Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-07, 18:49   #1
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.851
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Stort smil

Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Hvem har skylda? Jeg, som var grei og vasket tøy, eller mannen, som ikke hadde tømt bukselommene sine før han la olabuksene på vask?

Nå har mannen ødelagte bilnøkler og dårlig humør fordi kona ikke tømte lommene hans før buksene ble stappet i maskina. Men voksne folk klarer da å tømme lommene sine selv, gjør de ikke?

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 18:53   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Jo, voksne folk bør klare å tømme lommene sine før de legger klær til vask.

En full pakke tobakk i vaskemaskin/tørketrommel var ikke kult. Og mannen var sur på meg for at jeg ikke sjekket lommene hans.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 18:53   #3
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur


Nei, her er det jeg som står for tømming av lommer. Jeg har vasket en del som ikke skulle vært vasket jeg også. Men han lærer da ikke, selv hvor kje han blir.

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 19:03   #4
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Jeg tømmer ikke lommer, det som legges på vask, det bare putter jeg i maskinen. Det gjelder gutta i huset her på 9 og 11 også.

Jentene på 5 og 6 sine lommer ettersjekker jeg, men jentene er ikke så ille til å ha masse i lommene.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 19:05   #5
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 19:07   #6
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Jeg syns begge har et ansvar, jeg. Jeg sjekker alltid lommer før jeg putter i vaskemaskinen.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 19:07   #7
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Alle bør tømme lommene sine før de legger klær til vask, men jeg sjekker alltid før jeg putter noe i maskinen. Og da er det med tanke på å ikke ødelegge vaskemaskinen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 19:22   #8
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Kjipt, men han burde klare å ta ut av lommene på buksen før han legger den til vask.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 19:30   #9
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Alle bør tømme lommene sine før de legger klær til vask.

Signerer.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 19:32   #10
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Han bør tømme lommene før han legger klær til vask ja Jeg er ikke noe flink til å gjøre det selv, men har blitt bedre. Spesielt prinsessa sine tinger, hun har utrolig mye rart i lommene. Her i jula vaska jeg 5 kongler som lå i jakkelomma

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 19:36   #11
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Jeg vasker og jeg sjekker lommer. I tillegg har jeg videreført min mors tradisjon - pengene jeg finner tar jeg selv...

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 19:38   #12
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Det som ligger i skittentøyskurven skal være klargjort til vask. Jeg bare dytter det inn i maskinen. Lommer skal være tømt, klær som skal vrenges før vask skal være vrengt osv når det legges i skittentøyskurven.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 19:46   #13
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Riktignok vasker jeg klærne her i huset, men såpass ansvar må man da kunne ta at man tømmer lommene før man legger klærne til vask (altså eieren av klærne)... eller plukker du opp klærne hans fra gulvet for å vaske dem?

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 19:57   #14
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Kjipt, men han burde klare å ta ut av lommene på buksen før han legger den til vask.

Enig

Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 19:57   #15
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.851
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Riktignok vasker jeg klærne her i huset, men såpass ansvar må man da kunne ta at man tømmer lommene før man legger klærne til vask (altså eieren av klærne)... eller plukker du opp klærne hans fra gulvet for å vaske dem?

Det hender faktisk, men da tømmer jeg lommene. Ungenes klær sjekker jeg selvfølgelig alltid.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 20:09   #16
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Jeg vasker klær, men sambo må jaggu tømme lommer selv.
Sjekker lommer hvis jeg plukker opp klærne hans andre steder enn på vaskerommet.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 20:12   #17
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.427
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Jeg forlanger at klaer som mannen min legger til vask skal vaere klare til aa stappes inn i vaskemaskinen, inkl. tömming av lommer og vrenging av kjaer som maa vaskes paa vrangen. Jeg vasker, bretter og stryker, men forberedelsene faar han ta seg av. Og han maa selv legge paa plass klaerne sine. :streng:

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 20:22   #18
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur



Jeg sjekker lommene, men tar ikke ansvar for at det blir gjort. Så om jeg en sjelden gang ikke gjør det, så er det ikke min feil om "lommerusket" blir vasket.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 20:24   #19
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Lommetømmings ansvaret faller på den som legger klær til vask. Ligger klærne til vask betyr det at de er klare til å hvies i maskinen. Så det så.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 20:25   #20
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Tilpass for ham

Jeg sjekker mine egne klær, men forventer at han tømmer sine egne klær,
siden han ikke vasker et eneste jævla klesplagg.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no