Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvis du skulle legge nytt gulv i kjøkken og stue, hva ville du valgt og hvorfor?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-12, 12:49   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle legge nytt gulv i kjøkken og stue, hva ville du valgt og hvorfor?

Vi planlegger bambusparkett i stuen. Lyst, slitesterkt og miljøvennlig.

På kjøkkenet har vi vinyl, og skulle vi pusset opp hadde jeg valgt linoleumsfliser i stedet. Vinylen er så tynn at man ser limstripene igjennom, og den suger til seg farge fra ting som ramler ned på gulvet og ikke blir fjernet helt umiddelbart.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 13:15   #22
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvis du skulle legge nytt gulv i kjøkken og stue, hva ville du valgt og hvorfor?

Vi skal legge linoleumsfliser i kjellerstua, og hvis det viser seg at vi trenger nytt kjøkkengulv, vil jeg ha det der og. Det er godt å gå på, og det er et rent naturprodukt.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 13:20   #23
Amic@
Tobarnsmor :)
 
Amic@ sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Innlegg: 806
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Sv: Hvis du skulle legge nytt gulv i kjøkken og stue, hva ville du valgt og hvorfor?

En stavs eik!!!

__________________
Amic@, M('06) A('10)
Amic@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 13:22   #24
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Hvis du skulle legge nytt gulv i kjøkken og stue, hva ville du valgt og hvorfor?

Enstavs hvitoljet eikeparket, eller ask. Litt usikker. Vanlig eik er det som vises minst shit på, lys eik viser en del flekker, men får tåle det
I gangen blir det slipt betong om mor får viljen sin, eller fliser. Upraktisk med tregulv i gangen.

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 13:46   #25
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle legge nytt gulv i kjøkken og stue, hva ville du valgt og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi planlegger bambusparkett i stuen. Lyst, slitesterkt og miljøvennlig.

Bilde?

Opprinnelig lagt inn av Curly, her.

I gangen blir det slipt betong om mor får viljen sin,

Bilde?

:skal i gang med oppussing:

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 13:51   #26
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du skulle legge nytt gulv i kjøkken og stue, hva ville du valgt og hvorfor?

Eik, hvit og mattlakket.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 14:58   #27
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du skulle legge nytt gulv i kjøkken og stue, hva ville du valgt og hvorfor?

Vi la nytt gulv i mellomgangen for noen dager siden og valgte parkett, hvitoljet eik. En god del dyrere enn vanlig eik. Vi kommer til Å skifte gulvet på stua til det samme.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 14:58   #28
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvis du skulle legge nytt gulv i kjøkken og stue, hva ville du valgt og hvorfor?

Gulv i heltre eik med fresede kanter og som oljes enten med lys eller sigarbrun pigment. Eik er såpass hardt så det tåler en støyt.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 15:06   #29
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle legge nytt gulv i kjøkken og stue, hva ville du valgt og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Bilde?

Vi skal nok bestille herfra, de fører gulv fra Teragren og kan dokumentere at det både er miljøvennlig og laget på fabrikker med OK arbeidsforhold.

De kommer i mange fargevarianter og teksturer.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 15:24   #30
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle legge nytt gulv i kjøkken og stue, hva ville du valgt og hvorfor?

Hvis penger ikke hadde vært et issue, ville jeg valgt enstavs eikeparkett på stua. Hvis penger var et issue. hadde jeg lagt vanlig trestavs eikeparkett. (Eller nei, da hadde jeg ventet til det ikke var et issue lenger. )

På kjøkkenet ville jeg helst lagt gummi eller linoleum. Vi la eikeparkett på det kjøkkenet vi bodde på tidligere, og det holdt seg jammen ikke pent mer enn et par år, høyst.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 16:58   #31
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Hvis du skulle legge nytt gulv i kjøkken og stue, hva ville du valgt og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Bilde?



Bilde?

:skal i gang med oppussing:






Lekkert ja??

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 17:13   #32
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.217
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvis du skulle legge nytt gulv i kjøkken og stue, hva ville du valgt og hvorfor?

