Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

HVOR har dere kluter, håndklær, forklær på kjøkkenet? Og andre geniale forslag

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-18, 17:42   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

HVOR har dere kluter, håndklær, forklær på kjøkkenet? Og andre geniale forslag

Vi skal ha nytt kjøkken og ender uten høyskap med dør.
Så HVOR skal vi oppbevare håndklær og forklær som er "i bruk"?
Og hva med kluter? Rene kluter passre fint i en skuff, men kluter som er fuktige og i bruk? Jeg har fint lite lyst til å pynte veggen med dem, trenger en genial løsning.

Andre GENIALE forslag til kjøkkenet dere ikke hadde klart dere uten eller som er det lureste dere har gjort mottas med stor takk.

(PS: vi har stort kjøkken og mye plass, så plassbesparende tiltak er det ikke så farlig med )


Sist redigert av m^2 : 27-01-18 kl 22:31.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-18, 17:56   #2
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: HVOR har dere kluter, håndklær, forklær på kjøkkenet? Og andre geniale forslag

Forklær henger bak pyntehåndkleet på pyntehåndklehylla, kjøkkenhåndkle henger i i teorien på stang over vasken, i praksis ligger det slengt på benken, våte kluter henger over krana, brukte samles i en plastkurv på avrenningsbrettet, til noen bærer det bort. Aldri tenkt over at de burde gjemmes bort mer enn det.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-18, 18:26   #3
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: HVOR har dere kluter, håndklær, forklær på kjøkkenet? Og andre geniale forslag

Håndklær henger på kroker på innsiden av skapdørene under vasken. Kluter som er i bruk ligger på avrenningsdelen av vasken. Kluter er i bruk flere ganger om dagen så det hadde vært ganske upraktisk å gjemme dem vekk. Det forkleet jeg bruker ligger bare slengt inn i gryteskapet. Jeg bruker det hver dag når jeg lager middag så jeg vil ha det lett tilgjengelig. Andre forklær ligger i samme skuff som rene kluter og håndklær.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-18, 18:29   #4
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HVOR har dere kluter, håndklær, forklær på kjøkkenet? Og andre geniale forslag

I det gamle kjøkkenet mitt hadde jeg et smalt skap ved siden av vasken med uttrekkbare håndklehengere.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-18, 13:30   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HVOR har dere kluter, håndklær, forklær på kjøkkenet? Og andre geniale forslag

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

I det gamle kjøkkenet mitt hadde jeg et smalt skap ved siden av vasken med uttrekkbare håndklehengere.

Jeg også! Savner det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-18, 20:00   #6
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HVOR har dere kluter, håndklær, forklær på kjøkkenet? Og andre geniale forslag

Jeg har et høyskap med hyller, der ligger kluter, håndklær og sånt, pluss at vaskemidler står der, øverst, poser, søppelposer, og nederst en plastkasse til papirsøppel.

På innsiden av døren har jeg et par knagger til å henge håndklær på. Kunne sikkert hengt kjøkkenklut der også, men den henger på vasken.

Dette kunne du også fått inn i ett eller to benkeskap vil jeg tro. Hyllene går ikke helt ut, det er derfor det er plass til å henge noe på døra.

Noen jeg kjenner har en hylle over søppelskuffen under vasken, der de legge kluter, men jeg syns det virker litt ekkelt...

Mamma har et genialt håndkleskap: det er 10-15 cm bredt, med sånne uttrekksstenger til å henge håndklærne på, de som er i bruk, og så stabler hun de rene under.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-18, 10:31   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HVOR har dere kluter, håndklær, forklær på kjøkkenet? Og andre geniale forslag

Vi har håndkleskap, slik som Polyanna skriver om. Genialt, rett og slett. Vi bruker bunnen av skapet til brett og store skjærefjøler. Håndkleskapet bruker vi bare til håndklær som er i bruk. De rene (ubrukte) klutene og håndklærne, har vi i skjenken på stua. Kunne selvsagt hatt dem i håndkleskapet, men det er så kjekt med god plass til brettene, så da ble det slik. (Syns du skal komme til Trondheim og inspisere kjøkkenet mitt snart. )

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-18, 10:39   #8
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: HVOR har dere kluter, håndklær, forklær på kjøkkenet? Og andre geniale forslag

Vi har ikke så god plass da så her har vi sokkelskuffer. Det er helt supert.
Har kluter, tørkehåndkler og oppvaskbørster i en, skjæreplater i en og søppelposer, plastbestikk, og litt sånn turstæsj som bla grillpinne og fyrstikkesker i den siste.

