Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Boligkjøp og valg

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-17, 09:46   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Boligkjøp og valg

Det er ikke jeg som skal kjøpe, men det er jo jeg som skal bo der. Vi ser på boliger for tiden, og har vært på et par visninger. For øyeblikket er det tre aktuelle leiligheter.

1. Leilighet med 2 soverom i første etasje i blokken rett over veien her.
Fordeler: Nær barnehagen (5 min å gå). Nær moren min. Blir værende i samme nabolag. Høy standard, og ganske nytt bygg. Rimelig stor uteplass.

Ulemper: Liten (57 kvm), knapt plass til dobbeltseng på det minste rommet. Stua er veldig liten, og såvidt plass til spisebord.

2. Leilighet med soverom i første etasje i blokken jeg bor i nå.
Fordeler: Ganske romslig, og god utnyttelse av plassen. Høy standard, og nytt bygg. Kommer ikke stort nærmere moren min, og barnehagen er jo like ved. Balkong.

Ulemper: Vender mot gjesteparkeringen. Liten uteplass.

3. Rekkehus med 2 soverom.
Fordeler: God plass (størst av de 3). Stor uteplass, og friområde lije utenfor.

Ulemper: 20 min gange fra barnehagen og 15 min fra min mor.

Jeg tenker at egentlig så er nr. 3 mest aktuell. Barna begynner jo på skolen neste år, og de blir jo bare mer mobile etterhvert som årene går. Greit å finne en bolig der man tror man kan bo en stund uten å føle at de blir for trangt.
Prismessig er de i samme området alle 3 forresten. Og alle er selveier.

Hva tenker dere?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-17, 09:47   #2
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boligkjøp og valg

Enig med deg. Ville i alle fall ikke gått for nummer 1.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-17, 09:54   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.532
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boligkjøp og valg

15 minutter er såpass nært at moren din kan kaste seg i bilen/på sykkelen dersom du skulle ha behov for akutt hjelp. Eller gå for den del.

Vi flytter nå og bruker da 20 minutter på å gå til skolen til poden, og jeg synes den tiden på morgenen er så utrolig deilig. Frem til nå har vi brukt ca 45 minutter, men da inkl. en tbanetur. Det er vel på veil/til fra skolen vi har de fineste samtalene, så det ville jeg absolutt ikke kvidd meg for.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-17, 09:55   #4
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Boligkjøp og valg

Nå er det ikke sikkert du er som meg, men jeg hadde nok foretrukket å ikke ha foreldrene mine i nabohuset. Så jeg hadde valgt nummer 3.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-17, 09:58   #5
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Boligkjøp og valg

Nummer tre. 15/20 minutters gange er jo ikke så langt. Du kan jo kjøpe sykkel og sykkelvogn, så går det enda raskere?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-17, 10:08   #6
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Boligkjøp og valg

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Nå er det ikke sikkert du er som meg, men jeg hadde nok foretrukket å ikke ha foreldrene mine i nabohuset. Så jeg hadde valgt nummer 3.

Jeg bor hos moren min og har bodd hos far og stemor før så akkurat det er ikke noe problem.

Akkurat nå hadde jo nr 1 vært genial, men det er vel sikkert lurer å tenke litt langsiktig, ja. Sykkelvogn har jeg faktisk. Må bare få den hit.

Vi skal se på nr. 3 denne uken. Nr. 2 tror jeg egentlig ikke det er vits å se på. Dessuten har jeg vært innom leiligheten i etasjen over.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-17, 10:10   #7
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Boligkjøp og valg

Nummer tre. Definitivt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-17, 10:11   #8
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.532
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boligkjøp og valg

Hvis sykkelvogna di er i England kan det sikkert lønne seg å kjøpe en brukt i stedet for å få den fraktet hit. Det ligger ofte en del på finn og flere kommer utover våren.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-17, 10:14   #9
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boligkjøp og valg

Nummer 3 absolutt. Den høres det ut som om du kan bli boende i lengst. Og 20 minutters gåtur er stort sett bare deilig.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-17, 10:16   #10
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Boligkjøp og valg

Nummer 3. 15 og 20 min gange er ok, særlig hvis det er den tiden du bruker med barn. Det går jo lettere når du får familien på sykkel eller annet med hjul.
Hva med avstand til skole og dagligvarebutikk?

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-17, 10:18   #11
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.714
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boligkjøp og valg

Jeg ville gått for nummer 3, eventuelt nummer 2. Lurt å tenke langsiktig.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-17, 10:27   #12
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boligkjøp og valg

Ja, nummer 3. Hvordan ligger de i forhold til skole?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-17, 11:04   #13
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.803
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Boligkjøp og valg

Nummer 3 - jeg ville prioritert uteplass høyt!

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-17, 11:23   #14
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Boligkjøp og valg

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Nummer 3 - jeg ville prioritert uteplass høyt!

Jepp. Definitivt nummer tre. 15 og 20 minutters gange er ikke mye.

Lykke til!

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-17, 11:28   #15
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boligkjøp og valg

Absolutt nr 3! Det er ikke særlig mye lenger du har barn i barnehage. Hvor langt er det fra skolen forresten, og er det trygg skolevei? Og vet du hvordan det er med andre barn/potensielle lekekamerater i området?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-17, 11:43   #16
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Boligkjøp og valg

Husk å vurdere skolevei, ja og mulighet for venner i nærheten.

Tipser også om å bruke sparkesykkel som traansport til og fra barnehage.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-17, 11:52   #17
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boligkjøp og valg

Nummer tre. Ungane blir eldre og plass blir viktigare. Og som du seier, avstand til barnehagen er ikkje langsiktig, det er dette og neste år.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-17, 11:55   #18
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.442
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Boligkjøp og valg

Sparkesykkel til barnehagen har funket gull hos oss!

Enig, sjekk opp skolekretser og hvor det bor andre barn i forhold til rekkehuset.

Jeg hadde nok ikke vurdert å kjøpe leilighet hvis jeg hadde mulighet til å få et rekkehus, med to små barn!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-17, 12:32   #19
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Boligkjøp og valg

Jeg ville nok også valgt nummer 3.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-17, 12:36   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boligkjøp og valg

Ut ifra opplysningene syns jeg nummer tre høres mest attraktiv ut, men gjør som flere sier: sjekk skolekrets, barn i nabolaget, og også vedlikeholdsbehov på rekkehuset. Hvor mye må du stå for selv? Hvor mye gjøres i borettslaget? Siden du er aleneforsørger som attpåtil er student har du jo ikke allverdens med tid.

15 minutters gange syns jeg er meganærme.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no