Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

17.-maitog (skoletog) - hvem har ansvaret?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-13, 23:07   #41
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 17.maitog (skoletog) - hvem har ansvaret?

Her har FAU ansvar for toget. Så FAU representantene for klassen må hente fane og samle elevene i toget. Blant de minste barna på skolen er det veldig vanlig at foreldrene går sammen med dem i toget. I år er det første året tredjeklassingen min må gå alene med klassen, men det er kun fordi mannen jobber og jeg derfor må gå sammen med de to minste og barnehagen i samme toget. Lite og oversiktlig tog, så tror nok det skal gå helt greit.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 23:08   #42
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.790
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17.maitog (skoletog) - hvem har ansvaret?

Da jeg jobbet i Oslo, hadde vi betalt for å gå i tog og fullt ansvar (som lærer altså). Det var uaktuelt å sette foreldre som ikke kjente alle barna til å gå i det gigantiske toget der.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 23:26   #43
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17.maitog (skoletog) - hvem har ansvaret?

Men kjenner ikke foreldrekontaktene barna? Jeg skjønner vi har mindre forhold ja. Det var litt pes i første klasse med 40 førsteklassinger og plass nr 70 eller hva det var , men det gikk fint det også selv om det ble litt vel lang ventetid på toppen av vollabakken. Det er ventetiden som er utfordringen, når man står i en gate eller i et smug og venter på å få komme inn i toget.Man må ha litt pastiller og sånt på lur i lomma.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 23:52   #44
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.923
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17.maitog (skoletog) - hvem har ansvaret?

Her har vi ett stort skoletog i byen der alle skolene samles, og der er det skolen og lærerene som har ansvaret. Det er også et tog på lokalt arrangement på ettermiddagen for bare vår skole og barnehagene i omegn, og da er det klassekontaktene på hvert trinn på skolen som har ansvaret for ungene i toget.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 01:09   #45
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17.maitog (skoletog) - hvem har ansvaret?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men kjenner ikke foreldrekontaktene barna? Jeg skjønner vi har mindre forhold ja. Det var litt pes i første klasse med 40 førsteklassinger og plass nr 70 eller hva det var , men det gikk fint det også selv om det ble litt vel lang ventetid på toppen av vollabakken. Det er ventetiden som er utfordringen, når man står i en gate eller i et smug og venter på å få komme inn i toget.Man må ha litt pastiller og sånt på lur i lomma.

Mindre forhold ja, i landets tredje største by

På vår skole så har jeg inntrykk av at foreldrene i gruppa kjenner barna, og de har oversikt over de som er med i toget. Vi har i alle år vært minimum to voksne med i våre grupper på ca 20 elever. Begge klassekontaktene pluss evt lærer, og stort sett en mor eller far til en i rullestol, selv om de ikke har hatt noe ansvar.

Vi foreldre har da fulgt barna til møtested for skolen, noe som stort sett er i området bortenfor Leutenhaven. Her har jeg forsikret meg om at minst en voksen vet at mitt barn er der, og så har jeg gått.

Vi tår da borte i sentrum og ser på toget, og når vi ca regner med at våre grupper nærmer seg mål, så rusler vi dit, hvor vi da finner våre, varsler en voksen og så forlater vi stedet.

Til tross for at vi nå har bred erfaring i at det er kaos i byen, og at start og stoppsted kan være litt forvirrende, så har jeg ikke en eneste gang vært bekymret. Selv ikke da jeg dro alene med dem til byen og leverte en 1. og en 4. klassing på hvert sitt sted, var jeg bekymret. Bare en smule stresset for å rekke alt. Hehe.

Nå i år så er våre fordelt som nr 23 og 49 i rekka over skolene. Heldigvis er mannen hjemme i år, så en av oss får stå og se når eldste går fordi. Den andre må nok ut i kaoset for å finne minsten som nok da er ferdig.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 09:12   #46
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 17.maitog (skoletog) - hvem har ansvaret?

Foreldrenes ansvar her, men Størsta går sammen med de små sin barnehage i toget, sjelden sammen med klassen. Som den ene klassekontakten skulle jeg egentlig ha hatt medansvar for at fanen ble hentet på skolen og for plassen i toget, men jeg shippet det ansvaret elegant videre i og med at jeg er på jobb på dagvakt på 17.mai.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 09:15   #47
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17.maitog (skoletog) - hvem har ansvaret?

Hos oss har lærerne fri den dagen, men læreren har gått i toget på 17mai da begge gikk i 1.klasse.
Det er foreldrekontaktene som har ansvaret for barna til vi henter.

I år skal skolen gå i toget i byen og det er med litt skrekkblandet fryd altså.
Vi må også dele oss for klassen til eldstemann er ansvarlig for arrangementet på skolen så jeg må tilbake igjen klapt for å rigge istand.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 09:17   #48
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17.maitog (skoletog) - hvem har ansvaret?

