Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Rense kaffemaskin?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-12, 09:49   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rense kaffemaskin?

Jeg oppdaget med sjokk at kaffemaskinen bør renses. Jeg har aldri tenkt på det. De snakket om det på God Morgen, Norge i dag. Jeg fikk ikke med meg alt, men de snakket også om kapselmaskiner.

Hvirdan gjør man det?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 09:50   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rense kaffemaskin?

På kapselmaskinene er det vel bare å lese bruksanvisningen, men jeg tror man må kjøpe noe rensegreier. Noen av kapselmaskinene sier vel fra når det er dags også?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 09:52   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rense kaffemaskin?

Hm. Dama på tv snakket om sånn rensemiddel fra butikken. Hver fjortende dag... Men det er jo kapsler i maskinen. Jeg vet liksom ikke helt. Lese bruksanvisningen kanskje? Jeg har Nespresso Citiz&Milk

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 09:55   #4
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rense kaffemaskin?

Kjøp rensemiddel i butikken. Ha det i vannbeholderen sammen med 1 liter vann, ta ut kapselen fra maskinen, og kjør igjennom rensemiddelet til beholderen er tom. Etterpå kjører man igjennom rent vann til det vannet som kommer ut er helt klart. I følge dama på GMN trengte man ikke kjøpe spesialmiddel som kostet en formue, det i butikken skulle være helt bra nok.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 09:57   #5
Olivia81
Aktiv
 
Olivia81 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 150
Olivia81 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Rense kaffemaskin?

Se HER! Instruksjonsfilm

Olivia81 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 10:00   #6
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rense kaffemaskin?

Jeg kjører bare gjennom med vann til beholderen er tom med (u)jevne mellomrom, jeg. :tydeligvis sjuske, rensemiddel på handlelista:

Men jeg mener det var det som sto i bruksanvisningen altså. Eller så har jeg drømt det, det er meget mulig.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 10:02   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rense kaffemaskin?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hm. Dama på tv snakket om sånn rensemiddel fra butikken. Hver fjortende dag... Men det er jo kapsler i maskinen. Jeg vet liksom ikke helt. Lese bruksanvisningen kanskje? Jeg har Nespresso Citiz&Milk

Du trenger et avkalkingssett av denne typen. Det finner du under maskintilbehør på Nespresso-sidene. I følge bruksanvisningen, trenger du å avkalke etter hver 600 kopp kappe hvis vannet er normalt hardt, etter hver 300 kopp hvis vannet er hardt og etter hver 1200 kopp his vannet er lite hardt, og minimum 2–3 ganger pr. år.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 14:42   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rense kaffemaskin?

De presiserte på tv i dag at man ikke trenger å avkalke i Norge og at det som stod i bruksanvisningen gjelder folk i andre europeiske land. Det var helt unødvendig her, påstod de hardnakket.

Men fett fra kaffebønnene og annen dritt skulle man fjerne fordi det setter besk smak på kaffen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 14:45   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rense kaffemaskin?

Opprinnelig lagt inn av Olivia81, her.

Se HER! Instruksjonsfilm

Takk! Genial video!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 15:43   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rense kaffemaskin?

Ja, de presiserte at det ikke gjaldt folk med grunnvann.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 17:41   #11
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rense kaffemaskin?

Ser i bruksanvisningen på nespressomaskinen at man bør kjøre igjennom en omgang med vann etter hver kopp, gjør dere det? Syns det høres litt pesete ut jeg da....

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 17:52   #12
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rense kaffemaskin?

På vår Senseo bruker eg sitronsyre. Kjører ein liter vatn og 50 g sitronsyre gjennom to ganger, og så skyller eg. Helst mange gonger, kaffi med sitronsyre er nemleg ikkje noko særleg.... har eg høyrt.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 20:55   #13
Koko
Erfaren
 
Koko sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 841
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Sv: Rense kaffemaskin?

Jeg renset vår Nespressomaskin med det rådyre rensemiddelet vi hadde liggende etter innslaget på GMN i dag og må si jeg nesten ble litt skuffet over hvor lite guff som kom ut.

Dette var 2. gang maskina ble renset på de drøye tre årene vi har hatt den.

Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no