Vi har oljet enstavs eikeparkett, og jeg simpelthen elsker gulvene våre. Jeg har bodd i leilighet med fliser på kjøkken og stue, og det var en uheldig kombinasjon med halvskranglete rygg. Jeg vil aldri mer ha fliser i "hele huset".

Vår lærdom med eikeparkett er imidlertid at det er lurt med teppe under spisebordet. Tripptrappstol som blir dratt fram og tilbake på gulvet flere ganger om dagen setter merker etter hvert.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 18:05   #33
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvis du skulle legge nytt gulv i kjøkken og stue, hva ville du valgt og hvorfor?

Jeg synes heltregulvet mitt er nydelig og godt å gå på, hadde valgt det om igjen selv om det krever sitt vedlikehold. Hadde fliser før og det var ikke det rette for meg, på kjøkkenet. I gangen derimot, passer det meg veldig bra med fliser.

  Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 18:16   #34
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle legge nytt gulv i kjøkken og stue, hva ville du valgt og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Vi skal legge linoleumsfliser i kjellerstua, og hvis det viser seg at vi trenger nytt kjøkkengulv, vil jeg ha det der og. Det er godt å gå på, og det er et rent naturprodukt.

Jepp. Har linoleum på kjøkkenet, og er ikke fremmed for å ha det på stue også om jeg skulle bytte gulv her.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 18:18   #35
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du skulle legge nytt gulv i kjøkken og stue, hva ville du valgt og hvorfor?

Noe som tåler vann og (t)villinger. Ikke den trestavs eikeparketten vi har nå, med andre ord.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 18:31   #36
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle legge nytt gulv i kjøkken og stue, hva ville du valgt og hvorfor?

Vi har hvitlasert eikeparkett og er fornøyd med det valget. Det er såpass grålig i fargen at støv ikke synes for lett. Vi har også malt trappetrinnene gråbeige, og det passer bra så nå er vi fornøyd.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 18:48   #37
Plutti
Superaktiv
 
Plutti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Innlegg: 341
Plutti er litt kulPlutti er litt kul
Standard

Sv: Hvis du skulle legge nytt gulv i kjøkken og stue, hva ville du valgt og hvorfor?

Vi har parkett, og skulle jeg byttet ville jeg valgt det samme igjen. Har naboer som har fliser, og det er hardt å gå på og ikke noe særlig for ryggen

__________________
Gutt 2003 & jente 2006
Plutti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 19:38   #38
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvis du skulle legge nytt gulv i kjøkken og stue, hva ville du valgt og hvorfor?

Jeg hadde valgt akkurat det samme som vi har i dag. Grå skiferlignende fliser på kjøkkenet og bjerkeparkett i stuen. Vi har hatt det i over 10 år, og er like fornøyde nå som vi var da.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 20:01   #39
knobba
Nybegynner
 
knobba sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 12
knobba har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvis du skulle legge nytt gulv i kjøkken og stue, hva ville du valgt og hvorfor?

Jeg digger alloc sitt eik 2 stav smoked. Syns det virker litt lysere i virkeligheten enn på bildet. Hadde dette med tilhørende varmefolie i leiligheten vi bodde i før og fikk masse skryt (også på visningen når vi solgte). Nå har vi lagt samme gulvet i loftstua vår. Det gir et varmt (visuelt) intrykk og skjuler godt støv

__________________
Mamma til Knobbelobben 08 og Snuppeluppa 11
knobba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 20:35   #40
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Hvis du skulle legge nytt gulv i kjøkken og stue, hva ville du valgt og hvorfor?

Jeg vil ha tregulv. Malt tregulv, siden vi har et hus som passer til det. Evt rustikk parkett med brede staver. Tre er lunt og mykt å gå på for en barbentvandrer . Laminat blir kaldt og hardt. Jeg sliter med senebetennelser i beina pga betonggulv på jobben, så det blir ikke betong eller fliser på bruksgulv hos oss. Linolium, kork og gummi har jeg også sansen for

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no