Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Er 20 cm for smalt som bokhylle?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-13, 20:55   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Er 20 cm for smalt som bokhylle?

Jeg kunne sikkert tatt med meg målebåndet og gått gjennom bøkene våre, men jeg sitter litt for godt i sofaen kjenner jeg

Idag bruker vi Ikea Bestå (dybde 40 cm) til bokhylle og det er langt fra optimal bruk. Store deler av hyllen blir da ikke brukt (mens enkelte større bøker tar jo mer plass). Så nå har vi bestemt oss for at lave bokhyller må opp i gangen nede, og valget står mellom Ikea Bestå (dybde 20 cm) og Ikea Billy (dybde 30 cm). Aller helst vil jeg jo ha de på 20 cm, da de tar minst plass. Det går nok fint med Billy også, men jeg vil ikke bruke mer plass enn nødvendig. Det er i hobedsak barnebøkene som skal i de hyllene, og så finner jeg nok noe annet som fint kan få plass inni der også. Det skal være dører på, men jeg blir ikke helt klok på om 20 cm hyllene til Bestå kan ha hvite dører? Dører står ikke oppført som tilhørende produkter ihvertfall, men ser noen skal har dører på...

Så trenger jeg de 10 cm ekstra som Billy har?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-13, 21:01   #2
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er 20 cm for smalt som bokhylle?

Da har jeg målt for deg, store kokebøker er 25 cm dyp, den største innbundne romanen her, er 18 cm dyp.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-13, 21:06   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er 20 cm for smalt som bokhylle?



Det holder nok hardt egentlig, med kun 20 cm... Barna har endel store bøker. Kanskje det bare vil være et irritasjonsmoment?! Kunne jo kanskje hatt de store på tvstuen, hm... Det må nok nøye målinger til er jeg redd.

Billy er definitivt billigere enn Bestå også. Det er jo et pluss. Men Bestå er finere og har ben...

Kan jo være noen her inne som har stått overfor tildvarende problematikk?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-13, 21:25   #4
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er 20 cm for smalt som bokhylle?

Jeg har BBB-reoler; de er 20 cm dype (finnes dypere også, men det har ikke jeg) og det er helt perfekt for mitt bruk. Jeg ser at jeg har fem bøker som stikker litt utenfor (et atlas og fire "coffee table books"), men de er plassert sånn at det ikke er noe forstyrrende. Ellers inneholder bokhylla mi primært skjønnlitteratur, og til det er 20 cm evig nok.

Ungene sine bøker er på rommene deres, så det har aldri vært noe problem at mange av dem var/er større.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-07-13, 21:39   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er 20 cm for smalt som bokhylle?

Så lenge dere beholder litt plass med 40 cm dybde, så holder det med 20 til det aller meste.

Vi har billy med 30 dybde og i flere av hyllene har vi dobbelt sett med bøker, og de må dermed være under 15 cm.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-13, 23:29   #6
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er 20 cm for smalt som bokhylle?

20 cm holder til romaner og pocket-bøker av vanlig lesestørrelse. Vi har nesten bare det, og har supplert med noen få på 40 cm for å ta unna praktbøker, leksikon og andre store bøker.

Barnebøker (med bilder) er gjerne større enn 20 cm.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no