Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Import av Bugaboo/vogn fra utlandet/Babytrader

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-08, 13:10   #1
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Import av Bugaboo/vogn fra utlandet/Babytrader

Noen med erfaring?
Hva vil det koste, og tjener man noe særlig på det i forhold til å kjøpe i Norge - evt hente selv i utlandet?

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 13:20   #2
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Import av Bugaboo/vogn fra utlandet/Babytrader

Jeg har ikke undersøkt hva det vil koste å hente selv i utlandet.
Men min Bugaboo Cameleon (uten noe ekstrautstyr) betalte jeg 6500,- for, også 1300,- i toll, det er 7800,- mot den gang 9500,- her vel.
Så da tjente jeg jo en god del.
Hvor mye koster ny buggis her nå da?

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 13:43   #3
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Import av Bugaboo/vogn fra utlandet/Babytrader

Du får en buggis for 7650,- på Barnas Hus.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 13:45   #4
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Re: Import av Bugaboo/vogn fra utlandet/Babytrader

Hvis man kan hente i Strømstad så er det penger å spare.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 13:49   #5
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Import av Bugaboo/vogn fra utlandet/Babytrader

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Du får en buggis for 7650,- på Barnas Hus.

Guri, har prisene gått ned så mye på de årene altså.
Ja, da er det jo bare å kjøpe på Barnas Hus, jeg sjekket babytrader nå, og de ligger fortsatt på 6500,- omtrent der, og må regne med omtrent samme toll.
Så da er det ikke noe å spare der.
Men Stikka74 sier jo at Strømstad er billigere.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 13:51   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.324
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Import av Bugaboo/vogn fra utlandet/Babytrader

Harrytur, Amidriel!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 13:52   #7
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Import av Bugaboo/vogn fra utlandet/Babytrader

Ah, ja. En harrytur hadde ikke vært så dumt. Finnes det noen webside til butikken i Strømstad, Stikka?

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 13:53   #8
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Import av Bugaboo/vogn fra utlandet/Babytrader

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Harrytur, Amidriel!

Jeg stoler på at du er med!

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 13:58   #9
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Import av Bugaboo/vogn fra utlandet/Babytrader

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Ah, ja. En harrytur hadde ikke vært så dumt. Finnes det noen webside til butikken i Strømstad, Stikka?

Jeg tipper Stikka mener å sende per post restante til posten i Strømstad, ikke handling i butikk der. Er ikke sikker altså.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 15:48   #10
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Import av Bugaboo/vogn fra utlandet/Babytrader

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg tipper Stikka mener å sende per post restante til posten i Strømstad, ikke handling i butikk der. Er ikke sikker altså.

Det er ikke umulig. Men når det likevel er såpass dyrt å kjøpe fra utlandet før moms og toll, så synes jeg det kanskje blir mer stress enn det er verdt.

Hvis ikke noen skal til USA og vil ta med en vogn tilbake til meg, da.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 19:33   #11
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Import av Bugaboo/vogn fra utlandet/Babytrader

En vogn fra Nederland (bebiezaak.nl) kommer på 5300kr levert Strømstad. Det er uten porto. Skal man ha litt tilleggsutstyr så blir det fort noen kroner å spare.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 19:34   #12
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Import av Bugaboo/vogn fra utlandet/Babytrader

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Ah, ja. En harrytur hadde ikke vært så dumt. Finnes det noen webside til butikken i Strømstad, Stikka?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg tipper Stikka mener å sende per post restante til posten i Strømstad, ikke handling i butikk der. Er ikke sikker altså.

Jepp. Poste restante ja.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 20:35   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.018
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Import av Bugaboo/vogn fra utlandet/Babytrader

Jeg tror butikkene har satt ned prisene nettopp fordi det ble for mye å spare på å importere selv.

Jeg bestilte fra babytrader i sommer, og da hadde de et tilbud hvor alle nye kunder fikk 50 euro i rabatt ved første kjøp. Da kom det på totalt 6500 inkludert moms/toll OG vinterhjul. (Sistnevnte var et fullstendig unødvendig kjøp så lite snø som vi har hatt i vinter.) Da var prisen i butikk her i Norge 8500 uten vinterhjul, og da var det verdt bryet med å importere selv.

Babytrader leverte da de skulle, og da jeg hadde spørsmål så svarte ganske kjapt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 20:41   #14
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.633
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Import av Bugaboo/vogn fra utlandet/Babytrader

Jeg sparte noen tusen på å importere en (norsk!) Xplory m/utstyr fra Babytrader i sin tid. Men da hadde de tilbud; gratis frakt mener jeg det var. Super service derfra den gangen ihvertfall; må ha vært 2005/2006 eller noe sånt.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 23:11   #15
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.985
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Import av Bugaboo/vogn fra utlandet/Babytrader

Man betaler ikke toll på barnevogner Jeg betalte 6500 for Bugaboo med vinterhjul inkl moms og fortollingsgebyr. Da fikk jeg frakten gratis og 50 euro i avslag for første kjøp over 800 euro.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 23:21   #16
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Import av Bugaboo/vogn fra utlandet/Babytrader

Nå sjekket ikke jeg prisen men dem har vogna på babyproffsen på nordby.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 23:38   #17
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Import av Bugaboo/vogn fra utlandet/Babytrader

Opprinnelig lagt inn av MissS, her.

Man betaler ikke toll på barnevogner

Da lurer jeg på hvorfor min ble stoppet i tollen, og hva jeg betalte dem.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 23:43   #18
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.949
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Re: Sv: Import av Bugaboo/vogn fra utlandet/Babytrader

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Da lurer jeg på hvorfor min ble stoppet i tollen, og hva jeg betalte dem.

Man betaler moms, i alle fall, og et tollgebyr. Bare litt begrepsforvirring.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 23:48   #19
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Import av Bugaboo/vogn fra utlandet/Babytrader

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Man betaler moms, i alle fall, og et tollgebyr. Bare litt begrepsforvirring.

1300,- i moms og tollgebyr?

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 23:50   #20
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.251
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Import av Bugaboo/vogn fra utlandet/Babytrader

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

1300,- i moms og tollgebyr?

Det stemmer vel ganske bra, 24 %?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no