Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Klarer jeg å installere en oppvaskmaskin selv?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-09, 20:22   #21
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer jeg å innstallere en oppvaskmaskin selv?

Kan du legge ut bilde Pelen? Jeg leste opp for mannen her, men han hang ikke helt med med.

Hvilket merke er den nye maskinen?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 20:34   #22
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer jeg å innstallere en oppvaskmaskin selv?

Irma, det er en Miele og det var den gamle også (men den var nesten 20 år gammel).

Nå har jeg sendt bilde.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 12:38   #23
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer jeg å innstallere en oppvaskmaskin selv?

Irma her er bilde!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSC00252.jpg (57,7 KB, 51 visninger)
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 13:39   #24
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer jeg å installere en oppvaskmaskin selv?

Skal be mannen se på det når han kommer hjem.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 13:49   #25
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer jeg å installere en oppvaskmaskin selv?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Skal be mannen se på det når han kommer hjem.

Tusen takk!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 21:29   #26
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer jeg å installere en oppvaskmaskin selv?

Nå har mannen sett på bildet. Han har et par spørsmål. Hvilken kommer fra oppvaskmaskinen og hvilken kommer fra avløpet? Hvilken er for stor? Den metalldingsen som sitter på er en er en slangeklemme. Det er antageligvis bare å skru til slangeklemmen, hvis det ikke blir for mykt? Da må det isåfall prøves ut. Blir det lekkasje må det settes inn et skjøtestykke. Da må du ha en slangeklemme til.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 21:37   #27
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klarer jeg å installere en oppvaskmaskin selv?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Det er antageligvis bare å skru til slangeklemmen, hvis det ikke blir for mykt? Da må det isåfall prøves ut. Blir det lekkasje må det settes inn et skjøtestykke. Da må du ha en slangeklemme til.

Ja, det var dette jeg mente. Det kan se ut som at den slangen som er puttet inni er "krøllet" på en måte, og den bukten vil nok ikke klemmes sammen uten et sånt skjøtestykke og en slangeklemme til.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 21:38   #28
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer jeg å installere en oppvaskmaskin selv?

Takk Irma!

Hvilken kommer fra oppvaskmaskinen og hvilken kommer fra avløpet? Den med bøy på kommer fra avløpet

Hvilken er for stor? Om jeg gjør det riktig, dvs at jeg skal stikke inn den fra oppvaskmaskinen i den fra avløpet så er omkretsen litt for stor på den fra oppvaskmaskinen. Det blir ikke tett for den fra oppvaskmaskinen bøyer seg litt innover (se et litt mørkere område på bildet).

Den metalldingsen som sitter på er en er en slangeklemme. Det er antageligvis bare å skru til slangeklemmen, hvis det ikke blir for mykt?Det var det jeg tenkte, men jeg har ikke prøvd. Jeg trodde bare ikke at jeg skulle få borte problemet oven om jeg gjør det.

Da må det isåfall prøves ut. Blir det lekkasje må det settes inn et skjøtestykke. Da må du ha en slangeklemme til. Jeg har en slangklemme til. Må jeg da ha et skjøtestykke som jeg sitter innefor de begge slangene? Kan jeg bare måle innerdiameteren på dem? Hvor får jeg kjøpt det jeg trenger?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 07:46   #29
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klarer jeg å installere en oppvaskmaskin selv?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Takk Irma!

Hvilken kommer fra oppvaskmaskinen og hvilken kommer fra avløpet? Den med bøy på kommer fra avløpet

Hvilken er for stor? Om jeg gjør det riktig, dvs at jeg skal stikke inn den fra oppvaskmaskinen i den fra avløpet så er omkretsen litt for stor på den fra oppvaskmaskinen. Det blir ikke tett for den fra oppvaskmaskinen bøyer seg litt innover (se et litt mørkere område på bildet).

Den metalldingsen som sitter på er en er en slangeklemme. Det er antageligvis bare å skru til slangeklemmen, hvis det ikke blir for mykt?Det var det jeg tenkte, men jeg har ikke prøvd. Jeg trodde bare ikke at jeg skulle få borte problemet oven om jeg gjør det.

Da må det isåfall prøves ut. Blir det lekkasje må det settes inn et skjøtestykke. Da må du ha en slangeklemme til. Jeg har en slangklemme til. Må jeg da ha et skjøtestykke som jeg sitter innefor de begge slangene? Kan jeg bare måle innerdiameteren på dem? Hvor får jeg kjøpt det jeg trenger?

Du må nok ha et skjøtestykke da, ja. De er av plast, og har riller og blir mindre og mindre i diameter, så den skal kunne passe flere forskjellige diametre. Så trer du begge slangene på hver sin ende av skjøtestykket, husk å tre på slangeklemmene utenpå slangene først. Så strammer du til klemmene. En sånn skjøt får du kjøpt i en rørleggerbutikk, f.eks. Comfort.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 07:56   #30
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer jeg å installere en oppvaskmaskin selv?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Du må nok ha et skjøtestykke da, ja. De er av plast, og har riller og blir mindre og mindre i diameter, så den skal kunne passe flere forskjellige diametre. Så trer du begge slangene på hver sin ende av skjøtestykket, husk å tre på slangeklemmene utenpå slangene først. Så strammer du til klemmene. En sånn skjøt får du kjøpt i en rørleggerbutikk, f.eks. Comfort.

Ja, det høres logisk ut. Takk, da skal jeg kjøpe det!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no