Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Skjærer du opp brødet i butikken?
Ja, som regel 130 61,32%
Noen ganger 26 12,26%
Nei 45 21,23%
Kjøper ikke brød i butikk eller hos baker 10 4,72%
Brødskiver! 1 0,47%
Deltakere: 212. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-14, 00:19   #61
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?

Ja, selvfølgelig - jeg visste ikke at det fantes folk som ikke benyttet seg av noe så genialt!

Tørt? Nei, hvorfor skulle det bli det? Brødet er jo presset sammen som om det var et helt brød inni en plastpose på benken min, så det er så fint atte.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 00:22   #62
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?

Nei, JEG gjør ikke det, men fruen i huset gjør.
Hun vil ha så tynne brødskiver, jeg synes de er så vidt for tjukke til at jeg tar to av gangen og later som om det er en.
Nå er problemet løst, vi har overtatt mormors hus og med på kjøpet fikk vi brødskjæremaskinen hennes fra en gang på 60-tallet.
Den er ikke elektrisk, du må sveive selv, men du kan bestemme tykkelsen på skivene og så hører den til på kjøkkenbenken, der den har stått så lenge jeg kan huske, og flyttes derifra over mitt lik!

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 06:14   #63
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?

Ja, alltid.

Mtp. at å bruke brødskjæremaskinen er uhygienisk, så er det vel ikke mer uhygienisk enn brødet blir berørt av andre som vil kjenne om skorpen er fin. Har sett det flere ganger.
Greit med litt bakterier for å utfordre immunforsvaret litt.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 06:58   #64
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Ja, selvfølgelig - jeg visste ikke at det fantes folk som ikke benyttet seg av noe så genialt!

Tørt? Nei, hvorfor skulle det bli det? Brødet er jo presset sammen som om det var et helt brød inni en plastpose på benken min, så det er så fint atte.

Jeg liker ikke brød i plastpose heller. ;D

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 07:43   #65
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Når vi snakker om bakteriebombe, så tror jeg det er mer bakterier på frukten som gud og hvermann nevler på.

. Jeg plukket tomater uten engangshansker på supermarked i Italia. Det gjør man visst bare ikke. Fikk stygge blikk.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 07:50   #66
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?

Nei. Aldri. Men vi får en del brød av ei som jobber i bakeri. Det er alltid oppdelt på maskin.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 07:53   #67
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?

Av og til.
Perfekt å smøre matpakke av frosne skiver kvelden før.
Da tiner de sakte i kjøleskapet og jeg innbiller meg at de holder seg mer ferske.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 08:54   #68
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?

Nei.

1. Skivene blir for tynne.
2. Etter å ha studert folks hender i "brødskjæringskøen" en gang mistet jeg fullstendig lysten på oppskjært brød.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 09:01   #69
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?

Vi kjøper så og si aldri brød (baker selv), og når vi kjøper brød er det hos bakeren. De få gangene vi kjøper butikkbrød så brukes ikke skjæremaskinen. Ungene har ikke oppdaget at det bare er å naske til seg en skalk fra skjæremaskinen (til tross for at de er skalk- og skorpegale), men når de gjør det så skal de da få lov til å spise av meg. Mannen kommer sikkert til å nekte dem, han er bakteriefobisk.

Før vi fikk barn, og jeg ikke hadde begynt å bake brød selv, så fikk vi ofte brødet skjært opp hos bakeren. Gjorde som mange andre her; frøs ned i skiver og tok opp ved behov.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 09:11   #70
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

De samme skalkene er ikke like populære hjemme kan man si.

Merkelig det der. Mine et også skalkar frå brødskjæremaskina på butikken, men heime vil dei aldri ha skalkar. Eg trur kanskje det er fordi skalken er ekstra fersk og sprø i butikken. Etter nokre timar i ein plastpose er den ikkje like god lengre.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 09:11   #71
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?

Når ungane er hos meg gjer eg det, men ikkje når det berre er meg. Eg syns ikkje det er like godt og ferskt av en eller anna grunn med ferdig oppskjært, men fordelen ved å sleppe skjære massevis av brødskiver veie opp.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 09:13   #72
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?

Opprinnelig lagt inn av Mamari, her.

Nei.

1. Skivene blir for tynne.
2. Etter å ha studert folks hender i "brødskjæringskøen" en gang mistet jeg fullstendig lysten på oppskjært brød.

Eg veit at mange nektar ungane sine å kjøpe smågodt i lausvekt av samme grunn, men vi gjer visst det og, vi. Eg er generelt ikkje så redd for bakteriar. Har gått greit hittil!

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 09:15   #73
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.121
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?

Jeg bruker den av og til.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 09:31   #74
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?

Ja, det gjør jeg. Orker ikke tenke på bakterier på bakervarer, frukt, smågodt, handlevogner osv. Tar pose på hendene da, så brødet er knapt i kontakt med hud.

Det hender jeg ikke gidder, om det er kø. Da angrer jeg som bare det når jeg lager matpakker.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 09:38   #75
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Nei, skivene blir for tynne.

Mens jeg syns de blir for tykke.

Vi gjør det innimellom. Nå er planen at Hiawata skal lage mer av maten sin selv, så da kommer vi sikkert til å bruke den mer.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 09:54   #76
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?

Ja, til de brødene jeg kjøper inn for å fryse ned gjør jeg det. Eller generelt til matpakkebrød. Kjøper gjerne inn 6-8 brød av gangen som jeg kutter opp og fryser ned, så er det bare å ta opp kvelden før og smøre ferske matpakker på kvisten.

De brødene vi kjøper til kos i helgene hos bakeren derimot, de kutter vi selv. Det er best. Deilige slingser og tjukke skiver.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 10:06   #77
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?

Vi bruker brødskjæremaskina av flere grunner.
For det første så fryser vi brødet ned, og tar bare opp de skivene vi trenger der og da. På den måten kaster vi nå veldig mye mindre brød enn før, da halve brødet ofte gikk i søpla. Alle barna klarer dessuten å finne seg mat selv, en stor fordel.

Hygienen bekymrer meg ikke. Vi er nesten aldri syke selv om vi (eller på grunn av, kanskje?) er langt fra av de mest pertentlige hygienemessig.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 10:23   #78
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?

Skivene blir for tykke. :likerpåleggetbest:

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 10:32   #79
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?

Jo, bruker alltid brødskjæremaskinen. Vi kaster mye mindre brød og det er alltid ferskt. Tar frem noen skiver på kvelden når jeg smører matpakker.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 10:50   #80
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du brødskjæremaskinen i butikken?

Vi bruker den. Det har blitt mye enklere for ungene å ta seg en brødskive etter at vi tok den i bruk.

At så mange andre her inne bruker den overrasker meg litt. Jeg synes den er lettere uhygienisk, men jeg har jo aldri vært redd for slikt. Det er mange andre her inne som virker å være langt mer opptatt av slikt enn det jeg er, og de trodde jeg ikke ville bruke en slik maskin.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no