Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Lillesand - om å flytte dit

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-09, 11:44   #1
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Lillesand - om å flytte dit

Vi er fortiden på husjakt, klargjør eget for salg i disse dager og er altså snart på flyttefot.

Jeg er fra Oslo, men vi bor i Kristiansand hvor min mann er født og oppvokst, trives godt. Men, vi er for alvor inne på tanken om å bygge selv for å få husdrømmen oppfylt og det er særs vanskelig å oppdrive gode tomter i denne byen - det er få tomter og de (virkelig fine) koster skjorta. Imidlertid er det ikke langt man skal ut av byen her før tomteprisene er vesentlig penere, og fler, og vi tenker nå å lete etter tomt og bygge i Lillesand.

Det bygges jo ny E18 disse dager, og når den veien står ferdig vil det ta oss langt kortere tid å kjøre fra Lillesand (når som helst på døgnet) til Kristiansand enn det tar oss å kjøre hjemmefra og til sentrum i rushtrafikken . I Lillesand vil vi kunne få en mer landlig, stor tomt, men vi flytter jo da både ut av fylket vi bor i nå og det er litt "skummelt" å skulle flytte til en by der vi ikke har noe familie og få kjente. Samtidig føles Lillesand litt som en forstad til Kristiansand og ligger jo i "umiddelbar nærhet" til de vi har rundt oss i så måte. I tillegg ligger det jo bare steinkast unna både Grimstad og Arendal, litt midt i smørøyet på mange måter, samtidig som det er mindre og roligere. Vi kommer begge til å pendle til jobber vi har i Kr.sand uansett og ungene vil nok muligens fortsette i barnehage her, siden det vil være mest praktisk mtp henting og levering.

Men jeg kjenner ikke Lillesand som by, miljøet etc.

Er det noen fra Lillesand her eller som kjenner Lillesand godt som har noen innspill?? Hvordan er det å bo der?? Eller andre for den sakens skyld; som har pakket kofferten og flyttet til et nytt sted, ut av storbyen for å starte litt med blanke ark og få husdrømmen oppfylt, men samtidig ikke være milevis unna det kjente, trygge??

Hvor er det fint å bo? Evt. i fht. barnehager/skoler (hvordan er barnehagedekningen?)??
Hva er positivt og negativt med Lillesand?

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.

Sist redigert av Bomull : 22-02-09 kl 12:10.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 12:04   #2
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lillesand - om å flytte dit

Jeg vet ingen ting om området her; har vært en gang i Kristiansand bare. Men jeg bare lurer - dere kan vel ikke uten videre flytte ut av kommunen (og til og med fylket) og likevel beholde barnehageplassene i den kommunen dere forlot? I hvert fall hvis dere har kommunale plasser vil jeg tro at det er klare begrensninger på akkurat den biten.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 12:09   #3
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lillesand - om å flytte dit

Vi har plasser i privat barnehage og har allerede snakket med styreren om den biten, så det er ikke noe problem ifl. henne - om vi derimot ønsker barnehage i sentrum for å gjøre det enklere mtp henting/levering, så blir saken en annen. Men her i byen er det (foruten akkurat den bydelen vi bor i) full barnehagedekning også da.

Skulle det bli et problem søker vi selvsagt bhg.plass i Lillesand, hvis det finnes en bhg som åpner tidlig nok til at vi får levert før vi setter kursen mot Kristiansand. Men jeg jobber på sykehuset, så muligens kan jeg få prioritering i barnehagen som er knyttet opp mot ansattes barn der - må evt. forhøre meg på den biten.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 12:50   #4
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.397
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lillesand - om å flytte dit

Lurer på om ikke ungdomsmiljøet er litt "hardt" i Lillesand. Ikke at ikke Kristiansand har problemer, men jeg har inntrykk av at det er litt "rotlaus ungdom" der. Kan være verdt å sjekke ut kanskje? Mulig jeg tar feil her, altså, jeg er tross alt bare feriegjest i området.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 20:17   #5
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lillesand - om å flytte dit

Dytter denne litt opp jeg, i håp om at det er noen som har noe på hjertet

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 20:22   #6
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lillesand - om å flytte dit

Opprinnelig lagt inn av Spetakkelet, her.

Hva er positivt og negativt med Lillesand?

Vi har hytte i Lillesand, jeg har feriert der hele livet, og har familie der.
Det er en by som ekspolderer av liv på sommeren, og som - så mange andre sørlandsbyer - er ganske rolig ellers i året. Om noe negativt skal sies, er kanskje byen i roligste laget utenfor "sesong"?
Jeg synes byen er supersjarmerende.Gode muligheter for turer, vakker skjærgård, jeg ville jo helt klart helst bo ved sjøen, men det er sikkert dyrere enn andre steder.
Med barn får dere jo fort bekjente på et nytt sted.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no