Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-15, 23:12   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Mener du at norgesgruppen er snillere, Tallulah? Eller er de bare sløvere?

Nei, jeg liker ikke Norgesgruppen heller. Men nå er vel ikke de fulleiere av Kaffebrenneriet? Og som sagt, jeg hadde blitt sur om de prøvde seg på verdensherredømme.

Uansett, jeg liker ikke firmaer som vil ha verdensherredømme, uansett opprinnelsesland. Jeg liker rett og slett ikke formatfranchise. Jeg liker ikke HM, Cubus, Starbucks, Espresso House eller Waynes. Jeg velger små, uavhengige kaffesjapper framfor kafebrenneriet, gitt at de kan gi meg bedre eller like god kaffe.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-15, 00:02   #22
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Det Tally sa .

Jeg har vært innom Starbucks her i byen ved en anledning og det var kun fordi jeg ville fremstått som et sosialt kasus om jeg hadde nektet :følerforåforsvaremeg: . Kaffen er dårlig og rundt hjørnet på den i sentrum av Bartebyen ligger altså Dromedar. Lett valg for min del(selv om de nå rent teknisk sett er det samme som Kaffebrenneriet).

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-15, 00:14   #23
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Poenget for meg er forretningsmodellen. Som 7/11 er det eneste poenget å ta hvert eneste attraktive hjørne, om det så er en Stockfleths og en Starbucks over veien. Så ser de bare hvilken som lønner seg over tid og legger ned den som ikke funker. Da vil alle andre dukke under. Det er en sånn gresshoppesvermmentalitet som jeg ikke ønsker skal bre om seg - jeg vil jo ikke ha 300 Kaffebrenneriet i Oslo, heller. Men jeg tar gjerne et par Stockfleths til.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-15, 00:17   #24
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Ja, jeg liker heller ikke gresshoppesvermer, altså. Jeg skyr egentlig 7-11 også, og Starbucks. Espresso house har jeg i grunnen ikke sett på som gresshoppesvermer, men det er de kanskje?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-15, 00:27   #25
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Ikke i samme grad, kanskje, men de har definitivt svermet over Oslo. Og det er mulig de har samme leverandør som Kaffebrenneriet, men de får ikke til å bariste den. (Og hvorfor tror de at en cappuccino skal ha en halvliter melk? )

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-15, 08:14   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Espresso house har jeg i grunnen ikke sett på som gresshoppesvermer, men det er de kanskje?

Det er vel bare fordi de ikke var like kjent, og ergo har de ikke fått like mye oppmerksomhet om etableringen sin? I tillegg er de relativt nye i Oslo-sammenheng. Men de har, så vidt jeg kan se, åpnet 17(!) cafeer i Oslo på to års tid.

Det er så utrolig forflatende når alt blir likt, overalt. Det er jo heller aldri kvalitet som vinner. folk Flest vil ha billig, det Alle Andre Har og amerikansk.

Heg er så lei av byer som består av eiendomsmeglere og kjeder. Det åpnet nylig et gigantisk meglerkontor rett ved iss, og ironien er jo at den attraktiviteten i området som gjør at de ville etablere seg her, er de nå med å ødelegge. De senker verdien i sitt eget marked.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-15, 08:18   #27
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Jeg veksler litt mellom å beundre at de faktisk er ganske flinke, og å irritere meg. Å ha åpnet mange steder fort er jo i og for seg ikke gresshoppeadferd i seg selv, det er den "ta alle hjørnene, steng de minst lønnsomme etter hvert"-adferden som er det. Jeg er ikke kaffekjenner nok og har ikke vært der nok til å kunne vurdere kaffekvaliteten. Men lokalet de overtok etter United Bakeries her har de i hvert fall løftet veldig. Det var utrolig dårlig utnyttet, og med ubehagelige stoler. Og idiotisk digre porsjoner av alt! Boller som kunne fø en hel familie og sånn. Nå har de fått mye bedre plass, og litt mer normale matstørrelser.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-15, 08:20   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Jeg kan godt beundre en etableringstrategi og -evne, men samtidig ønske dem dit pepperen gror.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-15, 08:24   #29
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Eksakt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-15, 08:37   #30
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Jeg liker de mindre sjappene og vil helst støtte dem. Jeg har vært på Starbucks ett par ganger i utlandet, men ikke her tror jeg.

Sånn apropos små sjapper. Da jeg var på majorstua på fredag oppdaget jeg til min store glede at den lille kaffe/tebutikken jeg alltid handlet da jeg bodde der hos fortsatt var på plass. Og jeg ble så glad! Jeg måtte inn å kjøpe en pose Grønn Grsshoppe bare for mimre litt. Det er 14 år siden jeg bodde der og da er det så gøy å se at små sjapper holder koken.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-15, 08:51   #31
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Jeg er ikke storfan av Kaffebrenneriet heller, jeg, og synes godt de kan lære av Espresso House når det gjelder innredning. Odde pinnestoler og tomannsbord vs. lounge-chairs, liksom? Men kaffe er nå en gang en av de få tingene Oslo er kjent for, så hvorfor skal vi invaderes av svenske kjeder?

