Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hva er lurt å spørre om hvis man overtar en voksen hund?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-16, 23:07   #1
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Hva er lurt å spørre om hvis man overtar en voksen hund?

Det ligger ute en annonse på Finn.no hvor en familie ønsker å omplassere akkurat den hunderasen vi ønsker oss, og riktig kjønn. Det er jo en risk å overta en voksen hund. Det som står i annonsen virker positivt. Foruten at den kan være litt stresset til tider. Finnes ikke nervøs og går veldig godt med barn og god på innkalling. Stresset kan komme av at den ikke får tilfredsstilt det mentale og trenger litt oppfølging der (er ganske vanlig for denne rasen, trenger å bruke hodet og nesa). Hunden er snart 5 år. I utgangspunktet ønsker vi oss valp. Men denne var så fin og det gjør jo egentlig ikke noe å slippe valpe/unghund-tida. Hva tenker dere?

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-16, 23:10   #2
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er lurt å spørre om hvis man overtar en voksen hund.

Jeg tenker iallfall at det kan gå veldig bra, dere har erfaring og masse sunt vett og tar med hunden på kurs. Foreldrene mine har tatt over voksen hund flere ganger (senest to på en gang i mai i år) og det har alltid gått kjempefint.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-16, 23:13   #3
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er lurt å spørre om hvis man overtar en voksen hund.

... og herlighet, vi gjorde det jo selv også i fjor - Laila var 18 måneder gammel da hun kom til oss og det gikk så fint. Det er som om vi har hatt henne bestandig. Hun hadde litt stressgreier hun raskt ble kvitt da hun ble satt i gang mentalt og fysisk her. Ingen ekstra "greier" med henne nå bortsett fra at hun er en usedvanlig høflig frøken.
Hadde jeg vært dere hadde jeg slått til! Har du link til annonsen?

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes

Sist redigert av Embriksmamma : 18-12-16 kl 17:02.
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-16, 23:16   #4
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er lurt å spørre om hvis man overtar en voksen hund.

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Jeg tenker iallfall at det kan gå veldig bra, dere har erfaring og masse sunt vett og tar med hunden på kurs. Foreldrene mine har tatt over voksen hund flere ganger (senest to på en gang i mai i år) og det har alltid gått kjempefint.

Ja, tenker også at det skulle gå bra. Har forhørt meg om hvordan den er i forhold til andre hunder (orker ikke en som ikke går overens med andre) og litt andre ting. Håper ikke jeg hadde for mange spørsmål at hun ble skremt.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-16, 23:19   #5
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er lurt å spørre om hvis man overtar en voksen hund.

Sånt er lurt å spørre om - jeg ville nok også spurt om hvilke erfaringer hunden har, har den gått på kurs/hva slags/med hvilken instruktør - litt sånt.

Da jeg skrev det første svaret mitt til deg glemte jeg helt at Laila kom hit som voksen. Tror det vil si at det går mer enn bra.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-16, 23:20   #6
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er lurt å spørre om hvis man overtar en voksen hund.

Sendt deg link på fb Embriksmamma.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-16, 23:24   #7
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er lurt å spørre om hvis man overtar en voksen hund.

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Sendt deg link på fb Embriksmamma.

Tusen takk! Nydelig frøken

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-16, 14:11   #8
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er lurt å spørre om hvis man overtar en voksen hund.

Jeg ville spurt om hvor lenge hunden er vant til å være alene. Hjemme, i bilen, på fremmede steder. Og om den har opplevd kjipe ting noen gang, blir dårlig behandlet eller skremt, feks. Og hvordan den tolererer barn i ulike aldre.

Jeg kjenner til flere tilfeller der omplassering ikke har gått bra, men hvis dere er erfarne hundefolk så går det nok helt fint. Kanskje dere kan ha henne til låns noen dager før dere bestemmer dere endelig?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-16, 17:15   #9
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.695
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er lurt å spørre om hvis man overtar en voksen hund?

Jeg har overtatt to voksne hunder, helt problemfritt. Den ene kom via omplasseringssenter og jeg var han tredje eier (han var 2). Nr d (den som vi har nå) overtok jeg etter kollega og hadde mye historikk på.
Jeg ville sett på det som positiv interesse om noen spurte mye når de skulle overta voksen hund.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no