Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Mannen har vasket ull på 40 grader - vanlig program

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-07, 23:59   #41
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mannen har vasket ull på 40 grader - vanlig program

Han har sikkert lært nå. Vi har vel alle gjort dette i startfasen

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 00:02   #42
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mannen har vasket ull på 40 grader - vanlig program

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Han har sikkert lært nå. Vi har vel alle gjort dette i startfasen

Nope. Jeg har faktisk aldri ødelagt ullklær.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 00:26   #43
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mannen har vasket ull på 40 grader - vanlig program

<--- vasker all ull på 40 grader.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 01:59   #44
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mannen har vasket ull på 40 grader - vanlig program

Det er da ikke gradene i seg selv som er problemet, i gamle dager kokte de jo ulltøy. Det er vaskeprogrammet som er det største problemet.

Hårballsam og tøymykner kan hjelpe noe. Legg i bløt en stund og strekk.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 12:14   #45
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mannen har vasket ull på 40 grader - vanlig program

Gubben vasket nøstebarnpysjen på 60 grader og vanlig program forrige uke. Da ble jeg sinna da. Han lærer jo aldri.

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 12:18   #46
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mannen har vasket ull på 40 grader - vanlig program

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Her også. Jeg tror faktisk han gjorde det med vilje, for nå slipper han jo å vaske klær.

Kanskje mer effektivt å be ham vaske alt tøyet i familien som straff, og forlange at han erstatter alt han ødelegger? Hvis (noe av) poenget altså skulle være oppdragelse/opplæring.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 12:19   #47
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mannen har vasket ull på 40 grader - vanlig program

Vi vasker ellers alt det alminnelige tynne ulltøyet fra Cubus, Tom&Trine, Janus, Regnbueull og slikt på 40 grader, vanlig program. Tromler mye av det også.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 12:31   #48
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mannen har vasket ull på 40 grader - vanlig program

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Det er da ikke gradene i seg selv som er problemet, i gamle dager kokte de jo ulltøy. Det er vaskeprogrammet som er det største problemet.

Må bare signere det. Det finnes masse ull som tåler opptil 60 grader vask, men de tåler ikke å bli sentrifugert så hardt. På ullprogrammet går trommelen mindre rundt, og den har en mer forsiktig sentrifugering.

Ellers går det ann å vaske ull for hånd. Når det gjelder barneklær er ikke det så vanskelig. Litt mer tungt når man skal vaske en ullgenser til en gubbe på 150 kg og 180 cm høy. Men det er jo en treningsøkt, dah!

__________________
Maggie74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 13:09   #49
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mannen har vasket ull på 40 grader - vanlig program

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Må bare signere det. Det finnes masse ull som tåler opptil 60 grader vask, men de tåler ikke å bli sentrifugert så hardt.

Nei, de tåler ikke bevegelse kombinert med temperaturendring.

Man kan godt koke ull, men da må man legge tøyet i kaldt vann, koke det opp, og så kjøle det ned igjen, uten å bevege tøyet underveis.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 14:02   #50
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mannen har vasket ull på 40 grader - vanlig program

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Kanskje mer effektivt å be ham vaske alt tøyet i familien som straff, og forlange at han erstatter alt han ødelegger? Hvis (noe av) poenget altså skulle være oppdragelse/opplæring.


Jeg fikk nettopp et nytt teppe i fra min mann. Dog ikke nøstebarn (mamma strikker dette), men et annet fint i ull som vi fant på et julmarked.
Straff altså.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 14:08   #51
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mannen har vasket ull på 40 grader - vanlig program

Godt at det gikk forholdsvis bra med klærne.

"Noen" vasket ulltøyet til sin kjære mann på 60 grader i går. Med vaskepulver med blekemiddel og skyllemiddel.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 14:52   #52
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mannen har vasket ull på 40 grader - vanlig program

Åh herregud... Kjente plutselig at jeg hadde en del innestengt frustrasjon over liknende hendelser her i heimen.

Vi har vært gjennom mange, mange hendelser med blandt annet ull. Ull på feil program, lyse og mørke farger sammen, ull i TØRKETROMMELEN... Jeg vet ikke lenger min arme råd. Vi har gensere som nå passer til babyborn og x antall lekre undertøysett i ulike kamo-nyanser.