Her er det 3.trinn som står for arrangementet.
Foreldrekontaktene og andre foreldre går gjerne med i tog for de minste, dog er fjorårets erfaring at foreldre gjerne overlater alt til foreldrekontaktene (stor overraskelse det, gitt ...).
Jeg vet at musikklæreren stiller, hvordan det er med de andre vet/husker jeg ikke.

Vår skole går kun tog i nærområdet.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 09:34   #49
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17.maitog (skoletog) - hvem har ansvaret?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Da jeg jobbet i Oslo, hadde vi betalt for å gå i tog og fullt ansvar (som lærer altså). Det var uaktuelt å sette foreldre som ikke kjente alle barna til å gå i det gigantiske toget der.

Men det er fortsatt frivillig å jobbe på 17.mai, og om det ikke er nok lærere er det foreldre som går med klassen.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 09:45   #50
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17.maitog (skoletog) - hvem har ansvaret?

Foreldre anmodes jo om ikke å delta i barnetoget i byen her i Drammen, så der må vel lærerne som går med lister ha ansvaret?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 09:49   #51
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.036
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17.maitog (skoletog) - hvem har ansvaret?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men kjenner ikke foreldrekontaktene barna?

Nei, det vil jeg vel ikke si? Jeg vet hvem alle barna i storebrors klasse er, jeg tror ikke mange foreldre har like god oversikt, det har jeg ikke inntrykk av.
Uansett er det jo ikke sånn at alle voksne av seg selv og umiddelbart har oversikt over 20-30 barn i en kaotisk setting.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 10:02   #52
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17.maitog (skoletog) - hvem har ansvaret?

Jeg har vært med til byen med barnetoget to ganger, og oppfatter det faktisk ikke som særlig kaotisk. Hos oss går alle i samlet flokk ned til oppstillingsplassen, og der overlates barna til lærer eller de foreldrekontaktene som skal gå. De som er ansvarlige utstyres med en liste som barna krysses av på når de blir hentet på Rådhusplassen.

I første klasse flettet ungene et tau av kreppapir som de alle holdt i.

Jeg kan alle navn på barna i klassen, og det er jeg temmelig sikker på at klassekontaktene kan også. De som stiller som klassekontakter er som regel temmelig oppdatert og interessert i skolen generelt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 10:10   #53
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.164
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 17.maitog (skoletog) - hvem har ansvaret?

Både her hvor jeg jobber og der hvor guttene går har skolen ansvaret. Der jeg jobber er det jeg som har det øverste ansvaret og så har jeg med meg lærere.Vi går i sentrum av Oslo.

Jeg skjønner godt at lærere ikke ønsker å jobbe på en fridag med mindre de blir kompensert for det økonomisk. Dermed vil det være forskjell fra skole til skole. De skolene som lønner lærere har med seg lærere, mens de andre ikke har det.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 10:42   #54
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17.maitog (skoletog) - hvem har ansvaret?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Her er det lærerene. Barna må "sjekkes ut" av læreroppsyn etter toget.

Under selve toget er det lærerne her og. Det er mest fordi antall i toget skal reduseres har jeg skjønt. Som trinnkontakt har jeg ansar for at barna går i tog til toget (), fra skolen.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 11:00   #55
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.036
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17.maitog (skoletog) - hvem har ansvaret?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg kan alle navn på barna i klassen, og det er jeg temmelig sikker på at klassekontaktene kan også. De som stiller som klassekontakter er som regel temmelig oppdatert og interessert i skolen generelt.

Tja.
Man kan jo fint være interessert i skolen uten at man er særlig god på navn. I tillegg: Jeg føler ikke at det er såpass rift om vervet at man kan regne med at de som stiller er mer oppdatert enn den gjengse forelder.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 11:41   #56
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17.-maitog (skoletog) - hvem har ansvaret?

Da funker det heldigvis bedre på vår skole, Apan.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 14-05-13 kl 11:58.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 12:11   #57
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.036
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17.-maitog (skoletog) - hvem har ansvaret?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Da funker det heldigvis bedre på vår skole, Apan.

Jepp. Det er ikke sånn at det alltid fungerer dårlig hos oss selvsagt, men jeg tenker bare at slikt er litt tilfeldig. Det er jo flott hvis alle klassekontaktene er superengasjert og inne i navn etc, men jeg tror ikke man kan regne med det.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 12:19   #58
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.887
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17.-maitog (skoletog) - hvem har ansvaret?

Her er det foreldrene som har ansvaret. Lærerne er ikke med og går i tog, men det er alltid (mer enn nok) foreldre som melder seg frivillig.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 14:01   #59
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 17.-maitog (skoletog) - hvem har ansvaret?

Det er 60 elever på trinnet hos oss. Jeg kjenner ikke alle ansiktene og på ingen måte alle navnene. De går i toget som et trinn, det er lite fokus på klasse hos oss. Jeg blir helt svett bare ved tanken på å være forelder med i 17. mai-toget.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no