Også er jeg rent egoistisk sett motstander av alle som driver med sånne dumme frapper som tar evigheter og gjør at min kaffe tar altfor lang tid.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-15, 08:58   #32
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Frapper er virkelig et merkverdig påfunn. "La oss late som om dette er en uskyldig drikk som kaffe, og så finner vi på så mange måter å legge til sukker og mettet fett som vi bare får til! Helmelk, absolutt, men vi kan ikke stoppe der! Søt krem! Karamellsaus! Strøssel!! Kom igjen, vi klarer sikkert å putte et helt dagsbehov av kalorier inn i ett glass om vi bare prøver!! "

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-15, 09:04   #33
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Jeg var helt sjokka da jeg ba om en Chai Latte på Espresso House og fikk tilbake noe som var så søtt (og ikke på ekte sukker) at jeg klarte en halv slurk. Da jeg spurte hvorfor i all verden de hadde søtet drikken min, sa de bare at "den lages på pulver, og pulveret ER søtt". Da ble jeg litt sånn: "Ke? Dere må da SI FRA om at den lages på PULVER!?!?!" Jeg fikk byttet inn i en vanlig te, men hun bak disken syntes tydeligvis jeg var veldig vanskelig. Men fine lokaler – det skal de ha kred for.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-15, 09:06   #34
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Jeg leste dette i morges og ble fristet til å sjekke registrene. Espresso House og United Bakeries har samme eiere, ser det ut som.
Solberg & Hansen (kaffeleverandør) er inne på eiersiden hos Stockfleth (50%) og Dromedar (100%).
Den andre halvparten av Stockfleth eies av Fourxp som også eier halvparten av Kaffebrenneriet - der altså Norgesgruppen (kaffeleverandør gjennom Joh. Kaffe) eier andre delen.

Kaffebønna (lokal kjede i Tromsø) har 100% lokalt eierskap.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-15, 09:07   #35
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Det er de rette gatene og de samme ene som gjør det fullstendig umulig for en vimse for meg å finne frem i statene. Det gjentok seg i hver eneste gate, Dunkin Donut, Starbucks, Taco Bell; MC Donalds osv. Samme hele veien.

Og ja, Frapper, for et kvalmende skvip.

Jeg er enig med Tally her, markedsstrategien osv; fascinerende, men konsekvensen; absolutt sørgelig.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-15, 09:11   #36
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg leste dette i morges og ble fristet til å sjekke registrene. Espresso House og United Bakeries har samme eiere, ser det ut som.
Solberg & Hansen (kaffeleverandør) er inne på eiersiden hos Stockfleth (50%) og Dromedar (100%).
Den andre halvparten av Stockfleth eies av Fourxp som også eier halvparten av Kaffebrenneriet - der altså Norgesgruppen (kaffeleverandør gjennom Joh. Kaffe) eier andre delen.

Kaffebønna (lokal kjede i Tromsø) har 100% lokalt eierskap.

Espresso House overtok vel United Bakeries, eller restene derfra, i forbindelse med fusjonen med Åpent Bakeri, tror jeg?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-15, 09:14   #37
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.976
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Stolene på Espresso house er fantastiske. Kaffen deres er ikke det.

Jeg er skikkelig kresen på kaffe, og hvis jeg først skal bruke så mye penger på én kaffe, så går jeg på Stockfleth. Og det gjør jeg hver morgen siden jeg passerer en på vei til jobb ... enn så lenge. Jeg synes kvaliteten på kaffen er viktigere for meg enn hvem som eier kjeden.

Snuppa synes det er toppen av lykke å kjøpe iskaffe uten kaffe på Starbucks, så det hender vi gjør det også. Men det er virkelig ikke for kaffens skyld at vi går dit.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-15, 09:20   #38
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Jeg går ganske ofte forbi Starbucks på Oslo City og den på Oslo S.

Da den på Oslo City åpnet sto det lange køer av folk nesten hele tiden, og det var mest vanlige folk, som syns det er mer stas med Starbucks enn god kaffe. Nå er det nesten bare tenåringer som skal ha dessertkaffer. Den på Oslo S tror jeg nesten ingen vet om, der er det nesten aldri noen, men det er helst reisende som skal ha med seg noe, og noen tenåringer.

Jeg husker at Stockfleths som ligger i inngangpartiet til Oslo City ikke følte seg truet av Starbuks, de mente de hadde helt andre kunder, og det tror jeg de har rett i. De merket det nok litt i starten, men nå er nok ikke konkurransen fra Starbucks verre enn fra alle de andre stedene man kan sette seg ned på Oslo City. De som går på Starbucks er jo ikke interessert i kaffe, de er enten interessert i en cafe de kan sitte på, eller en eller annen fancy dessertdrikk fra en kjede de syns er litt stas.

(På 17. mai var jeg veldig glad for Starbucks. De var de eneste på veien som var åpne, og hadde toaletter uten altfor mye kø! )

Jeg er også ganske kresen på kaffe, og det henger jo sammen med at en latte er såpass dyr. Da vil jeg at den skal være god. Når jeg i tillegg ikke tåler vanlig melk så begrenser det seg enda mer. Søtet soya er grønnjævlig, vanlig soya går greit, mandelmelk kan gå, men bare hvis den er usøtet og barristaen veldig flink og kaffen er rund, laktosefri lettmelk er det beste, men jeg vil helst ikke ha for mye melk heller.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-15, 09:23   #39
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

De har fått Starbucks på Sandvika storsenter. Skikkelig kjipt. Først fikk de et nytt spisested i etasjen under, Joe & The Juice, som spiller HØY musikk, så det stedet utgår for min del. Så kom Starbucks i etasjen over, og de spiller LIKE høy musikk. De skviser jo folk ut på denne måten. Det er jo ikke BARE ungdom som handler der.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-15, 09:45   #40
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

De har åpnet Joe & The juice her også. Fikk sjokk første gang jeg tittet inn døra. Det minnet mest om et diskotek. :gammel: evt :kjerring:. Bartendere (eller kanskje baristaer) danset på disken og brølte yo! da jeg trådte inn. Og diskokulene blinket.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no