Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Skjærer du opp brødet i butikken?
Ja, som regel 130 61,32%
Noen ganger 26 12,26%
Nei 45 21,23%
Kjøper ikke brød i butikk eller hos baker 10 4,72%
Brødskiver! 1 0,47%
Deltakere: 212. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-14, 15:13   #101
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?

Det er jeg enig i, men jeg vil si jeg er over gjenomsnittet kapabel på kjøkkenet, uten å skjære opp brød. Det er knapt noe jeg anser som en "kjøkkenskill". Og "stå hjelpeløs foran et uoppskåret brød" har jeg ikke opplevd, og det er heller ikke noe jeg frykter for hverken meg selv eller barna. Det hadde nok ordnet seg.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 15:14   #102
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.010
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?

Alltid. Det går så sporadisk med brød så her fryses brødet ferdig delt. Tar opp om morgenen og da er de rimelig ferske når det er lunsj.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 15:15   #103
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?

Det er absolutt ikke en av mine verste frykter heller, altså. Selv om jeg har sett ganske stor grad av hjelpeløshet overfor brød og brødkniv hos folk som ikke er vant til det i hverdagen.

Men i og med at jeg ikke er noe glad i ferdig oppskårne brød, og heller ikke har lyst til å stå med den kuttemaskinen når jeg handler, så syns jeg uansett det er greit at ungene kan det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 15:25   #104
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.845
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?

Ja, jeg bruker den alltid. Jeg er ikke en smule engstelig for brødsjæremaskinspåførte sykdommer, ei heller for mine barns manglende brødskjæringskompetanse. Og så er jeg lat av natur og tar alle snarveiene jeg kan finne for å slippe å gjøre dønn kjedelige ting, som å kutte brød. Her i huset går det veldig mange brødskiver, akkurat nå er det for eksempel 8 brødsultne barn som skal fores.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 15:51   #105
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?

Vi lærte å skjære brød på skolen. Jeg husker jeg synes det var rimelig teit å bruke tid på. Alle kan jo rufle litt frem og tilbake med kniv. Har jo null å bety om de ikke er rette.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 17:28   #106
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?

Å skjære brød er en av de tingene jeg ikke er så bekymret for om barna lærer seg tidlig eller ei.
Brød som vi planlegger å fryse skjæres alltid i butikken. Genialt med tanke på å kunne ta opp ved behov. Brød som vi skal spise med en gang skjærer vi gjerne opp hjemme.
Kvaliteten på brødskivene handler for meg om en ting og det er kniven. Jeg klarer ikke å skjære fine skiver med dårlige brødkniver. Med skikkelig kniv er det lett som en plett. Det synes også ungene.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 17:34   #107
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?

Jeg er omvendt av FP. Har brukt maskin for første gang i dag, veldig kjekt og greit! Så da blir det enda kjappere å lage matpakker. Finfint!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 17:37   #108
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?

Bruker den alltid når vi kjøper brød på butikken.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 18:02   #109
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?

Baker brød selv, men sånn ca 2 ganger i året blir det kjøpt et brød på butikken og da skjærer jeg det opp selv hjemme.

Ingen problem å skjære opp hjemme og fryse ned heller. Det gjøres av og til.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 18:13   #110
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg regner med at han helt fint greier å lære seg det før han flytter hjemmefra selv om han får ferdigoppskåret nå. Det er jo ikke akkurat rocket science.

Hardly!

Vi skjærer rundstykker og sånn i to da, så litt skjæring blir det jo. :forsikrer:

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 19:03   #111
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, vi gjør alltid det, og fryser ned i små porsjoner når vi kommer hjem. Tar ikke opp mer enn det som antagelig spises opp på et døgn, og da er det som ferskt.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 20:31   #112
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?

Jeg er veldig lite opptatt av hygiene virker det som etter å ha vært på fp et par år. Klut, skjæremaskiner, kokvasking og søppelbøtter på do... Jeg befinner meg i alle disse trådene på den sjuskete siden. Tanken har ikke slått meg en gang. Eneste gangen jeg ikke bruker maskinen er når stesnuppa her. Hun er allergisk mot nøtter og jeg tar ikke sjansen. Ser flere av dere nevner kø og jeg må si at jeg aldri har opplevd kø foran maskinen. Ikke en eneste gang tror jeg.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 20:42   #113
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Nei, det har jeg aldri prøvd.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 20:44   #114
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?

Nøtteallergi ja, enda en grunn til å la være. Skummelt hvis noen har kuttet opp valnøttbrød.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 20:55   #115
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?

Jeg har ikke så veldig sterke følelser rundt dette egentlig, men til tross for at jeg skjærer opp ett til halvannet brød hver verdammte dag føler jeg ikke at jeg bruker så forskrekkelig mye tid av livet mitt til å skjære brød, egentlig. (Jeg baker brødet selv, og det er lite aktuelt og ta med hjemmebakt brød på REMA for å skjære det opp. )

Og de to eldste klarer skjære helt anstendige brødskiver når de må, til tross for at det stort sett er jeg som skjærer opp og setter fram.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 20:56   #116
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?

Nei, for allergikere er det ikke lurt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 21:02   #117
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?

Jeg tar med de hjemmebakte brødene mine til butikken og skjærer de opp der. Maskinen står jo bare der likevel ...

Fnis. Neida, selvfølgelig gjør jeg ikke det - men jeg har hørt om folk som har gjort det.

Jeg bruker alltid skjæremaskina når jeg kjøper brød. Mindre brød som kastes, og mindre tiltak å få smurt matpakker kvelden i forveien (eller i all hast samme morgen fordi noen ikke gadd kvelden før).

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 21:04   #118
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?

Jeg ser ikke helt hva som skal være så uhygienisk med brødskjæremakiner, jeg? Smulene kostes jo bort med jevne mellomrom, de har antakelig en vaskerutine og tørker over med et eller annet intervall, det er ingen som klår på knivene, og jeg har i grunnen aldri sett noen klå på det brettet man legger brødet på når man skal tre det inn i posen heller? Det er garantert mer grisete i fruktdisken. For ikke å snakke om samlebåndet, det står jo folk og lener seg på og det søles alt mulig rart på det.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 21:12   #119
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?

På samlebåndet pleier jeg ikke legge uinnpakket brød, da. Så det er ikke helt sammenlignbart.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 21:14   #120
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.826
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?

Ja, absolutt. Her går det ett brød for dagen så det er ganske tidsbesparende med ferdig oppskårne brødskiver. Det (u)hygieniske ved bruk av maskinen er et ikke-tema på samme måte som bruk av handlekurv/håndtering av penger i butikken. Såpass tåler vi som regel. Og her er også skalkene noe av det gjeveste ved handleturen (hvilket er praktisk siden det er stor rift om dem hjemme).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no