland og Latvia i sommer. Det var kjempefint, og relativt billig. Men man har jo ikke noen garanti for sommervarme. Det var kjøligere der enn hjemme i Norge, men 23 grader er egentlig bra temperatur for byferie.

Vi fløy frem og tilbake, men tok tog og buss for å forflytte oss.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-18, 13:07   #44
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig-ferie i Europa

Hm, kanskje jeg skal revurdere Polen. Men polsk badested orker jeg ikke altså. Jeg vet om en festival som muligens kunne være interessant å dra på.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-18, 15:13   #45
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Billig-ferie i Europa

Vi var i Storbritannia sommeren som var, og skal tilbake sommeren -19. Kjørte gjennom Danmark-Tyskland-Nederland, tok båten over, og så kjørte vi dit nesa pekte. Hvis man planlegger litt mer enn vi gjorde er det mulig å finne rimelige og gode overnattingssteder. Cornwall var veldig hyggelig, med strender for de som like denslags, og historiske slott for resten.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-18, 16:02   #46
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billig-ferie i Europa

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, det er det jeg mistenker.

Hva med Tsjekkia? Der er det jo pent. Og alle tsjekkerne jeg kjenner er veldig mye blidere og laid back enn de jeg kjenner fra Polen.

Tsjekkia er fint, det, men servicenivået er ikke noe å skryte av. Sure, uengasjerte folk i butikker, restauranter osv er min erfaring.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-18, 19:03   #47
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig-ferie i Europa

Vi skal til Slovenia, det tror jeg blir fint! Men man må nesten fly, tror jeg.



__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -

Sist redigert av Candy Darling : 16-12-18 kl 12:09.
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-18, 19:07   #48
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billig-ferie i Europa

Billig med bilferie hvis man bor på F1-hotell; handler i butikk og spiser lunsj i parken. Drt gjør vi!

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-18, 19:42   #49
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig-ferie i Europa

Det var nydelig, Candy!

Jeg vurderer Berlin. Vi kjenner ganske mange der, det er billig å være der og går rimelig kjapt med bil. Og vi kan gå turer i Grünewald-skogen og bade i Schlachtensee.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-18, 19:45   #50
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig-ferie i Europa

Jeg kan ikke bidra, hver gang vi skal ha en "billig-ferie" i Europa havner vi i Sveits. Vi har venner der som vi besøker, og bor gratis hos, derfor er det liksom "billig". Også bruker vi et mindre statsbudsjett på transport og opplevelser ... Men følger med her for tips, og ble forført av bildene til CD.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 15-12-18 kl 20:13.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-18, 19:51   #51
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig-ferie i Europa

Var litt usikker på om du klarte å se det siste der.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-18, 19:53   #52
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig-ferie i Europa

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Var litt usikker på om du klarte å se det siste der.

Ja, jeg måtte myse litt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-18, 20:08   #53
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig-ferie i Europa

Vi har vært på bilferie i Slovenia. Kjenner igjen bildene også, selv om virkeligheten sjelden er slik som på bilder. Det var dog ikke billig, men vi bodde nok dyrt.

Bilferier for oss er kjempedyre. Særlig med to store ungdommer som enten må ha eget hotellrom eller som gjør at turen blir dyr av andre grunner. Italia er grisedyrt sånn generelt. Slovenia og Kroatia billigere.

Slovenia anbefales forøvrig. Nydelig land.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-18, 09:41   #54
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billig-ferie i Europa

Det finnes finere byer i Polen enn Warszawa altså.

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Kroatia er ikke kjempebillig, men heller ikke dyrt. Jeg ble utrolig positivt overrasket over hvor mye hyggelige folk det var der. På hotellet, restauranter, taxisjåfører. Ja, alle vi traff var veldig hyggelige mennesker rett og slett.

Mens jeg ble veldig overrasket over hvor sure, lite vennlige og lite hjelpsomme alle var. Jeg har vært i en del land og Kroatia ligger i bunn når det kommer til vennlighet.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-18, 10:13   #55
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig-ferie i Europa

Jeg har vært på bilferie blant annet gjennom Slovenia, det er mange år siden og jeg husker at det var litt utilgjengelig, kanskje, og også mer preger av fattig befolkning. Men veldig vakkert!

Åh, nå vil jeg på roadtrip!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-18, 10:53   #56
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billig-ferie i Europa

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Det finnes finere byer i Polen enn Warszawa altså.



Mens jeg ble veldig overrasket over hvor sure, lite vennlige og lite hjelpsomme alle var. Jeg har vært i en del land og Kroatia ligger i bunn når det kommer til vennlighet.

Det blir muligens ny tur i år, så får vi se om vi må balansere dette litt. Da jeg var der var det utenom den verste turistsesongen, det kan jo ha noe å si. Bodde på et bittelite hotell i Split. Fikk egen taxisjåfør. Men vi tipset nok rundhåndet, vi var venninner på tur.

Lurer litt på å ta tog nedover og fly hjem.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-18, 12:16   #57
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig-ferie i Europa

Jeg har gjort litt research, og bil blir på ingen måte billig, nei. Det er helt skrekkelig billig å fly.

Så skal vi kjøre så er turen absolutt en del av reisen. Jeg har lagt opp noen alternativer:

Kjøre til Berlin, med avstikker til Krakow. Billig å bo både i Berlin og Krakow. Går an å fly veldig billig til Berlin, men da er vi "stuck" der.

Kjøre til Nederland og gjenta Høvdingens barndomsferier. Her kan vi spare mye på å fly til Amsterdam, og det er lett å toge rundt. Litt mindre frihet enn med bil, og vi går glipp av turen gjennom Tyskland.

Kjøre til alpene og roame rundt i fjellene?

Kjøre til Frankrike?

Vi har et flyalternativ til; fly til Edinburgh og bo hos venner der.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-18, 12:30   #58
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig-ferie i Europa

Det er ganske easypeasy å kjøre til Frankrike, og hvis man kan kjøre litt på skift tar ert ikke så lang tid heller, i hvertfall ikke til feks Normandie som jeg tipper du liker bedre enn syd-Frankrike. Går an å kjøre gjennom Moseldalen på veien, den er flott! Og så kan man sveive innom Sveits og Østerrike og Italia og Monaco og Luxembourg og virkelig gjøre det til en Tur.

(Men jeg ELSKER jo å kjøre bil, da.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-18, 12:35   #59
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig-ferie i Europa

Høvdingen syns også det er greit å kjøre, jeg litt mindre. Også må jeg lære å kjøre den hersens bilen vår ( ), men det er jo egentlig ikke uoverkommelig.

Litt usikker på hvor billig det blir, riktignok.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-18, 12:41   #60
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Billig-ferie i Europa

Vi skal på interrail til sommeren, og jeg vil bare tipse om 15 % rabatt i desember på nsb.no, dersom det fortsatt er en alternativ reisemåte. Litt kryptisk hva det er rabatt på, dog, så det må vi sjekke opp i morgen.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no