Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hjelp - vaskemaskinen min vil ikke starte!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-09, 15:39   #1
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelp - vaskemaskinen min vil ikke starte!

Kom fra ferie i går og har massemasse klesvask. Jeg fikk kjørt én maskin, men da jeg hadde fylt den opp med 60 grader hvitt og sprayet på skitne flekker og strømpebukseføtter nektet den å starte. Den klikker når jeg trykker på start, og så høres det ut som om motoren ikke klarer å starte, for den begynner å blinke på start/stopp igjen uten at det går an å trykke på knappen. Jeg har for sikkerhets skyld gjennomført en nødtømming for å se om det hjalp. Det gjorde det selvsagt ikke.

Er det noen som har noen gode tanker om hva som kan være årsaken, og om det bare er å gå ut og kjøpe ny maskin? Det er en AEG fra 2000, den er altså 8,5 år gammel.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 15:56   #2
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hjelp - vaskemaskinen min vil ikke starte!

Du har selvsagt gjort alle de vanlige tingene? Som å sjekke at det kommer inn vann, at døra er skikkelig igjen osv?

  Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 16:09   #3
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - vaskemaskinen min vil ikke starte!

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Du har selvsagt gjort alle de vanlige tingene? Som å sjekke at det kommer inn vann, at døra er skikkelig igjen osv?

Jada. Alt skal være i orden, sånn bortsett fra at den ikke starter. Og jeg som har så mye å vaske.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 16:25   #4
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hjelp - vaskemaskinen min vil ikke starte!

Fytte grisen så kjedelig!
Får håpe du slipper å kjøpe ny. Det er selvsagt helt typisk at den ryker når man har som mest å vaske

  Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 16:26   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - vaskemaskinen min vil ikke starte!

Kan det være at vannlåsen ikke går på?
Det skjedde med vår ... Da skrudde vi opp vaskemaskinen, og fant at kontakten inni maskinen var løs. Det var bare å dytte litt på den, så virket den som bare det.
Skru opp og se inni.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 16:28   #6
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - vaskemaskinen min vil ikke starte!

Vannlåsen? Hm. Men tør jeg skru opp vanskemaskinen, da? Ække sånt fali?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 16:44   #7
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp - vaskemaskinen min vil ikke starte!

Bare skru opp og se hva du ser. Vi gjorde det en gang vi også, da vaskemaskina vår ikke tok inn nok vann eller hva det var. Mannen (som ikke er av de praktisk anlagte) fikk fort overblikk og så hva som var feil. Lett å fikse var det også. Verdt et forsøk.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 16:57   #8
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - vaskemaskinen min vil ikke starte!

Nei, det finnes ikke farlig.
Mest sannsynlig er det bare to skruer bak, så får du av hele topplokket.
Trekk ut strømmen først.
Så fører du bare hånden med alle kontaktene, og kjenner at de sitter fast. Dytt litt på ymse fester, så kjenner du om det er løst.

Du kan jo også prøve å bare ta ut stikk-kontakten og la den stå uten strøm en gang. Gi den et par spark, sett i kontakten og se om den virker.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 17:45   #9
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - vaskemaskinen min vil ikke starte!

Har du prøvd å rense filteret? Da min maskin skar seg totalt, fikset jeg det hele ved rensing av filteret.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 18:52   #10
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - vaskemaskinen min vil ikke starte!

Mange gode tips, jeg prøver. Jeg prøver trekk ut, stapp inn og spark først.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 20:59   #11
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp - vaskemaskinen min vil ikke starte!

Vår AEG oppførte seg helt likt, og da var det dette kortet som står i maskinen som styrer programmene som var gåent. Det var så dyrt å reparere at vi ikke tok den kostnaden på den 7 år gamle maskinen, så vi kjøpte ny. Dette var sikkert ikke det du ville høre, men...

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 21:01   #12
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp - vaskemaskinen min vil ikke starte!

Sjekk om det ligger en femhundrelapp i filteret.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 21:02   #13
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - vaskemaskinen min vil ikke starte!

Maskinen startet igjen! Jeg tok ut kontakten, lot den være ute en stund og så satte jeg den i igjen. Slapp til og med å sparke den.

3barnsmor - jeg tror dessverre det er noe sånt som skjer med vår. Får håpe den varer litt til (den har hikket litt den siste tiden), neste gang kjøper vi Miele.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 21:02   #14
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - vaskemaskinen min vil ikke starte!

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Sjekk om det ligger en femhundrelapp i filteret.

Hehehe, femhundrelapp?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 21:07   #15
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp - vaskemaskinen min vil ikke starte!

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hehehe, femhundrelapp?

Så har man til mat den uka og, liksom.

Hvem trenger sparebøsse?

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 21:11   #16
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - vaskemaskinen min vil ikke starte!

Så bra at den kom i gang igjen. Når det gjelder Miele så er jeg ikke imponert. Vår Miele er under tre år gammel, kostet ca. 10.000 og det har vært mye problemer med den nesten helt fra starten. Bl.a. er elektronikken skiftet to eller tre ganger. Nå har jeg sagt fra at jeg vil reklamere på den, for jeg syns virkelig det er for dårlig. Jeg har liten tålmodighet med stadige avbrudd i klesvasken.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 22:41   #17
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - vaskemaskinen min vil ikke starte!

Hm. Burde jeg vurdere et annet merke, kanskje?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 22:45   #18
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp - vaskemaskinen min vil ikke starte!

Jeg er veldig fornøyd med min snart 10 år gamle zanussi. Den sviver trofast uten problemer.
*tipser*

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 22:47   #19
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp - vaskemaskinen min vil ikke starte!

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hm. Burde jeg vurdere et annet merke, kanskje?

Samsung anbefales på det varmeste!

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 22:49   #20
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp - vaskemaskinen min vil ikke starte!

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg er veldig fornøyd med min snart 10 år gamle zanussi. Den sviver trofast uten problemer.
*tipser*

Vi hadde en billig Zanussi og vi var kjempefornøyd! Eneste grunnen til at vi kvittet oss med den var at vi ikke giddet å dra den med på flyttelasset., og at det kun var 600 omdreininger i min.

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no