Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Høstferie

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-18, 14:49   #21
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.020
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høstferie

Jeg skal jobbe / skrive BIoppgave to av ukas første tre dager. Den siste dagen skal lillesøster og jeg på bytur. Vi skal overnatte på hotell i sentrum også - og det vet hun ikke. Det blir hun glad for. Bare vi to. De to andre dagene skal hun på AKS.
Storebror skal tre dager på tur med besteforeldre.
Lillebror skal i barnehagen tre dager.

Vi reiser på hytta fra torsdag - søndag. Primitiv og uten nett. Eldstemann er ikke happy.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-09-18, 14:55   #22
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 41
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Høstferie

Jeg skal vurdere 30 engelsktekster, legge en plan for neste periode i to fag, og lage undervisningsopplegg for uka etter ferien i tre fag. Ungene skal settes bort på legd hos diverse besteforeldre, skal litt på SFO og antakelig være hjemme med meg et par dager, i alle fall de to eldste. Minsten må kanskje i barnehage hele uka, dersom jeg ikke får unna det jeg må. Mannen jobber. Jeg jobber i det minste hjemmefra, så skal nok klemme inn en tekopp eller tre og litt strikketid også.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-18, 14:57   #23
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.833
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Høstferie

Her varer høstferien hele uke 40. Jeg tar med lillesøster og reiser nordover til Mamma fra søndag til onsdag. Guttene er hjemme med mannen som jobber hjemmefra de første dagene. Lillebror kunne hatt SFO, men vil heller ha fri og det er greit. Det blir sikkert vennebesøk og spilling de dagene. Torsdag og fredag tar også mannen fri så da har vi langhelg sammen, men har ikke så store planer utover å besøke litt familie, dra på sykkeltur (hvis pent vær da) og ellers bare slappe av hjemme.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-18, 15:03   #24
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.659
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Høstferie

To barn skal til besteforeldre på annen kant av landet hele uka, mannen og jeg skal jobbe. lillesøster skal i barnehagen og på besøk til mormor, vi har barnefri fra fredag til søndag neste helg og da skal mannen og jeg alene på hytta sammen. Jeg skal sikkert lese pensum og studere..

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-18, 15:37   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.355
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høstferie

Stockholm!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-18, 15:38   #26
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Høstferie

Ungen skal på rideleir, jeg skal prøve å få unna 60 norsktekster (kanskje halvparten?) og tar derfor nesten helt fri fra onsdag.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-18, 15:44   #27
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.110
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høstferie

Vi skal til London og se massemasse teater. Vi voksne har tatt fri fra onsdag, og vi reiser tirsdag kveld og blir til søndag.

Nå har vi plutselig pådratt oss en opera-ballett-billett til mandagen også, her i Oslo, og så lader vi opp med Ibsen i Nationalteatret i morgen kveld, så det skal bli nok kultur, i alle fall!

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-18, 15:45   #28
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høstferie

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Høstferien er en hel uke her ja.


Vi har ingen planer. Jeg blir hjemme med minsten mens mannen benytter sjansen til å jobbe overtid hele uka tipper jeg.

Tror ea mente foreldre, eller?

Her har barna fri hele uka, men vi voksne må da enten knipe inn på andre ferier vi heller vil ha, eller ikke ha fri, til barnas sjokk og vantro.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-18, 15:50   #29
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.853
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høstferie

Vi har ingen store planer. Det pleier vi ikke å ha i høstferien, selv om jeg alltid har fri. Jeg skal jobbe, studere, bilen min skal på service, eldste skal til legen og sånne mer kjedelig ting.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-18, 15:58   #30
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Høstferie

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Har dere ferie en hel uke?




Har fem veker ferie ila. eit år. Ei veke i vår, tre i sommar og ei i haust. Om eg får ferie i haustferien er avhengig av driften på jobb. I år gjekk det greit.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-18, 16:18   #31
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.495
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Høstferie

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Tror ea mente foreldre, eller?

Her har barna fri hele uka, men vi voksne må da enten knipe inn på andre ferier vi heller vil ha, eller ikke ha fri, til barnas sjokk og vantro.

Det kan godt hende hun mente elevene. I nord har vi stort sett 3 dager høstferie.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-18, 17:31   #32
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.831
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Høstferie

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Det kan godt hende hun mente elevene. I nord har vi stort sett 3 dager høstferie.

Vi bor også i nord, her er det bare to dager høstferie. Tror elevene starter skoleåret før oss i sør, mulig det er pga det at vi har kortere høstferie.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-18, 18:32   #33
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.109
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Høstferie

Jeg skal ha fri sammen med minste hele uka. Først noen late dager hjemme før vi drar til Lisboa. Sambo og eldste skal på hvite busser tur til Tyskland og Polen.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-18, 18:37   #34
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høstferie

Jeg skal jobbe i starten av uka og så skal vi på jobbhytte på fjellet. Gleder meg til rolige dager med gjengen min, en stabel spill og puslespill, og bøker, og med både fint turterreng og familie rett i nærheten.

Tillegg: Mannen har igjen feriedager, jeg har jobbet inn fri og vel så det, så skal ha tre dager med god samvittighet. Skolebarnet har ferie hele uka og minste har ferie når han vil.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-18, 19:03   #35
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høstferie

Aha, hva man lærer!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-18, 19:23   #36
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Høstferie

Både jeg og ungene har fri hele uka, men skal stort sett være hjemme. Yngste skal på en liten treningsleir i noen dager. Kanskje jeg skulle tatt med eldste på dagstur til Oslo eller noe sånt.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-18, 19:37   #37
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høstferie

Eg har tatt ferie heile veka for første gong sidan eg fekk barn Vi reiser også til London

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-18, 21:19   #38
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.458
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høstferie

Jeg mente skoleferie. Her er det fri to dager for elever. Og så har de to fridager i november.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-18, 21:44   #39
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.069
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høstferie

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Vi bor også i nord, her er det bare to dager høstferie. Tror elevene starter skoleåret før oss i sør, mulig det er pga det at vi har kortere høstferie.

Det er to dagers ferie for Troms, fordi det er et ønske om å heller strekke sommeren noen dager ekstra. Resten av landet har 1 hel uke, fordelt på uke 40 og 41. Finnmark skifter litt på det der. Noen ganger en uke, noen ganger et par dager. I år er det en uke.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-18, 21:46   #40
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Høstferie

Sjekket webkamera og det er SNØ ❄ på hytta!!! 😵 Så nå endret vi planene...

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no