Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Parkett, tarkett, osv ...

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-12, 21:20   #1
lillenøste38
Sperret
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 192
lillenøste38 er litt kul
Standard

Parkett, tarkett, osv ...

Er vel noe som heter laminat også å kanskje ennå flere alternativ..usikker..

Jeg har lyst å legge slikt klikkgulv i kjøkkenet og stua...

Det jeg lurer på, er det noe jeg klarer å legge selv eller må jeg ha profesjonell hjelp? Er det lett å legge?

Er det klikkgulvet avhengig av at gulvet er helt rett eller tåler det noen skjevheter her og der? Har belegg nå, kan det bare legges rett oppå belegget?

Er ganske nevenyttig av meg...en liten handywoman vil jeg vel si...klarer det meste selv å gir ikke opp..vært singel i noen år, så er ikke avhengig av ett mannfolk
Men hadde vært fint å høre om noen andre har erfaring med å legge slike gulv selv...

Noe jeg MÅ tenke på?

Å hva er det billigste gulvet å hva er det dyreste? Hva anbefaler dere?

Jeg har ikke all verdens god råd, så må ikke koste skjorta å ræva for å si det sånn

lillenøste38 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 15:42   #2
lillenøste38
Sperret
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 192
lillenøste38 er litt kul
Standard

Sv: Parkett, tarkett..osv...

ingen?

lillenøste38 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 15:50   #3
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkett, tarkett..osv...

Eg er også aleine og klarte legge slikt sjølv, med litt hjelp til å komme i gang. Ikkje vanskelig. Eg la skikkelig parkett, noko anna syns eg er for kaldt.

Om du kan legge rett opp på belegg avhenge vel om du da har nok høgde til dørstopper?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 16:00   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkett, tarkett..osv...

Jeg vil anbefale deg å røske av belegget og legge vanlig gulvpapp under. Da kan du rette opp gulvet noe med denne. Parkett går å legge på noe ujevnt gulv, men da blir det også lettere sprekker.

Vi kjøpte gulv her. www.gulvdeal.no. Kan anbefales!

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 17:19   #5
lillenøste38
Sperret
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 192
lillenøste38 er litt kul
Standard

Sv: Parkett, tarkett..osv...

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg er også aleine og klarte legge slikt sjølv, med litt hjelp til å komme i gang. Ikkje vanskelig. Eg la skikkelig parkett, noko anna syns eg er for kaldt.

Om du kan legge rett opp på belegg avhenge vel om du da har nok høgde til dørstopper?

Har ikke dørstoppere, så trenger ikke tenke på det heldigvis
Godt å høre at du klarte det selv, da er jeg hvertfall ikke urealistisk når jeg tenker tanken

lillenøste38 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 17:22   #6
lillenøste38
Sperret
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 192
lillenøste38 er litt kul
Standard

Sv: Parkett, tarkett..osv...

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg vil anbefale deg å røske av belegget og legge vanlig gulvpapp under. Da kan du rette opp gulvet noe med denne. Parkett går å legge på noe ujevnt gulv, men da blir det også lettere sprekker.

Vi kjøpte gulv her. www.gulvdeal.no. Kan anbefales!

Takk for link
Blir uaktuelt å begynne å røkke av belegget, så skjevt er det ikke.
Kan ikke se det med d blotte øyet
Ser for meg at gulvet blir ennå kaldere uten det belegget under, det isolerer jo litt

lillenøste38 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 20:24   #7
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Parkett, tarkett..osv...

Det er veldig lett å legge, men vanskelig å få fint hvis du må sage til mot dørstokk, dørkarmer, rør til radiatorer og slikt. Detaljene tar tid å få pent. Det er best å ta av gulvlistene, ellers så må du legge en tynn "vaskelist" utenpå gulvlistene. Det skal være noen mm åpning mellom gulvet og veggen. Dette ordner du med kiler.

Går det dører inn i rommet, må du vurdere hvor tykt nytt gulv du har plass til, hvis du ikke skal begynne å flytte opp døren, eller ta den av og høvle nederste kant. Hvis det er bare 1 cm åpning mellom døren og det gamle gulvet, så kan du ikke bruke 12 mm parkett selvfølgelig...

Masse leggeanvisninger på internett, her har du en video: http://www.klikk.no/bonytt/article504971.ece

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 20:31   #8
lillenøste38
Sperret
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 192
lillenøste38 er litt kul
Standard

Sv: Parkett, tarkett..osv...

Har ikke dører eller eller dørstokker mellom stue og kjøkken, så tror det skal være ganske enkelt å legge.

Men kontakter og gulvlister må fjernes ja..
Men nå ordner det seg visst med både legging og alt..

Jeg har bursdag neste helg å pappa lurte på hva jeg ønsket meg i bursdagsgave, nytt gulv på kjøkken og i stue, sa jeg på fleip...å det gikk han med på..hehe....å han er både snekker og elektriker, så da er jo saken løst

Det klikkgulvet jeg vil ha, har de på tilbud her nå, så da går jeg for det..

Takk for alle innspill og tips

lillenøste38 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 10:54   #9
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Parkett, tarkett..osv...

Snill pappa!

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 13:28   #10
lillenøste38
Sperret
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 192
lillenøste38 er litt kul
Standard

Sv: Parkett, tarkett..osv...

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Snill pappa!

Jepp, han er det

lillenøste38 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no