Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

De utfordrer ytringsfriheten vår...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-06, 12:08   #1
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

De utfordrer ytringsfriheten vår...

http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...cle1502667.ece

Jeg anser meg selv som en tolerant og lite fordomsfullperson, stort sett.

Jeg og to til skal starte en "gruppe" med muslimer, kristne osv. Dette skal være en kvinnegruppe der vi skal møtes og bygge broer. Vi skal ha temaer som skal lære oss om hverandres religioner, kanskje snakke om samfunnet vi lever i, og jeg har mitt "hjertebarn" sorg og krise (hva gjør kristne i Norge, Hva gjør muslimer?)

Det er mange utfordringer for å kunne ha et sånt fora. Det er viktig å møte hverandres synspunkt med respekt og toleranse. Vi må respektere våre forskjellige "verdenbilder".

Nok om det. Når jeg leser en slik artikkel som dette blir jeg oppgitt. Der er det muslimer på andre siden av jordkloden som sier at hvis vi støtter den eller den så skal det få konsekvenser. Vi skal straffes. Det er respektløst og utrolig frekt, mener jeg. Det er snart så jeg vil bygge en høy mur, àla Israelmuren (støtter ikke den da), mot slike ekstreme miljøer og land.

Så på nyhetene i forgårs fra Afghanistan. Der spurte repporteren om hvorfor de kriget og hva de kriget for? Svaret han fikk var at de skulle drepe de vantro. Det var jihad (hellig krig). For meg blir det analfabeter som har funnet en felles fiende og det er deres kamp. Får vekk fokusen fra deres egen elendighet. Skal man gjøre noe med sånt så må disse menneskene får kunnskap og bedre leveforhold. Så lenge verden er så skjevfordelt så tror jeg dette vil akselerere.... hvor ender det. Gud forby at de får tak i atomvåpen....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 13:04   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De utfordrer ytringsfriheten vår...

Fanatisme er skummelt - uansett hvilken del av verden og hvilket livssyn det spinner ut fra!

Det høres spennende ut med "brobyggerprosjektet" ditt, Jessica.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 13:14   #3
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De utfordrer ytringsfriheten vår...

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Fanatisme er skummelt - uansett hvilken del av verden og hvilket livssyn det spinner ut fra!

Det høres spennende ut med "brobyggerprosjektet" ditt, Jessica.

Vi har hatt et lite møte, men vi skal få med fler og undersøker nå mulighet for å låne lokaler. Jeg kjenner flere muslimer som vil være med. Vi har konvertitter med og kristne. Neste møte skal vi muligens snakke om gudsbildet i de forskjellige religionene. Jeg skrev eksamensoppgave om gudsbildet i islam nå i vår. Har med meg en flott medstudent fra et muslimsk land. Hun kan utrolig mye og er en kjempespennende person. Det var hennes forslag å gjøre dette, og vi starter dette sammen med ei til. Tror det kan bli bra, men vi må nok legge noen føringer slik at det ikke blir krangel... Vi må prøve oss fram.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no