En ting som jeg er skikkelig glad i er sånn opptrekkbar kontaktrekke i benken. Sett den i hjørnet der du har kjelerundellen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-01-18, 11:12   #9
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HVOR har dere kluter, håndklær, forklær på kjøkkenet? Og andre geniale forslag

Jeg tenker og umiddelbart håndkleskap som teofelia beskriver.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-18, 12:48   #10
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.789
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HVOR har dere kluter, håndklær, forklær på kjøkkenet? Og andre geniale forslag

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Jeg tenker og umiddelbart håndkleskap som teofelia beskriver.

Sånn har vi. Veldig, veldig kjekt å ha!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-18, 13:04   #11
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: HVOR har dere kluter, håndklær, forklær på kjøkkenet? Og andre geniale forslag

Har også håndkleskap med uttrekkbare stenger, men bruker det ikke siden jeg ikke har noen form for ventilasjon der. Innestengt og fuktig luft gir gode groforhold for mugg og bakterier.

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-18, 16:56   #12
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HVOR har dere kluter, håndklær, forklær på kjøkkenet? Og andre geniale forslag

Opprinnelig lagt inn av Anita72, her.

Har også håndkleskap med uttrekkbare stenger, men bruker det ikke siden jeg ikke har noen form for ventilasjon der. Innestengt og fuktig luft gir gode groforhold for mugg og bakterier.

Så rart at du får mugg på håndklær som henger på stang? Det har aldri vært et problem her.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-18, 18:31   #13
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: HVOR har dere kluter, håndklær, forklær på kjøkkenet? Og andre geniale forslag

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Så rart at du får mugg på håndklær som henger på stang? Det har aldri vært et problem her.

Jeg fikk ikke mugg, men potensialet for at det dannes mugg i skapet er til sted siden dette er tett og fuktige/våte håndklær henges inn. Mine kluter/håndklær henges i friluft og sendes på vask etter en dags bruk.

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-18, 11:21   #14
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: HVOR har dere kluter, håndklær, forklær på kjøkkenet? Og andre geniale forslag

Vi har håndklær hengende på håndtaket til stekeovnen.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-18, 11:44   #15
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HVOR har dere kluter, håndklær, forklær på kjøkkenet? Og andre geniale forslag

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Vi har håndklær hengende på håndtaket til stekeovnen.

Det har vi og, men det er fordi vi ikke har sånn skap

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-18, 13:07   #16
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HVOR har dere kluter, håndklær, forklær på kjøkkenet? Og andre geniale forslag

Jeg har rene håndklær og kluter i sokkelskuff. Det håndkleet som er i bruk, brettes og henges på stangen til komfyren mellom arbeidsøktene sine. Våte kluter henges til tørk over en avrenningskurv jeg har i/over oppvaskkummen. Forklær henger på en knagg ved siden av kjøleskapet. De er synlige og lett tilgjengelige med vilje. Jeg har bare kule forklær , Hard Rock Cafe Venice, Pancake master og Kissthecook og et lekkert i tykk bomullscanvas fra Eivind Hellstrøm - påbrodert "enkelt og perfekt".

Jeg har stor dyp oppvaskkum med god plass til langpanne og stekepanne - det er gull. Jeg elsker også kolonialskuffene og det store side-by-side-kjøleskapet.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-18, 13:28   #17
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: HVOR har dere kluter, håndklær, forklær på kjøkkenet? Og andre geniale forslag

Kluter i bruk henger vi over krana til oppvaskkummen, da får den luftet seg og blir ikke så fort ekkel. Vi har en benkeplate mellom ovnen og kjøleskspet. På siden av, dvs på, kjøleskapet har vi en dobbeltkrok til håndhandkle og oppvaskhåndkle. De synes ikke med mindre du er inne på kjøkkenet. På veggen der har vi krok til grytekluter.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-18, 14:37   #18
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: HVOR har dere kluter, håndklær, forklær på kjøkkenet? Og andre geniale forslag

Vi har liten plass. Blir i bruk henger på væsken, håndkle i bruk på knagg. De rene ligger i en plasteske inne i et grusomt hjørneskap.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-18, 15:33   #19
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: HVOR har dere kluter, håndklær, forklær på kjøkkenet? Og andre geniale forslag

Har en skuff på kjøkkenet til rene håndklær og kluter. Håndkle i bruk henges på stang på komfyrdør.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-18, 17:33   #20
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HVOR har dere kluter, håndklær, forklær på kjøkkenet? Og andre geniale forslag

De tørket fint i mitt skap også. Hang nok ikke inn klissvåte ting der da.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no