Jeg VET jo det er av beste vilje, men han er altså helt ubrukelig når det gjelder den der "magefølelsen" for hva som farger, loer, tåler trommeltørk, skal i vaskepose...

Jeg innførte totalforbud for tøyvask av andre enn meg etter at Storesøsters nye allværsjakke skiftet farge fra kremhvit og turkis til stålgrå og skittenhimmelblå (ble vasket sammen med Lillebrors nye MØRKEBLÅ parkdress). Den var forsøkt hengt litt "i skjul" i den mørkeste delen av rommet, men jeg så det med en gang og ble sånn ordentlig mageforbanna. Rett og slett rødglødende. Jeg er så lei av å gjenta meg selv "...NÅR skal du høre...", "...det koster penger å ødelegge tøy...", "...jeg VET du bare vil hjelpe til..."

Sukk

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 18:17   #53
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mannen har vasket ull på 40 grader - vanlig program

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Kanskje mer effektivt å be ham vaske alt tøyet i familien som straff, og forlange at han erstatter alt han ødelegger? Hvis (noe av) poenget altså skulle være oppdragelse/opplæring.

Hehehe, dette ville vært ris til egen bak. Det er jeg som kjøper klær og har oversikten. Han kunne ikke bry seg mindre om hvordan tøyet ser ut, eller om han må punge ut med masse penger. Problemet er bare at vi har fellesøkonomi.

Jeg fortsetter å vaske klærne, jeg.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 20:22   #54
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mannen har vasket ull på 40 grader - vanlig program

Det har ikke gått bra når LøveMannen har gjort dette med LilleVenn's Nøstebarn klær.

Det siste stuntet hans var å vaske Ecco Goretexene hennes i maskinen.........

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 22:44   #55
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mannen har vasket ull på 40 grader - vanlig program

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Åh herregud... Kjente plutselig at jeg hadde en del innestengt frustrasjon over liknende hendelser her i heimen.

Vi har vært gjennom mange, mange hendelser med blandt annet ull. Ull på feil program, lyse og mørke farger sammen, ull i TØRKETROMMELEN... Jeg vet ikke lenger min arme råd. Vi har gensere som nå passer til babyborn og x antall lekre undertøysett i ulike kamo-nyanser.

Jeg VET jo det er av beste vilje, men han er altså helt ubrukelig når det gjelder den der "magefølelsen" for hva som farger, loer, tåler trommeltørk, skal i vaskepose...

Jeg innførte totalforbud for tøyvask av andre enn meg etter at Storesøsters nye allværsjakke skiftet farge fra kremhvit og turkis til stålgrå og skittenhimmelblå (ble vasket sammen med Lillebrors nye MØRKEBLÅ parkdress). Den var forsøkt hengt litt "i skjul" i den mørkeste delen av rommet, men jeg så det med en gang og ble sånn ordentlig mageforbanna. Rett og slett rødglødende. Jeg er så lei av å gjenta meg selv "...NÅR skal du høre...", "...det koster penger å ødelegge tøy...", "...jeg VET du bare vil hjelpe til..."

Sukk

Fornøyelig lesning..

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 23:51   #56
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mannen har vasket ull på 40 grader - vanlig program

Plutselig husket jeg hvorfor det er JEG som vasker klær her i huset ...

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 09:28   #57
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mannen har vasket ull på 40 grader - vanlig program

Om alt annet er svart så får du gi mannen plusspoeng for å være en mann av handling, misunnelsesverdig i seg selv!!

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 10:15   #58
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mannen har vasket ull på 40 grader - vanlig program

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Om alt annet er svart så får du gi mannen plusspoeng for å være en mann av handling, misunnelsesverdig i seg selv!!

Ja, det er jammen ikke lett å kjempe mot egne gener som kobler ut hjernen når det kommer til kvinnfolkarbeid. :dukke enda lengre ned enn vanlig:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 10:41   #59
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mannen har vasket ull på 40 grader - vanlig program

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Ja, det er jammen ikke lett å kjempe mot egne gener som kobler ut hjernen når det kommer til kvinnfolkarbeid. :dukke enda lengre ned enn vanlig:

:fiskedaske:

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 14:12   #60
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mannen har vasket ull på 40 grader - vanlig program

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no