Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

2 dager i NY, hva gjør vi, hvor bor vi?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Sponsede koblinger:

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-17, 16:51   #21
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 651
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 2 dager i NY, hva gjør vi, hvor bor vi?

Helikoptertur!

Sponsede koblinger:

Gammel 10-01-17, 17:24   #22
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er virkelig godt liktAddison er virkelig godt liktAddison er virkelig godt liktAddison er virkelig godt liktAddison er virkelig godt liktAddison er virkelig godt liktAddison er virkelig godt liktAddison er virkelig godt liktAddison er virkelig godt liktAddison er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg kan anbefale en tur med Staten Island Ferry.
Gratis, og du får perfekt utsikt til hele Manhattan og Frihetsgudinnen.

Dette! Gå over Brooklyn Bridge (eller halve, og tilbake evt.), spise pizza på Grimaldi's, eller på Ignacio's, begge under the bridge på Brooklynsiden.

Gammel 10-01-17, 20:36   #23
Bean
Superduperaktiv

Bean sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Bean er litt kulBean er litt kul
Standard

Vi bodde på TRYP by Wyndham Times Square South i juli i fjor. Vi var 6stk (3voksne og 3barn) og hadde stort familierom med 2 dobbeltsenger + 2 nedfellbare senger på veggen. Rommet hadde i tillegg sofa og liten kjøkkenkrok. Rimelig om man bestiller tidlig.

Bestill billetter til å gå opp i kronen på frihetsgudinnen

Ellers synes jeg at å gå langs High line var en fint tur. Vi tok brunch på Friedman's før vi gikk.

Gammel 10-01-17, 20:45   #24
Robyn
Dannet

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Båttur: Hvordan, hvor, med hvem? Kan man stoppe ved frihetsstatuen, for eksempel?

Styr for all del unna den som går rundt hele Manhattan. Den tar l a n g tid. Eneste positive er at man har en stående spøk hver gang man ser et filmklipp eller bilde av en eller annen bro, "den har jeg kjørt båt under". Spiller ingen rolle hvilken bro det er, for vi har kjørt båt under hver j***la bro rundt hele Manhattan.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-17, 22:42   #25
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact er kulere enn de flestemillact er kulere enn de flestemillact er kulere enn de flestemillact er kulere enn de flestemillact er kulere enn de flestemillact er kulere enn de flestemillact er kulere enn de flestemillact er kulere enn de flestemillact er kulere enn de flestemillact er kulere enn de flestemillact er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg kan anbefale en tur med Staten Island Ferry.
Gratis, og du får perfekt utsikt til hele Manhattan og Frihetsgudinnen.

Jepp, fin tur og gøy å få med seg.

Statue of Liberty og Ellis Island, men det er køer så vær tidlig ute.

Om dere får to king size senger har dere gooood plass.

Gammel 10-01-17, 22:44   #26
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact er kulere enn de flestemillact er kulere enn de flestemillact er kulere enn de flestemillact er kulere enn de flestemillact er kulere enn de flestemillact er kulere enn de flestemillact er kulere enn de flestemillact er kulere enn de flestemillact er kulere enn de flestemillact er kulere enn de flestemillact er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg leser med iver på diverse opplevelser dere nevner her. Er det noe som må/kan bestilles på forhånd? Vi vurderer hest og kjerre i Central Park (jeg kan ikke gå eller sykle). Noen som har gjort det? Verdt pengene (ikke billig akkurat)? :kuppertråden: :ynnskyld:

Jeg har gjort det. Var en kjæreste som betalte.

En i klassen til yngste var i NYC i vinterferien i fjor. De bodde i leilighet husker jeg. Lurer på om den lå i Jersey City, jeg, men kan sjekke. Norsk eier så vidt jeg husker.

Gammel 15-01-17, 19:56   #27
eka
Grubler.

eka sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Henger litt her da vi skal tilbringe 3 dager i NY til sommeren.
Lurer også på om noe av dette kan bestilles på forhånd?

Gammel 15-01-17, 20:07   #28
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie er et glitrende lys på stjernehimmelenCharlie er et glitrende lys på stjernehimmelenCharlie er et glitrende lys på stjernehimmelenCharlie er et glitrende lys på stjernehimmelenCharlie er et glitrende lys på stjernehimmelenCharlie er et glitrende lys på stjernehimmelenCharlie er et glitrende lys på stjernehimmelenCharlie er et glitrende lys på stjernehimmelenCharlie er et glitrende lys på stjernehimmelenCharlie er et glitrende lys på stjernehimmelenCharlie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Når vi har vært i USA har vi fått stoort rom med to enorme dobbeltsenger. Og mistenker at den lille sofaen kunne slås ut. Det er jo ikke verre enn å spørre. Hotellenes egne hjemmesider er ofte mer informative enn det man får på søkemotorer (og om det er "fullt" på hotels.com osv, kan hotellet likevel ha ledige rom om du bestiller direkte).

Utleie under en måned er forbudt i NY, hvis man ikke driver hotell osv.. Det man risikerer er å ikke ha et sted å bo, sånn all of a sudden...

Skal man være der om sommeren, kan man også sjekke om universiteter har sommerutleie på campus.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Sponsede koblinger:

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:41.