Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Luksusproblem, hva bruke 5000 på?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-15, 22:24   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Luksusproblem, hva bruke 5000 på?

Si at du har ca 5000 kroner du bare skal bruke på deg selv. Ren luksus.

Hva ville du kjøpt? Jeg vet vi er utrolig forskjellige, noen liker dyre vesker og andre spa. Jeg har egentlig tenkt å kjøpe kunst, men er litt usikker. Litt av poenget synes jeg at det jeg kjøper skal være et varig minne, men det er ikke noe absolutt krav.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-15, 22:25   #2
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusproblem, hva bruke 5000 på?

Ny sal!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-15, 22:26   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusproblem, hva bruke 5000 på?

Jeg er ikke så opptatt av varige minner. Jeg hadde enten spart dem eller brukt dem på reise/opplevelse.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-15, 22:26   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusproblem, hva bruke 5000 på?

Jeg hadde reist.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-15, 22:31   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusproblem, hva bruke 5000 på?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg er ikke så opptatt av varige minner. Jeg hadde enten spart dem eller brukt dem på reise/opplevelse.

Jeg kommer ikke til å bruke dem på å reise, for det gjør jeg mye av uavhengig av dette. Jeg fikk dessuten også en reise til den runde dagen jeg nylig hadde, som altså dro inn litt cash. Jeg har veldig lyst til å kjøpe kunst. Men det er mye annet jeg også ønsker meg, egentlig. En brun skinnjakke, for eksempel. Men det kommer jeg nok til å kjøpe i tillegg, haha, jeg er jo ikke helt konsekvent, akkurat. Noe av ideen min med kunst er at jeg da kan si "det fikk jeg til førtiårsdagen." Jeg fikk kunst til trettiårsdagen, og jeg er veldig glad i det bildet. Men det er som sagt ikke et must med et varig minne, altså. Likevel, reising, spising og opplevelser vil jeg ikke bruke akkurat dette på, jeg vil ha en ting.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-15, 22:35   #6
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusproblem, hva bruke 5000 på?

Jeg tenker at hvis du har lyst til å kjøpe kunst så kjøper du kunst? Jeg hadde jo aldri i måneskinn tenkt tanken fordi jeg synes at kunst er i kjedeligkategori utover å ha noe som spriter opp veggene litt, men jeg ser absolutt poenget for en som liker kunst. Jeg kunne ha kjøpt ny tapet til stueveggen, det er det nærmeste jeg kommer sånt tror jeg. Mens for meg er reise/konsert/opplevelse noe jeg gjør for lite.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-15, 22:37   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusproblem, hva bruke 5000 på?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg tenker at hvis du har lyst til å kjøpe kunst så kjøper du kunst?

Joda, selvsagt, jeg er bare ute etter mer inspirasjon. Hadde egentlig bestemt meg for et bilde.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-15, 22:39   #8
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.916
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Luksusproblem, hva bruke 5000 på?

Jeg kommer ikke på noe jeg, har faktisk aldri fått penger i gave siden jeg var tenåring. Bortsett fra et gavekort fra jobben da jeg blei, kremt, rundt tall i forfjor.

Tipper jeg ville brukt det på kunst jeg også, kommet meg på flere forestillinger av helt ulik type. Eller kanskje tatt kurs i klassisk musikk/alle musikksjangre, for å lære om og å høre forskjell. Det hadde vært noe det. Kom visst på noe likevel.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-15, 22:40   #9
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Luksusproblem, hva bruke 5000 på?

Jeg hadde kjøpt kunst. Men 5000 er sjelden nok til det jeg vil ha.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-15, 22:42   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusproblem, hva bruke 5000 på?

Gavekort, ja, det fikk jeg visst også. Av jobben! Og så fikk jeg visst litt mer penger, når jeg tenker meg om, så jeg har litt mer enn oppgitt. Hm. Mannen spøker med at jeg bør kjøpe ny dundyne til ham. For han kjøpe seg ny dyne for sine bursdagspenger i fjor, og den dyna har på mystisk vis havnet på min halvdel.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-15, 22:42   #11
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.846
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Luksusproblem, hva bruke 5000 på?

Da jeg fikk melding om at jeg får tilbake 13tusen på skatten så kjøpte jeg meg en dyr Marc Jacobs veske. Jada, kjøpt på forskudd.
Synes sånt er vanskelig for jeg bruker ikke så mye penger på meg selv. Jeg har angret flere ganger på det veskekjøpet og får innimellom skikkelig hjertebank over at jeg har brukt så mye penger på noe sånt.

Kunst har jeg ikke noe peiling på.
Ville kanskje kjøpt etpar diamantøredobber i hvitt gull. Kanskje.Det er for lite til noe reising, sånn at det bare blir dyrt.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-15, 22:43   #12
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusproblem, hva bruke 5000 på?

Jeg hadde gått på Maaemo.

Hvis det måtte være en ting, hadde jeg antagelig kjøpt noen skandaløst dyre klær (kjole, kåpe, sko …).

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-15, 22:44   #13
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusproblem, hva bruke 5000 på?

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Jeg hadde kjøpt kunst. Men 5000 er sjelden nok til det jeg vil ha.

Det jeg vil ha koster 5500. Det er litt mer enn jeg bare bruker sånn helt uten videre, for vi er sånn som reiser bort alle pengene vi har. Men det er mye kunst på ønskelisten min i 6-8000-kronersklassen, og det er helt greit å legge i litt ekstra.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-15, 22:45   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusproblem, hva bruke 5000 på?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg hadde gått på Maaemo.

Hvis det måtte være en ting, hadde jeg antagelig kjøpt noen skandaløst dyre klær (kjole, kåpe, sko …).

Jeg skal på Maaemo. Men ikke for disse pengene.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-15, 22:46   #15
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Luksusproblem, hva bruke 5000 på?

Lagt de til side for å spare til elsykkel!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-15, 22:50   #16
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Luksusproblem, hva bruke 5000 på?

Intet problem. Det hadde så vidt dekket superskjørtet,pumpsene og poloen med 3/4 ermer jeg har sett meg ut. Jeg hadde med andre ord kjøpt klær.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-15, 22:51   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusproblem, hva bruke 5000 på?

Forrige gang vi omsider hadde lagt av et femsifret beløp til å kjøpe kunst for, endte vi opp med å bruke opp alt på å kjøpe en hundevalp.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-15, 22:53   #18
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.465
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusproblem, hva bruke 5000 på?

Kunst, absolutt!

Jeg fikk noen penger og gavekort til min runde dag i fjor, og brukte de på høyttaler og kunst. Very nøgd med det.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-15, 22:53   #19
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusproblem, hva bruke 5000 på?

Høyttaler ja, det kunne jeg også ha funnet på!

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-15, 22:54   #20
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Luksusproblem, hva bruke 5000 på?

Jeg hadde kjøpt nye bokhyller til "biblioteket",eller kanskje en Trx slynge for å kunne feste i tak,dør eller ute. Koster en 2000 kr :/ og taklampe til spisestua . Og et par nye sandaler .
Eller spart de å kjøpt ny spisestue

Skulle jeg ha reist for de hadde jeg kanskje komment halveis til Oslo med fly eller helt til Tromsø

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no