Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Foreldreportalens Italia-tips

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Sponsede koblinger:

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-15, 13:20   #101
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 653
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldreportalens Italia-tips

Jeg var på konferanse i Napoli i juli, og synes egentlig byen er undervurdert. Det er flott langs havnepromenaden med utsikt til Vesuv, og så synes jeg de rufsete bakgatene er voldsomt pittoreske (tenk Lady og Landstrykeren). Dessuten fikk jeg veldig god mat overalt, helt uten å planlegge noe særlig, det tar jeg som et tegn på at det er få ordentlige turistfeller. Jeg var på dagstur til Ischia også, og dit tror jeg jeg vil igjen – vakkert og fredelig, med fin stemning som bærer preg av at det stort sett er et sted for italienske familieferier. (Morsomt folkeliv på strendene!) Virkelig noe helt annet enn Capri!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Sponsede koblinger:

Gammel 20-08-15, 14:01   #102
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er virkelig godt liktLavender er virkelig godt liktLavender er virkelig godt liktLavender er virkelig godt liktLavender er virkelig godt liktLavender er virkelig godt liktLavender er virkelig godt liktLavender er virkelig godt liktLavender er virkelig godt liktLavender er virkelig godt likt
Standard

Vi bodde to uker på Ischia i 2009. Valgte dette kjedelige leilighetshotellet fordi vi hadde småbarn og spiste mye i leiligheten.
http://www.booking.com/hotel/it/resi...=total;ucfs=1&

Også er jeg ganske sikker på at vi var en dag på dette offentlige badet med varme kilder og restaurant. Mest for voksne.
http://www.tripadvisor.com/Attractio..._Campania.html

Er også et av stedene vi skal tilbake til. Napoli by syntes jeg var masete med mye uønsket oppmerksomhet. Men fine inntrykk av stemningen.

Gammel 08-11-15, 15:54   #103
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 122
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For en super tråd!

Nå ser det ut til at det blir interrail ( ) sommeren 2016, og Italia skal oppfylle 8-åringens ønske om å dra til Syden (noe som betyr varme og strender). Vi kommer med toget fra Wien antakeligvis, og så blir det leiebil og 5-6 overnattinger et sted nord i Italia før vi drar videre mot Geneve og Paris. Kanskje. Halve moroa er jo å planlegge, så jeg må finlese tipsene her.

Gammel 11-02-16, 12:53   #104
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Lavender er virkelig godt liktLavender er virkelig godt liktLavender er virkelig godt liktLavender er virkelig godt liktLavender er virkelig godt liktLavender er virkelig godt liktLavender er virkelig godt liktLavender er virkelig godt liktLavender er virkelig godt liktLavender er virkelig godt likt
Standard

Har en følelse av at det haster for oss som liker Italia, har lest Ferrante og nå drømmer om å oppleve Maronti stranden på Ischia. Haster før Ischia blir verdenskjent filmscene og får samme storinnrykk som Capri.

Strand,
https://no.tripadvisor.com/Attractio..._Campania.html

Film,
http://www.aftenposten.no/kultur/Ele...r-8186477.html

Gammel 15-02-16, 13:56   #105
Pelen
endelig på plass

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 257
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er deres erfaringer med å bo i innlandet, type Toscana? Blir det "kjedelig"? Skjer det for lite? Det skulle jo være optimalt å finne et sted ikke så langt fra havet, men samtidig med en litt større by i nærheten så at man kan få litt byliv om man vil.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-16, 15:00   #106
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Hva er deres erfaringer med å bo i innlandet, type Toscana? Blir det "kjedelig"? Skjer det for lite? Det skulle jo være optimalt å finne et sted ikke så langt fra havet, men samtidig med en litt større by i nærheten så at man kan få litt byliv om man vil.

Vi bodde i Magliano, Toscana. Det var ikke kjedelig, men det ble mye kjøring fordi det var 20 min til butikken, 30 min til stranda og knappe ti min til nærmeste by. Vi voksne kunne gått til nærmeste by for restauranter og konserter på kvelden, men det manglet både fortau og belysning. For de kjøreglade er vår konklusjon. Se post 12.08 2013.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:14.